جنگنده رادارگریز جدید چین به بهره برداری رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146448 منبع: پرینت

چین نسل جدید هواپیماهای جنگنده رادار گریز خود را به مرحله بهره برداری و عملیات جنگی رسانده است.

به گزارش رویترز، نیروی هوایی چین روز جمعه اعلام کرده است که نسل جدید جنگنده های رادار گریز موسوم به "جی 20" را به مرحله عملیات جنگی رسانده است. چین امیدوار است تا با بهره برداری از این جنگنده، شکاف نظامی خود با آمریکا را کاهش دهد.

نیروی هوایی چین افزود: این جنگنده اکنون برای استفاده عملیاتی کاملا آماده است.

رییس جمهور چین، نوسازی و مدرنیزه کردن ارتش را یکی از مهمترین اولویت های این کشور قرار داده است. چین همچنین قصد دارد موشک های ضد ماهواره و زیر دریایی های پیشرفته را نیز در اولویت برنامه های نظامی خود قرار دهد.

جنگنده "جی 20" موجب افزایش قدرت و قابلیت های جنگی نیروی هوایی چین می شود. نیروی هوایی چین در ادامه این بیانیه تاکید کرد: این جنگنده به نیروی هوایی این امکان را خواهد داد تا ماموریت های نظامی برای دفاع از تمامیت، امنیت و همگرایی ارضی کشور را بهتر انجام دهد.

این جنگنده نخستین بار اواخر سال 2016 میلادی در نمایشگاه صنعت هوایی "ژوهای" به نمایش عمومی درامد. رسانه های دولتی چین سال گذشته اعلام کرده بودند که این جنگنده وارد مرحله عملیاتی شده است.

البته هنوز این سووالات باقی است که آیا جنگنده جدید چین می تواند با جنگنده های پیشرفته اف 22 آمریکایی رقابت کند و عملکرد این جنگنده در مواجهه با جنگنده پیشرفته اف 35 آمریکا چگونه خواهد بود.

چین در سال 2014 میلادی نیز در نمایشگاه هوایی ژوهای جنگنده رادارگریز دیگری موسوم به "جی 31" را رونمایی کرده است. چین امیدوار است که این جنگنده که هنوز در مراحل ساخت و تولید قرار دارد، بتواند با جنگنده رادارگریز و پیشرفته اف 35 آمریکا رقابت کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
رادارگریز
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است