ادعای مایک پنس بر سر منزوی سازی کوریای شمالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146454 منبع: پرینت

معاون رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که مقام های واشنگتن، سئول و توکیو در مورد منزوی سازی کوریای شمالی به بهانه تداوم برنامه تسلیحات هسته ای این کشور، به توافقی کامل دست یافته اند.

به گزارش رویترز، همزمان با تعمیق روند آشتی دیپلماتیک میان مقام های 2 کوریا در جریان بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، «مایک پنس» روز شنبه از توافق کامل آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان برای منزوی سازی پیونگ یانگ به بهانه تداوم برنامه تسلیحات هسته ای این کشور خبر داد.

پنس در جریان بازگشت خود به آمریکا پس از دیدار از کوریای جنوبی، خطاب به خبرنگاران گفت: «در مورد ضرورت ادامه دادن به روند منزوی سازی کوریای شمالی به لحاظ اقتصادی و دیپلماتیک تا زمان توقف برنامه هسته ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ، میان [مقام های] آمریکا، جمهوری کوریای (جنوبی) و جاپان هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد».

یک مقام بلند پایه دولت آمریکا که در هواپیمای حامل مایک پنس حضور داشت، به خبرنگاران گفت که کوریای جنوبی و جاپان «به اتحادمان و لزوم تداوم و تشدید تحریم های اقتصادی [علیه پیونگ یانگ] پایبند هستند».

برخی منابع آگاه می گویند که مایک پنس و «مون جایه این» رییس جمهور کوریای جنوبی در حین تماشای رقابت های اسکیت سرعتی در شامگاه شنبه، پیرامون تشدید تنش ها با یکدیگر گفتگو کردند.

مایک پنس بدون ارایه توضیحات بیشتر تاکید کرد که مون جایه این جزییات دیدار خود با مقام های کوریای شمالی را با وی در میان گذاشته است.

گفتنی است که دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا با اتخاذ موضعی تند و سرسختانه در قبال برنامه هسته ای و موشکی کوریای شمالی، اعلام کرده است که تا توقف کامل این برنامه ها از سوی پیونگ یانگ، هیچ مجال و امکانی برای برگزاری مذاکرات وجود ندارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
مایک پنس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است