در بحرین 60 هزار کارگر خارجی مشغول به کارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ کد خبر: 146392 منبع: پرینت

پایگاه خبری مرآة البحرین نوشت: به گفته عادل العسومی از نمایندگان مجلس بحرین 60 هزار نفر کارگر خارجی در این کشور مشغول به کارند.

در حالی که تمامی تحلیلگران اقتصادی در سطح منطقه و عرصه بین الملل به وضعیت وخیم اقتصادی بحرین اشاره دارند و دولت بحرین برای تامین بدهی های خود مجبور به تقاضای حمایت مالی از کشورهای همجوار شده است پایگاه خبری مرآة البحرین نوشت: "به گفته عادل العسومی از نمایندگان مجلس بحرین 60 هزار نفر کارگر خارجی در این کشور مشغول به کارند."

جمعیت بحرین طبق آخرین آمار حدود 1.4 میلیون نفر گزارش شده که بیش نیمی از آن را خارجی ها تشکیل میدهند. روزنامه "اخبار الخلیج" سال گذشته اعلام کرد بحرینی های اصیل (بحارنه) تنها 48% جمعیت بحرین را تشکیل میدهند.

بحرین از ارایه آمار رسمی دقیق از تعداد سکان، جمعیت اقوام و مذاهب مختلف و همینطور خارجی هایی که تابعیت بحرینی دریافت کرده اند امتناع می نماید.

خلیل المرزوق از نمایندگان جمعیت الوفاق در مجلس بحرین در سال 2008 (پیش از استعفای دسته جمعی نمایندگان الوفاق از مجلس) با طرح سوالی در خصوص سیاست های توازن جمعیتی، مرکز آمار و اطلاعات بحرین را وادار نمود تا بطور رسمی از این واقعیت پرده بردارد که تعداد خارجی های مقیم بحرین از تعداد بحرینی ها پیشی گرفته است و این مرکز این عدد را 569 هزار خارجی در مقابل 538 هزار بحرینی از مجموع کل جمعیت 1 میلیون و 107 هزار نفری بحرین اعلام کرد. اما این مرکز از اعلام تعداد افراد خارجی مقیم بحرین که موفق به دریافت تابعیت بحرینی شده اند امتناع نمود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
کار
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است