با تنش سیاسی نمی توان به مصاف طالب و داعش رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ کد خبر: 146422 منبع: پرینت

شماری از فعالان جامعه مدنی در همایشی از تنش های سیاسی در کشور اظهار نگرانی کردند.

احمد ذکی فعال جامعه مدنی در همایشی با حضور فعالان مدنی و جوانان کشور درخصوص تنش ها میان ارگ ریاست جمهوری و حزب جمعیت گفته است که حکومت با نارسایی های امنیتی و ضعف های سیاسی وضعیتی را ایجاد کرده است که در این وضع نمی توان به مصاف طالب، داعش و جریان های تروریستی رفت.

گفتنی است که جوانان در این نشست خواهان پایان دادن به تنش های سیاسی از راه گفتگو شدند.

اظهار نگرانی ها از تنش های سیاسی میان رییس جمهور و والی بلخ در حالی است که این روزها مردم ولایت های مختلف به دیدار والی بلخ می روند و حمایت خود را از وی اعلام می کنند.

گفتنی است که بتازگی شماری از خیزش های مردمی و پولیس محلی این ولایت نیز با جنگ افزارهایشان برای پشتیبانی از والی به مزار شریف آمده اند؛ آنان معتقد هستند که عطامحمدنور ولایت آنان را امن ساخته است و نباید از کار برکنار شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
فعالان مدنی
نظرات بینندگان:

>>>   درود ء عالجنابان فعالیت مدنی؛ بعد از مرگ فرخنده خبری از شما ها نیست.؟ در چی فعالیت مصروف هستید این همه کشتار 600 نفر در هتل پنج. ستاره کانتین ناتال جاده صدارت چهارصد خوردی نفرکشته کابل بار چندمین بار عزا دار شد مردمی که نان برای خوردن و پولی برای تدفین. جنازه ندارند صدایی هیچ اعتراضی بلند نشد حتی صدایی گریه فامیل متوفا در گلو ار بی پولی بی نانی در گلو خفه گردید کجا بودید؟ کجا بودید؟ میدانم که صدا های شما هم مانند سابق نیست که بتواند کمی از درد بی داوی مردم را تسکین. بده.

>>>   Selsela Ahmad
* از نگاه «عملی»، مقاومت کنونی استاد عطا در مقابل قدرت طاغوتی غنی - اتمر و نه گفتن در برابر فرمان کابل در تاریخ یکصد ساله کشور بی مانند است (همین ایستادگی و نه گفتن به ذات خود بزرگ ترین دستاورد و ادامه راه مسعود است)...
* بیایید نگذاریم که این نور خاموش شود!
تاریخ را ملت ها می سازند و قهرمانان واقعی مردم اند
سفیر امریکا باید بداند اگرملتی یا مردمی اراده برای آزادی خود کنند و بخواهند سرنوشت خود را خود تعیین کنند هیچ نیرویی توان مقاومت دربرابرخشم خروشان مردم را ندارد، و این از ذهن مردم آگاه و مسوول برمی آید، چون ملت ویتنام که برای آزادی سرزمین خود زن ومردش تا پای جان جنگیدند و قربانی دادند و ابرقدرت شما را چگونه به زانو درآوردند وشکست دادند که با هلکوپترها از ویتنام فرار کردید.
ویتنام بزرگمردی چون هوشیمن داشت، رهبران بزرگ از متن جوامع بزرگ و سربلند، از متن مردمان آزاده سربلند می کنند.
اما بیشترینه مردم مان، خود بدون کوچکترین احساس مسووولیت و ایثار، ازیک فرد به عنوان رهبر طلب معجره می کنند وخود در گوشه یی آرام لمیده ومنتقدان تماشاگراند وعقل چهل وزیر را دارند.
پیروزی آقای عطای نور پیوند مستقیم به پشتوانه مردمی و حمایت و احساس آزادیخواهی شما دارد واز تاریخ ویتنام بیاموزید که در واقع تاریخ را ملت ها می سازند و قهرمانان واقعی مردم اند، نه یک فرد به عنوان رهبر.

>>>   اینها دموکراسی را برای دیگران میخواهند ولی در کشور خود آنرا با توپک و انتحار جواب میدهند.

>>>   Aziz Arianfar
هشدار!
ملک خدا داد افغانستان به زباله دانی بزرگ گروه های دهشت افکن مبدل می شود!
اکنون در پی سرازیر شدن سیل داعش، خطر سرازیر شدن سیل نیروهای تروریستی النصره و احرارشام هم با هزینه شیوخ مرتجع سعودی به کشورما بسیار بالا رفته است. دیدارهای پنهانی حکمتیار با اردوغان- سردمدار ررژیم فاشیستی ترکیه و شیوخ واپسگرای سعودی به گمان غالب در راستای انتقال النصره به افغانستان بوده است. اینک سعودی ها نوکر قدیمی خود سیاف را نیز برای انجام حج عمره (بخوانید دادن دستورهای نو) برای انتقال احرار شام که یک گروه وهابی زیر پوشش سعودی است، به ریاض احضار کرده اند. در برنامه است که این نیروها برای انجام عملیات خرابکارانه در برابر ایران و نیز رخنه به آسیای میانه به کشور ما آورده می شوند. در زمینه پیاده ساختن این برنامه سازمان اطلاعات ترکیه با ای اس آی پاکستان هماهنگی های بایسته دارند. همه این مسایل در هماهنگی با اشرف غنی و اتمر نیز می باشد.
اکنون که نیروهای ارتش ملی سوریه در همه جبهات داعش را سرکوب و در پی ریشه کن کردن گروه های دهشت افکن النصره و احرار شام برآمده است، این خطر بیش از هر زمان دیگر بیشتر شده است. عربستان و دیگر کشورهای مرتجع عربی می خواهند همه این گروه های شکست خورده را که متشکل از تروریست های حرفه یی از چندین کشور هستند، به سرزمین ما بفرستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است