سادات: بزرگان را آشتی دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۰    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146354 منبع: پرینت

امروز روش دیگری را در پیش می گیریم ؛ اتفاق و وحدت را حفظ می کنیم و بزرگان را آشتی می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید انور سادات والی پیشین فاریاب امروز پنجشنبه 19 دلو 96 در مراسم گشایش مرکز ابتکار و عمل گفت: در شرایطی که تهدید های امنیتی وجود دارد و تروریستان خارجی و داخلی کمر به آتش زدن کشور بسته اند به همدلی و اتحاد در عمل نیاز داریم.

سادات بیان کرد: آنچه امروز به کشور آسیب می زند تبعیض، فساد و قبول نداشتن همدیگر و خودبزرگ بینی های جاهلانه است و هر کس فکر می کند تمام کشور برای او است اما باید دانست که فاشیزم از هر قومی که باشد چه پشتون، چه تاجیک و ازبک و هزاره و اقوام دیگر، فاشیزم است و نکوهش می شود.

وی افزود: امروز ما مسوولیت داریم که پل ارتباط و نقطه وصل باشیم، از بزرگانی که در دوره جهاد و مقاومت خدمت کردند سپاسگذاری می کنیم و امروز روش دیگری را در پیش می گیریم و با اتفاق و وحدت را حفظ می کنیم و بزرگان را آشتی می دهیم.

اظهارات وی از آشتی دادن بزرگان درحالی است که شماری دیگر از فعالین سیاسی در این مراسم از جوانان خواستند برای قانونمند شدن و تحقق عدالت اجتماعی در کشور کمر همت ببندند و در کنار افراد عدالتخواه ایستاده و کار کنند.

مسعود ترشتوال نیز در این مراسم راه نجات کشور را در اصلاح سیاست های حکومت خوانده و گفت که افغانستان باید سیاست طردکنندگی را به سیاست دربرگیرندگی تبدیل کند و سیاست حذف و تبعید را به سیاست اعتماد و باورمندی جایگزین کند و از ظرفیت های متخصص و متعهد استفاده کند، اینها همه راه حل هایی است که لازم نباشد به دروازه های بیرونی مراجعه کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انورسادات
ابتکار و عمل
نظرات بینندگان:

>>>   بسم الله سادات صاحب اوب از جنرالصاحب دوستم و ایشچی صاحب شروع کنید

>>>   Raufi
غنی گفته است : که او دوسال سیرت النبی را درمدرسه های دیوبند پاکستان تدریس کرده است. تحمیق عوام الناس هم ازخود حد واندازۀ دارد. مگر فراوان اند چنین تحمیق شدگانی که حتا برهمچو یک دروغ تهوع آور او باوردارند .

>>>   سلام خدمت تمام کارمندان شبکه اطلاع رسانی افغانستان ږ
امید صحت باشید ږ
قراریکه موضوعات مختلف صفحه شما را مطالعه نمدم روی موضوعات نهایت تاثیر ګذار و واقعی بحث صورت ګرفته است
باید یادآورشوم اینکه :-
در ارتباط جنرال صاحب دوستم .
جنرال صاحب دوستم از بین مردمش برخواسته و با مردمش است همیشه از مردمش دفاع کرده ( وطن فروش نیست معامله ګر با دشمنان افغانستان نیست . یک لقمه نان خویشرا با مردمش تقسیم کرده است . حیف که این خانین وطن و وطن فروشان مانند ریس صاحب جمهور وغیره وغیره ها نمیخواهند که یک وطن پرست با آنها در کرسی دولت باشد و با دشمنان این وطن آشتی ناپذیر باشد و با دشمنان معامله ګر نباشد . ) خداوند مردمش و دعای ملتش با دوستم است هیچ قدرتی کمر دوستم را شکستانده نمیتواند او مرد نبرد است مرد دشمن شکن است افتخار ملتش است قهرمان کشورش است شجاعتش به مهمه معلوم است . اګر ریس جمهور بخواهد با یک بی ناموس و بی غیرت دستور داده نام دوستم را بد کند هرکز نخواهد توانست دوستم بود که غنی ریس جمهور شد به همه معلوم است ولی بعضی ها کور و کر هستند ........
عاقبت دوستم دوستم است کفته اند مامش کافیست . تا یک فرد اوزبیک با غیرت است دوستم است جان میدهیم دوستم از دست نمیدهیم . زنده باد ملت غیور و قهرمان افغانستان ږ
( درویش )

>>>   درین حکومت هرکسیکه بر ضد ترورستان طالبان قرار داشته باشد اول کوشش میکنند که انرا تطمیع کنند تا دست از نابودی ترورستان طالبان دستبردار گردد واگر دیدند که نمیشود به شکلی از اشکال یا انرا برطرف میکند و جایش یک اغا بلی گوی ارگ را جابجا میکنند و اگر امکان بر طرفی انرا نمیتوانستند به هر شکل و نوعی که شود انرا بد نام میسازند تا کرسی را خالی کند که مثال عمده ان بد نام کردن جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری توسط ایشچی فریب خورده و بعداش اصف مهمند بی ننگ را بجان استاد عطامحمد نور والی بلخ توطعه کردند و وقتیکه دیدن توطعه شان علیه والی بلخ کار ساز نشد به تعقیب ان کاغذ باطله را از باطله دانی ارگ بیرون کردند و استعفای اقای نور را مطرحه کردند که خوشبختانه با حمایت اکثریت مردم کشور از اقای نور و انتقاد از عملکرد غیر اصولی ارگ تا کنون بکاراش ادامه میهد و اما اقایان ضیا یاسین والی سابق تخار و سید انور سادات والی سر پل را که مانع کار طالبان ترورست بودند با هر حرکت شان سرکوب میشدند اندو را از پست ولایت خلاف میل مردم تبدیل و بنام معاون مشاور شورای امنیت پست عاطل و باطل داخل ارگ زیر نظر خودشان اورده اند .

>>>   Raufi
میگن "ایله" گپی زد و "خیله" باور کرد!! غنی ازین قبیل "گ..ها" بسیار زده است!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است