آمریکا به ازای پول ما را به بدبختی کشانده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146358 منبع: پرینت

هر کاری که آمریکا به نام کمک به افغانستان چه پولی و په نظامی انجام می دهد برای مردم افغانستان نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، زلمی وردک آگاه مسایل نظامی در برنامه «راه حل» معتقد است هر کاری که آمریکا به نام کمک به افغانستان چه پولی و په نظامی انجام می دهد برای مردم افغانستان نیست و افزود: زمانی افغانستان می تواند منافعش را حفظ کند که یک حکومت قوی و پشتیبان مردم داشته باشد. تا زمانی که افغانستان به شاخه های مختلف تقسیم باشد و به منافع دیگران و خارجی ها مصروف باشد هیچ منفعتی به دست نمی تواند بیاورد.

وی افزود: استراتژی جنوب آسیا از جانب آمریکا به خاطر منافع، داشتن قدرت و به دست آوردن اقتصاد برای غرب است نه به خاطر افغانستان. آنها اگر پولی هم در اینجا مصرف می کنند جنگ ها را شدت می دهند تا مصرف زیاد شود تا خود نفع ببرند. بدبختانه ما در طول تاریخ تکیه به دیگران کردیم و چشم امید به دیگران داشتیم. آنها هم ما را در عوض پول به بدبختی و ویرانی کشاندند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بودن نیروهای خارجی خودش زمینه تداوم جنگ رادرافغانستان فراهم ساخته ۲۰هزارنیروی امریکایی هزارنیروی و ۶هزارنیروی ناتو درافغانستان مصروف چی کاری هستند درجنگهابرعلیه داعش وطالب که از ترس شرکت نمیکنند وبهانه خوبی پیداکردن که به اردوی ملی وپلیس افغانستان آموزش ومشوره میدهند ونامش راهم گذاشته اندکمکهای دوستانه چراامریکایها فابریکه نمیسازد چرا دانشگاه های مجهز نمیسازد چراهمه قریه های راسرک سازی نمیکند که مردم مصروف کار شود وهرکسی برای خودشغل ودرامد داشته باشد که آموزش آدمکشی میدهد مردم باید بدانندکه این خارجیهای متجاوز هیچ پلانی بجز بربادی ملت افغانستان خودشان وغلامان حلقه بگوش شان ندارند پس باید تلاش شود که این غده سرطانی رااز کشورخود دورکنیم تا صلح ودوستی وبرادری ما پس برگردد سرجایش

>>>   سلام درهرکشوریکه پای چتل امریکا رسیده. ان کشور دیگر روی خوبی راندیده. وکشور ماافغانستان هم متصفانه از ۱۸سال بدین سو. دچاراین تجربه تلخ وخانمانسوز شده. که روح وروان همه مردم افغانستان را زخمی ساخته. وچون موریانه میخورد.

>>>   امریکای جنایت کار پشت هر جنایت قرار دارد

>>>   روسها میگویند: پنیر مفت صرف تنها درتلک یافت میشود

>>>   مسولين افغانستان با ديدن پول خدا و ابرو و عزت خود را فراموش ميكنن برأي همين است كه ٣٠٠ سال شد و كشوري ٥٠ ساله چون دال خور با سر انگشت خود افغانستان را از روي به روي دگه ميكنه و اين خائنين هيچ كار نميتوانه بخاطر همين دالر و أمثال دالر است
احمد از كابل

>>>   ولا که آمریکا بلا می کنه ، ده یک مملکتی که یک عمر جهاد کردن برای اعتلای کلمه الله ، کسی رئیس جمهور ساخته که از دین و شریعت الف ده جیگرش نیست . هههه این را گویند معجزه !

>>>   Babak
بعضی کسها که سخت مخالف غنی اند یک کار غنی خوش شان میاید ؛ همین که به اسلام عقیده ندارد و برای مردم جهل پرست افعانستان اکت مسلمانی میکند.

>>>   مردم افغانستان حکومت فاشیستی و پانترکیستی اردوغان
کردهای ما را نسال کشی میکند از مردم مظلوم کرد دفاع کردی

>>>   عطا صفوی
مادرمیان دوسنگ آسیاب قرارگرفته اییم....!
----------------------------------------
رقابت هژمونی یا سلطه جوی امریکا درمنطقه ازیک طرف و هژمونی" قومی- قبیلوی" افغانی از طرف دیگر مارا در این شرایط فعلی دریک وضعیت نهایت دشوار وناخواسته قرارداده است ، دقیقآ این سیاست سلطه جویی به معنی نفی دیگران است که به شیوه مستبدانه وظالمانه علیه یک کشور یک ملیت ویایک قوم... تحمیل میگردد. دقیقا رقابت هژمونگری امریکا که افغانستان را به بازی میدان خویش قرار داده است ، مطمینآ بدبختی اش را مردم افغانستان باید متقبل شوند ونیزسیاست تفاوق طلبی تفکر قبیلوی وقومی که از طرف رژیم حاکم علیه اکثریت باشندگان این سرزمین تحمیل شده است و زمین وزمان بیداد میکند واین تفکر ناروا وغیر انسانی ریشه من وشما را خشک ونابود میکند.
مطمینا این سیاست خشن هژمونی( برتری خواهی) جهان ومنطقه را ازنظر امنیتی تهدید میکند ، حقوق وآزادی کشورهای مستقل را نادیده میگرید و سلب استقلالیت میتمایند . منطق مخرب این برتری خواهان زمانی فروکش میکند که کشورهای مستقل نتوانند خواست های برحق خودرا درمورد منافع ملی وامنیت ملی.... درسطح جهانی به شکل دیموکراتیک مطرح کنند، زیرا مجبوراند به دستور وخواست کشورهای سلطه جو عمل کنند ، سکوت را اختیار کنند ، و منافع ملی کشور خویشرا فدای منافع کشور های سلطه جونمایند . درحقیقت ابن تجاوز آشکار برخود ارادیت کشور ها زیرنام به اصطلاح تامین دموکراسی است و این کشورها سکوت یگانه راه بیرون رفت را میدانند وبس.
کشورهای که مطیع وفرمانبردار هستند ، هرگاه درآنجا قانون ضد بشری حکمروای کند ،ارزش ها ومیثاق های بین المللی زیرپا گردد وحقوق شهروندی پایمال گردد ؛ بلاخره هرغلطی که بکنند... هرگز ب درسطح منطقه وجهان وحتی در گزارش ها وموضعگیری های بین المللی به مشکلی روبرو نخواهند شد ، زیرا به قول معروف" مربی داری مربا بخور" ودرلست "خودی ها" حساب میشوند .
ولی اگرکشوری ، ملیتی ویاقومی ویاگروهی که بخواهند از این امر سرکشی کنند فورا متهم به نقض حقوق بشری میشوند وغول مطبوعات دستگاه ها اجیر وحکام ودولت های استعمار گر برای سرکوبی شان آغاز میگردد که حکومت های شان را دیکتاوتوری "غیرخودی" وحتی دشمن خود حساب میکنند.این سیاست بی بنیاد گویا " هرکه با مانیست از مانیست " نهایت غیر انسانی است.
سیاست راهبردی تازه امریکا بیانگر این مدعا شده میتواند ، مثلا جیمز متیس وزیر دفاع امریکا درسیاست راهبردی جدید خویش چین - روسیه - کوریای شمالی وایران را " رقیبان "ویا درحقیقت دشمنان آشتی ناپزیر خویش میداند. سوال اساسی اینجاست که چرا فقط این چها رکشور؟ پاسخ کاملآ معلوم است ...زیرا اینکشورها از اطاعت این قدرتها سرپیچی کرده اند به این معنی که این سیاست خشن دیگر نزد شان کار ساز نبوده ونیست ، به دلیل این کشورها خود حرفی به گفتن دارند بنآ درلست غیرخودی ها ی سلطه گرایان شامل اند وغول مطبوعات ورسانه های شان همواره چنین کشور به رعایه نکردن حقوق بشری ؛ نبود دموکراسی .؛ ودولت های دیکتاتوری متهم مینمایند..
ویکتور بندارف رییس مجلس فدرال روسیه به جواب دیدگاه وزیر دفاع امریکا گفت: «ما خوب می‌دانیم که تهدید در قاموس امریکا، تهدید به امنیت، منافع و آزادی کشور آن‌ها نیست. تهدید به نظر امریکا یعنی جلوگیری از هژمونی‌ امریکایی در دنیا است.»
.
ودر افغانستان هژمونی قومی " افغانی" سالهاست بیداد میکند واین خود تجاوز آشکار برحریم حقوق و وآزادی شهروندان غیر افغان بوده دقیقآ به همان سناریوی دولت ها وحاکمیت های سلطه جو عملی میکنند ، اکر چیزی به گفتن داشتید ، عدالت انسانی میخواستید ودرصدد مطالبه حقوق شهروندی خویش شدید شما را تجزیه طلب - بیگانه و"غیرخودی" وتهدید به منافع ملی حساب میکنند ، درحالیکه این خواست برحق نه منافع ملی را تهدید میکند ونه هم بیانگر تجزیه است کشور است ، بلکه جلوگیری از هژمونی وسلطه جوی قومی است ، ولی اگر سکوت نمودید ومطیع فرمانبردار باشید دقیقآ ملیت وقوم شما ازجمله بهترین ها وبرادران قریب خونی حساب میشوید که گوی برابری وبرادری تامین است ودنیا گل گلزار شده است ودرلست خودی ها قرارمیگیرید زیرا اسارت را به عزت وشرف ترجیع داده ایید.
ما درمقابل این سلطه گری بیگانگان وبرتری خواهی تفکر قبیلوی جز ایستادگی وروشنگری از طرق ممکن دیگر چاره نداریم ، واین رسالت انسانی ماست.
" پایان هژمونی به پایان شکست سیاست هرکه بامانیست ازمانیست می انجامد."

>>>   Paryani
شور بختانه همین طور است که شما فرمودید!!! سیاست های استعمار گرانه ی امریکا٫انگلیس و شرکای شان خاورمیانه را به خاک خون یک سان نمودند و‌ نام اش بهار عربی گذاشتند که نتیجه اش همین بود که همه ی جهان به چشم سر دیدند که چه جنایات سخیف و شرم اور در حق مردمان بی گناهی عراق ٫سوریه و یمن و کشور ما انجام دادند و یک مشت مزدور و نوکر خود را بالای ملت بیچاره ی مان تحمیل نمودند که حالا همین رژیم مزدور غنی و عبدالله و دیگر شرکای خاین شان کشور مان را به طرف تباهی و بربادی برده است که فقر و نا امنی و ادم کشی و ده ها جنایات سازمان یافته دیگر که مردم مان را به خاک نشانده است !!! و خود این بی وجدان های وطن فروش در زد و بندی های سیاسی درونی و چنانه زنی برای فریب یک دیگر مصروف اند و‌مردم هر روز قیمت خیانت های این ها را میپردازد!
بنابرین تا خود مردم هوشیار نشوند و‌در برابر این حکومت قومپرست و شونست استاد نشوند و‌تا این کثافات را در زباله دان تاریخ نیندازند و این حکومت مزدور را سر گون نسازند و قدرت را خود به دست نگیرند ما شاهد بسیار قربانی ها و ریختن خون این مردم گوسفندی خواهیم بود!

>>>   درود نظر دهنده آخر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است