تعداد 617 زندانی از ایران به افغانستان منتقل شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۰    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146360 منبع: پرینت

ایران تاکنون حدود ۶۱۷ زندانی افغانستانی در این کشور را به افغانستان تحویل داده‌ است.

ایران و افغانستان موافقتنامه‌ای را در سال ۱۳۸۵ به امضا رساندند که بر اساس آن، زندانیان دو کشور برای سپری کردن مدت حبس باقی مانده به کشورهای خودشان منتقل می‌شوند.

به گزارش بی بی سی، ایران حدود چهار سال پیش، برای نخستین‌بار ۱۶ زندانی افغانستانی در این کشور را به افغانستان تحویل داد و در مقابل، افغانستان نیز حدود ۱۴ زندانی ایرانی را به دولت ایران تحویل داد.

حکومت افغانستان اعلام کرد که در حال حاضر ۵۱٢٤ افغانستانی در ایران زندانی هستند و تاکنون ٦١٧ این زندانی‌ها براساس این تفاهمنامه به افغانستان تحویل داده شدند.

بیشتر این زندانیان به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر زندانی شده بودند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
افغانستان
زندانیان
نظرات بینندگان:

>>>   ههههههههه افغانستان مجرم را از ايران وارد ميكنه تا نآن خور مفت و معتاد قاچاقبر استن
تا اوضاع را نأمن تَر بسازن

>>>   تاجیکها ، برخی بیماری های شان و نسل جوان !‌
خود گرایی شماری از تاجیکهای عزیز ، سازمان گریزی شان ، به تنهایی خوش بودن شان ، بی میلی شان به کار گروهی و جمعی ، انتقاد را دشمنی پنداشتن شان، بی حوصله گی و کار امروز را به فردا گذاشتن شان ، چای نخورده جنگ نمیشه گفتن شان ، هر کله و بر خیال بودن شان ، بخیلی و تنگ نظری شان ، خود کش و بیگانه پرور بودن شان و بسیار مرض های دیگر شان ، برای حرکت های جدی و کار های بنیادی و آینده نگر ، ضربه های بسیار میزند. پیرها که اینگونه بودند ، میگفتم خوب اینها رونده استند و زیاد مهم نیست ، نسل نو ، نسل جوان شاید از این خصلت ها و مرض ها فارغ باشد . اما ، حالا که می بینم ، شماری از جوان تر ها ، حتی بیشتر از کلان سن ها ، گرفتار این مریضی ها می باشند. خودمحوری ، سازمان ناپذیری ، از کار جمعی گریختن ، بخیلی ، پشت سرگویی ، به دور شخص خود چرخیدن ، خودخواهی ، تنبلی ، ناپیگیری شان در کار ها ، تعهد شکنی ، وعده خلافی ، تجمل پرستی ، خود شیفتگی ، به نرخ روز نان خوردن ، ابن الوقت بودن و طرف زور دویدن و به پول ایمان آوردن یک تعداد جوانان ، خیلی رنج آور است . گپ هم که بزنی ، دماغ شان دود می کند و یک هزار دشنام و ناسزا نثار آدم میکنند. بعضی های شان خیلی بی جاغور استند و خورد و بزرگ خود را نمی شناسند. گاهی وقتها ، آدم مجبور می شود که آب خود را همرای شان پف پف کده بنوشد. این یک حالت خوش آیند نیست . من از جوانان تاجیک توقع بیشتر از این دارم و میخواهم که درخوبی و بزرگمنشی و صداقت و پاک نفسی و راستکاری و داشتن عزت نفس و فعال بودن و ارزشگزار بودن ، مثال و نمونه باشند. امید که دوستان عزیزم ، جوانان گرامی از این سخن من دلگیر نشوند . هیچ فرد خاص و هیچ کسی مشخص منظور نظرم نیست. فقط بخشی از تجربه ای را که از آمیزش و دوستی و روابط گسترده با جوانان داشته ام ، نوشتم . هدف و منظورم ، اصلاح است و دوستی ، نه تخریب و دشمنی . با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی.

>>>   یک فرقه است حکومت باید آنهارا در پولیس محلی جذب کند تابرضد اشرار از قریه خود دفاع کنند

>>>   برادر دینی ومسلمان من صاحب عمر راوی//ملت ما از اقوام گوناگونی شکل گرفته پشتون هزاره تاجیک و...بسیاری از اقوام دیگر که باید همدیگر را دوست بداریم وباهم متحد و وحدت کلمه داشته باشیم خداوند ج همه انسانها را برابر ویکسان افریده ورنگ پوست وزبان ودین کدام فرقی ندارد .این راهم بگویم که خوبی مطلق فقط در ذات الله باریتعالی ج است وهریک از ما ممکن اشکالات شخصی داشته باشیم ولی نباید به جمع وگروهی عمومیت بدهیم .ما باید ضمن احترام وعشق ومحبت به هموطن خود همه باید متحد شویم ویکپارچه ویکصدا در برابر دشمنان دین واب وخاک این کشور قرار بگیریم دوست کشور ودشمن وتهدیدات دربرابر امنیت کشور خود را بشناسیم ونیکو نیست که هموطنان خود را برنجانیم خواهش از شما دارم به همدیگر احترام بگذاریم وهمدیگر را دوست بداریم.

>>>   افغانستان نباید پناهندگان مجاز را تحویل بگیرند چرا که آنها شهروند وتربیت شده ایران هستند
بلحاظ جامعه شناسی هم افغانهای دارای چند دهه اقامت ویامتولد آنجا ٬تحت تأثیر فرهنگ شهراقامت خود یاعقده های ناشی از محدودیت های شدید شغلی اجتماعی وحقوق شهروندی جرم کرده اندوبسیاری از آنها هرگز شهر پدرشان راندیده اند .ودولت ایران قصد دارد که آنها رادیپورت اجباری کنند .
شیوا کاندید احتمالی بلخ

>>>   ایران بر طبق تمام قوانین داخلی و بین المللی حق اخراج تمام افاغنه مزاحم را دارد چه یک سال در خاک ایران بوده باشند و یا صد سال هیچ فرقی ندارد ، بر طبق قوانین داخلی ایران هیچ افغانیی دارای تابعیت ایران نبوده و ایران میتواند همه افغانیها را دیپورت کند و اگر تاکنون نکرده از سیاست اشتباه گداپروری ایران بوده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است