"والی برکنار شده" برای نور اسم بامسمایی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146451 منبع: پرینت

نه گفتن نور در برابر تصمیم خلاف قاعده حکومت وحدت ملی که همان توافقنامه سیاسی است افغانستان را از زوایای گوناگون میان دو جناح موافق و مخالف این تصمیم تقسیم کرد حتی رسانه های آزاد و نهادهای مدنی نتوانستند جانبداری خود به یکی از طرف ها را کتمان بکنند.

حتی رسانه معروف و مورد اعتماد همه (طلوع) که به استقلالیت و عدم جانبداری در اشاعه اخبار معروف بوده است پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی و بخصوص با بالا گرفتن تنش و نزاع میان کابل و بلخ نسبت به آن اعتماد پیشین خویش در حال شک ایجاد کردن است بطور نمونه وقتی که زیر نام استاد عطا هنگام سخنرانی می نویسد والی برکنارشده بلخ و همینطور گویندگان خبر طلوع نیوز به صورت حساب شده و عمدی با بردن نام نور پسوند والی برکنار شده را گویی که ضبط کرده باشند از یاد نمی برند فهمیده می شود که ریگی در کفش دارد.

حالا شاید توجیه ایشان این باشد که نور منحیث والی بلخ از جانب اشرف غنی منحیث رییس جمهور افغانستان برکنار شده است اینکه نور نمی پذیرد بحث دیگری است اما این توجیه از چند نقطه نظر معقول و منطقی نیست.

اول: هم نور تنها والی بلخ نیست بلکه شریک قدرتمند غنی در تاسیس حکومت وحدت ملی است و هم دکتر غنی رییس جمهور قانونی افغانستان نیست بلکه رییس توافقی حکومت برخواسته از توافقنامه سیاسی است که به این حساب اصطلاح "برکنارشده" برای نور از جانب غنی آن هم از زبان یک رسانه آزاد جای سوال دارد.

دوم: در صورتیکه غنی منحیث رییس جمهور استعفای نور منحیث والی بلخ را منظور هم کرده باشد باز هم استعمال "والی برکنار شده" برای عطا محمد نور اسم با مسمایی نیست زیرا بین برکناری و منظوری استعفا نیز فرق بسیار است.

سوم: وقتی جایگاه اجتماعی و نفوذ مردمی غنی و نور را منحیث شرکای قدرت در حکومت پنجاه پنجاه موجود به مقایسه بگیریم باز هم این اصطلاح "برکنار شده" جایی برای استعمال پیدا نمی کند زیرا غنی با فشار خارجی و با جعل و تقلب برای چهار سال به عنوان رییس حکومت توافقی تحمیل شده است در حالیکه نور با سابقه چهار دهه مبارزه و مقاومت و با سابقه درخشان و موفق در بعد امنیت و بازسازی در زادگاه خویش و با حمایت مردم اش به عنوان یک والی محبوب دارای جایگاه ویژه بوده و است.

چهارم: برکنار کردن به معنای از کار کشیدن است آیا طی این دو ماه که حالا به زعم ارگ و طلوع نور برکنار شده است زمام امور ولایت بلخ را چه کسی پیش می برد؟ برکنار کردن که به روی کاغذ نمی شود در این صورت هم تا به جای او کسی دیگری عملا کار والی بلخ را به عهده نگرفته باشد صفت "برکنار شده" به او نمی آید بنابراین و ده ها دلیل دیگر نمی توان استعمال یک چنین نام گذاری های ناشیانه را از زبان رسانه چون طلوع جز جانبداری از یک جناح خاص علیه جناح دیگر توجیه کرد.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
والی برکنار شده
نظرات بینندگان:

>>>   انجنیر صاحب داود موافثقه کرده که بحیث السوال دولت آباد میرود وکارش را شروع میکند مکتوبش توسط استاد عطا امضا شده

>>>   برادر نوربرای تو نوراست وبرای مردم یک توت ارزش ندارد زیراکه دزد است وازجهاد به نفع دنیای خود سوء استفاده کرده

>>>   نباید در رسانه ها و بحث های سیاسی از اسم های (والی برکناره شده از طرف رئیس جمهور) و همچنان (والی پیشین بلخ) نام برده شود، زیرا او والی برحال بلخ است و فرمان میدهد، برکنار میکند و در پایان نامه ها امضا نیز میکند، بدینمظور (والی بلخ) گفته شود بهتر خواهد بود.
ارکانحرب تورن جنرال
رحمت خان پیلوت

>>>   اوضاع سیاسی افغانستان آنقدر بغرنج گردیده است که توسط حملات انتحاری هم دولت اپوزیسیون خویش را اخطار میدهد، هم اپوزیسیون توسط حملات انتحاری دولت را اخطار میدهد، هم دولت با حملات انتحاری، همسایه ها را مسؤل نا امنی افغانستان میشمارند، هم همسایه ها با حملات انتحاری میخواهند قوای خارجی از افغانستان برآیند و بالاخره قوای خارجی نیز توسط این حملات به مجلس نمایندگان و دولت خود نشان میدهند که اوضاع امنیتی در افغانستان خوب نیست و با بر آمدن ما از افغانستان، امکان انتقال این حملات به کشور های خودمان میرود، بنأ کنگره این کشور ها باید هر سال این ماموریت نظامی خویش را در افغانستان تمدید کنند و در نتیجه بودجه کافی در اختیار نیرو های امنیتی و دفاعی قرار دهند.
البته مسؤلین نیرو های امنیتی و فابریکه های سلاح سازی، حق مسؤلین شعبه دفاعی مجلس نمایندگان و مجلس سنا خود را میپردازند و مسؤلین نیز باقی اعضأ کنگره را از خطر های انتقال این نا امنی ها از افغانستان به کشورهایشان میترسانند و در نتیجه بودجه سالانه پنجاه ملیارد دالری برای مصارف نظامی افغانستان تصویب میشود و بدین ترتیب از سال دوهزار و یک تا حالا دولت امریکا هر سال ده فیصد کسر بودجه دارد که قروض آن بالاتر از مجموع عواید ناخالص ملی اش یعنی بیست تریلیون دالر است.
اما در عوض حساب های بانکی مسؤلین دولتی با گذشت هرسال بالاتر میرود و از کانال های مختلف به خارج انتقال داده شده و در کشور های مختلف ذخیره میشود و در نتیجه دولت مجبور میشود پول زیادتر برای مصارف چاپ کند و در نتیجه انفلاسیون ببار می آید و در نتیجه اجناس قیمت میشوند و معاش ها به همان حالت سابق باقی میماند و در نتیجه بار دوش این قیمتی را باید مصرف کنندگان که تمویل کننده مصارف دولت از طریق مالیه شان هستند، بردارند.

>>>   جز منافقین و فرزندان ابن سبای یهودی دیگه کسی کلمه برکنار شده را به زبان نمیاورند، فقط نسل گندیده ابن سبای یهودی است که نفاق را عبادت میدانند. ........خدا، پیامبران، انس و جن بر روافض یهودی باد.

>>>   کلمه والی بر کنار شده توهین به غنی است نه به عطا . زیرا اگر برکنار شده است پس این کیست که بر بلخ حکم رانی می کند و این کی است که بلخ را اداره؟ تلویزون طلوع یک تلویزون بیطرف نیست موضع گیری های جانبدارانه دارد بهتر است نام خودرا تلویزون جانب دار بماند. مانند کسی است که تخلص خود را جانب دار گذاشته است و در بحث های سیاسی در مورد هر موضوع بدون در نظر داشت حقیقت و واقعیت ها چرندیات می گوید و موضع گیری ارتجاعی مینماید.

>>>   چقدر متعصب هستی صالحی، نور والی برکنار شده است نیست ؟

>>>   بخاطر خدا تعصب نکنیم از تاجیک بخاطر تاجیک بودنش و از پشتون به خاطر پشتون بودنش و غیره عطا محمد نور والی برکنار شده است از طرف ریس جمهور

>>>   بسیارچیغ نزن ههههههههه

>>>   آنهایی که ازنورهمایت میکنندبدانندالان آقای نورغیرقانونی برسرمسندنشسته باییدبه دست محاکم محاکمه وبه جزای نافرمانی از قانون زندانی شود چون درکشورماهرکس زورمندترباشدخودش قانون رابه رای خودتفسیرمیکنداو
بااین باورفکرمیکندبرحق است واگردردیگرکشورمیبود چنین کارهای بیهوده نمیتوانست وباتعدادی ناآگاه به مسائلی افغانستان دست به تغیان نمیزد

>>>   نور یک قهرمان است او مسعود دوم است از همین سبب خواب را برای جنایتکاران فاشیست تروریست حرام نموده است

>>>   این چگونه والی بر کناره شده بلخ است که پس از منظوری به اصطلاح استعفای والی موجود بلخ به ادارات مرکزی خود حکم میکند که امضای عطامحمد نور والی بلخ در تمام عرصه قابل اجرا است گردانندگان تلویزیون طلوع منافقت میکنند و همیش که اگر اخبار ان است و یا دیگر پروگرام های ان کوشش میکنند که نفاق افگنی کنند و منفی بافی اقای عطامحمد نور والی بلخ است و در اینده هم خواهد بود پشتوانه مردمی اقای نور بمراتب از دیگران چه در داخل حکومت و چه در خارج از حکومت بالاتر و بالاتر است و همچنان فیر قابل انکار هم است چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است .

>>>   افغان پیپر محترم هرچند شیعه هیچ ربطی به عبدالله بن سبا و روافض ندارد و این نام های دست ساخته وهابی برای تهمت به شیعه است اما این اگر این پیام پنجم توهین به مذهب بسیاری از مردم شیعه ما تلقی شود ... خدا و رسول بر ... آن باد که تخم نفاق و تفرقه را میکارد لطفا شما این نظر ننگ را پاک کنید

>>>   در مورد تلویزیون طلوع همین قدر کافیست که سعد محسنی انسان بی عقیده وبی دین بوده درین اواخر یک شریک یهودی پیدا کرده که طبق معمول میدیای افغانستان را نیز یهود ها در اختیار گرفته است وطبعا یهود ها با مقاومت گران ووطن دوست ها واشخاص ملی سر سازش ندارد ازین رو چون سیاست دولت افغانستان هم به دست یهود ها اداره مبشود بعید نیست که در تغییر اراکین دولتی هم نقش مهم دارند
هرچه والی نام نهاد جدید یهود ها که در لندن به هر پیشه وکسب وکار دست یازید خساره نمود از بی روزگاری به تنگ امده بود این انتخاب برایش جایزه ای خوب وشانس نایاب بود که خود وفرزند بزرگش وما ما فخر الدین همه به امید این بودند تا مزار شریف رفته به چور وچپاول دست یازیده به لب نان وجاه ومقام برسند اما این بار نیز بختشان یاری نکرد وخواب های شان شرمنده ای تعبیر گشت و{والی پدر}ناکام ونامراد دوباره به لندن باز خواهد گشت وپروفیسور ارکان حرب داکتر پرویز !!! نیز که از کلاه برداری ونیرنگ وفریب چند ماه میشود به فگر سرمایه های باد اورده وخیالی شب ها را روز مینمود با جیب های خالی دوباره عودت خواهد نمود
ولی شاید اورا به حیث یک مهره ای احتیاطی حفظ نمایند ومعاش ناچیز ودسترخوان پولی اندک برایش تعیین نموده باشند که از هیچ بهتر واز بیکاری وبیروزگاری لندن خوبتر میباشد
حاجی جان محمد پارسا

>>>   کجای به اصطلاح حکومت وحدت ملی قانونی است که از قانون گپ میزنید
عبدالله زنده جانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است