انقلاب عقبگرد در مقایسه با انقلاب پیشرفت
در مقابل انقلاب به بلوغ رسیده و پخته شده ی ایران، انقلاب افغانستان در نطفه خفه شد و جریان های ضد و نقیض و ناهمگون پس از آن موجب تضعیف و اشغال و استثمار چندین و چند باره کابل توسط امریکا گردید 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146466 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، درحالیکه بیش از نیمی از کشورهای منطقه اعم از افغانستان و پاکستان و ترکیه و جهان عرب درگیر جنگ و ناآرامی و دست به گریبان مداخلات امریکا و متحد همیشگی اش اسراییل هستند؛ ایران توانسته است از انقلاب خونین خود در سال 1357 به مدت 39 سال محافظت و حراست نماید.

فارغ از هرگونه جانبداری یا تحلیل و تفسیر چگونگی بدست آمدن این انقلاب برای تغییر نظام شاهنشاهی چند صد ساله به نظام نوین و نوپای جمهوری اسلامی، که البته مخالفان و منتقدانی نیز به خط مشی و اصول خود داشته است؛ باید اذعان کرد که حفظ و نگهداری و تداوم یک جریان از خود آن به مراتب سخت تر و مهمتر است.

از یکسو تشدید تحریم های سیاسی و اقتصادی اعمال شده از سوی امریکا و اروپا علیه ایران و از سوی دیگر موقعیت استراتژیک و قابل توجه این کشور در منطقه که موجب دست درازی ها و غرض ورزی های ابر قدرت غرب و عربستان می شود؛ هیچ یک نتوانسته مخلً و برهم زننده ی ثبات و امنیت و انقلاب این کشور باشد.

این درس بزرگ و چراغ راهنمای غنیمتی است که می توان از این همسایه (که اینک به یک قدرت بی چون و چرای منطقه ای تبدیل شده است) گرفت که با تمام نواقص و کاستی ها و کمبودها و مخالفانش در حوزه های مختلف مذهبی و سیاسی داشت توانست 39 سال تمام سکان دار و حافظ این انقلاب باشد.

درحالیکه 39 سال تمام از انقلاب افغانستان و اوضاع آشفته و نابسامان آن روزگاران می گذرد؛ چیز قابل اعتنایی نیست که به آن بتوان بالید و افتخار کرد و همزمانی انقلاب این دو کشور همسایه یکی در برابر امریکا و دیگری در برابر شوروی، موجب مقایسه و سرخوردگی ابدی کشورمان است.

در مقابل انقلاب به بلوغ کامل رسیده و پخته شده ی ایران، انقلاب افغانستان در نطفه خفه شد و جریان های ضد و نقیض و ناهمگون پس از آن موجب تضعیف بیش از پیش و اشغال و استثمار چندین و چند باره ی کابل توسط بنیادگراهای افراطی و سپس امریکا گردید.

اینک که هرچه بیشتر از انقلاب ثور 57 در افغانستان فاصله می گیریم بیش از پیش آثار ندامت از اشتباهات فاحش و عدم رهبری و مدیریت درست پیروزی در مقابل شوروی آشکار می گردد و همگان بر این باور یک صدا و متفق القول اند که هرگز نتوانسته ایم کشتی انقلابمان را در جریان درست آب در دریای متلاطم و مواج منطقه به پیش ببریم و در قیاس با انقلاب 57 در ایران و جایگاه کنونی این کشور در منطقه متاسفانه هیچ حرفی برای گفتن نداریم.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انقلاب ایران
انقلاب افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   انقلاب هفت ثور ماوشمارا همین امریکا وعرب های ترورست ناکام ساختند

>>>   مردم به پاس اعتقادات مذهبی و جهادش در راه اسلام هر گفته و سخن او را حرمت گذار اند .
در برگه های تاریخ که خواندیم نیاکان ما از اثر ترویج اسلام بوسیله اعراب با سربریدن ها و به غنیمت گرفتن زنان و مال هایشان ناگزیر شدند مسلمان شوند با آنکه همه ایشان یکتا پرست و خدا پرست بودند .
اگر اسلام پاک محمدی را که اعراب با تیغ شمشیر بر نیاکان مان قبولاندند وقتیکه ملکه انگلستان از لحاظ خونی نوه پیغمبر اکرم حضرت محمد صلی الله وسلم خود را به جهان اسلام معرفی میکند و مسلمانان در برگه با سردادن نعره تکبیر و سبحان الله گفتن او را ستایش میکنند پس باید چنین داوری کرد که گلبدین ، طالبان و داعش مسلمانان حقیفی استند .
به گفته یکی از رهبران بزرگ مرد و حماسه آفرین تاجبکتبار میهن مان ( "اخوانیزم و سرمایداری در بی عدالتی و خونخواری با هم یکی و متحد استند چونکه برای یک هدف وجه مشترک دارند ، تنها از لحاظ فرهنگی از هم متفاوت اند یکی زنان ایشان بدون چادر بر سر و برهنه در جامعه ظاهر میشود و از دیگری با پوشیدن چادر و جامه پوشیده بر تن ")
این گفته بینهایت عالی و فلسفی این رهبر بزرگ مرد سرزمین مان را باید از جمله سخنان ناب بزرگ بشریت باید دانست .

>>>   قبیلوی های افغان در حالیکه خودشان مرتکبین فجایع و قتل عام هایی به مراتب هولناک تر و غصب سرزمین های مردم شریف هزاره بوده اند، به نام همدردی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و بیشتر به آتش کینه و نفاق دامن می‌زنند. قبیلوی های افغان همدردی واقعی شان را زمانی به هزاره ها نشان دادند که قتل عام هزاره ها را در مزار، یکاولنگ، بامیان، بهسود، و جاهای دیگر مثل عبدالرحمن خان تکرار کردند. همدردی افغان با هزاره مثل همدردی گرگ با گوسفند است. گربه موش را در راه خدا نمی‌گیرد، بلکه برای شکم می‌گیرد.

>>>   Haroon Amirzada II
در جنگ قدرت میان افغانستان و پاکستان تاجیکان قربانی شدند

بیش از نیم سده است که میان افغانستان و پاکستان یک بازی چند بعدی و پیچیده جریان دارد. در یک سر این بازی پشتونیزم افغان درکابل قرار دارد و در سر دیگر آن پختونیزم پتان در اسلام آبا قرار دارد. هر دو یک هدف دارند؛ یکی مردم پاکستان را به ستوه آوردند و دیگری زندگی برای مردم افغانستان را به جهنم تبدیل کرده اند.
اما یک تعداد تاجیکان غافل به دهل هر دو می رقصند. چنانچه زمانی در زیر دهل" لوی پشتونستان" طلبان از داوود خان تا نجیب تاجیکان بیشتر از پشتونها رقصیدند. زمانی دیگر در زیر تیغ " لوی پاکستان" طلبان از گلبدین تا طالبان تاجیکان نسل کشی شدند. بدین ترتیب پاکستان ستیزی به مذهب تاجیکان تبدیل شد. این در حالیست که اسلام آباد حامیان و قیم پشتون هر دو طرف مرز دیورند است و حذف تاجیکان در دستور کار هر دو پشتون و حامیان آنها قرار دارد.
در ۱۸ سال اخیر خلیلزاد، کرزی و غنی به کمک تروریزم پاکستانی در تحت حمایت پرویز مشرف حذف تاجیکان را در دستور کار شان قرار دادند.
+++++
پشتونها چه می خواهند؟

واقعیت اینست که اکثریت پشتونهای که امروز صاحب ملک خدا داد افغانستان هستند اینجا نه سر زمین تاریخی شان است و نه علاقه به آبادانی آن دارند. سر زمین اجدادی آنها در میان کوه های های سلیمان در خاک پاکستان بنام خیبر پختونخواه قرار دارد. روی تصادفی نیست که گرایش و عاطفه شان به سر زمین تاریخی خود شان بیشتر است تا افغانستان . افزون بر آن پشتونها در افغانستان اقلیت اند و بدون یکجا شدن با قبائل پاکستان در میان فارسی زبانان وفرهنگ غنی خراسان زمین هضم خواهند شد.
واقعیت اینست که علاقمندی و وابستگی پشتونها به پاکستان معلوم است، ولی تاجیکان با کدام انگیزه علاقمند تجزیه پاکستان و یا پاکستان ستیز هستند؟
خوش بختانه نسل نو تاجیک از دوست و دشمن شناخت بهتر دارند و رسالت خود را خوب می دانند. آنها می دانند که تاجیکان با پاکستانی ها بویژه پنجابی ها منافع مشترک، دوست و دشمنان مشترک و مشترکات فرهنگی و زبانی بیشتر دارند. تجزیه و یا مداخله در امور پاکستان به نفع تاجیکان نیست و از آن حمایت نمی کنند. مداخله در امور پشتونها هیچ رابطه ای به تاجیکان ندارد. تاجیکان هیچ نیازی ندارند بخاطر بازی های ریاکارانه و کاذب پشتونها خود را قربانی کنند همان گونه که در نیم سده اخیر کردند. در آخرین تحلیل همه پشتونها چه چپ و‌چه راست به پاکستان پناه می برند.

>>>   من ایرانی هستم . به درستی ایران الان یه قدرت منطقه ای بزرگ در غرب آسیا ست . بعضی از منافقین در ایران یا ایرانی های خارج از کشور شعور درک قدرت ایران رو ندارند . همه جا منافق وجود داره . لطفا منتشر کنید نظرمو
احمدرضا از مازندران

>>>   من بعنوان یک هراتی از دل خراسان افسوس میخورم که چرا با حماقت شاهان شوم قجریه از پاره تن خود میهن اجدادی ام و همزبانان خود جداشدیم و زیر ظلم قبیله پرست ها واقع شدیم ای کاش خداوند ما را از شر این قبیله پرست ها نجات دهد
یک افسرده دل از فغان

>>>   بسیار نوشته خوب وارزشمندی بود والبته این راهم بگویم که به قول وگفته ما پزشکان باید یک اسیب شناسی پا پانولوجی از انقلاب 7ثور 1357 خودمان داشته باشیه وببینم چرا وچی شد که بگفته صاحب نوشتار بالا انقلابمان در نطفه ماند ورشد نکرد.میدانیم که هرانقلاب در هر گوشه این زمین خاکی برسه پایه استوار است اول ؛مکتب وایدولوجی که خوب میدانید مکتب وایدیالوجی که بر اساس اسلام ناب محمدی ص باشد وفقط خدا محور باشد شکست ندارد. دوم لیدر ورهبر که خوب شخصیتی به مثل امام خمینی رحت الله در راس ان بود واو کسی بود که محکم در جلوی شاه دیکتاتور ایستاد واز سال 1342 در تبعید بود وبرای خدا در سخت ترین شرایط ایستادگی کرد درهمان زمان که رژیم پادشاهی سختترین شکنجه را برای ازادیخوهان داشت امام خمینی رحمت الله علیه بر علیه کاپیتولاسیون ایستاد ونگذاشت این قانون از طرف امریکا در ایران اجرا شود وایرانیها باید ممنون این مرد بزرگ باشند که مانع شد وهمه سختی هارا بجان خویش خرید دراین قانون اگر یک امریکایی وحتی سگ امریکایی به یک ایرانی تعرض میکرد شاه ایران حق داشت امریکایی را درایران محاکمه کند .واین مردبزرگ مردم ایران را به وحدت دعوت کرد حتی در مقابل شوروی ایستاد وپیش بینی کرد ونامه به گورباچف زد وگفت کمونیزم درحال مردن وجان دادن است وبه خدا بازگردید ودست از تجاوز بردارید.رکن وپایه سوم انقلاب مردم بودند و من فکر میکنم وجود یک همچین رهبری باعث شد که همه متحد باشن وایران هم چون افغانستان دارای قومیت های زیادی است کرد بلوچ لور ترک گیلک و....که همه متحد شدن وتوانستند با اتحاد تما مشکلات وسختیهایی که ابر قدرتها سر راهشان گذاشت محکم به ایستند.تمام کارشناسان سیاسی واقتصادی جهان براین عقیده اند که هر کدام از توطئه ها وسختی هایی که امریکا وبادرانش را اگر سر هر کشور دیگر میاورد ان کشور نابود وتسلیم میشد بنا انه بعد از 39 سال محکم ایستاده اند وما دارای مشکلاتی استیم .
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   به احمد رضا از مازندران!
همین ایران را که تو قدرتمند میگویی،ده سال تمام با صدام حسین جنگ نمود و ده ها هزار کشته و زخمی داد،اما موفق به شکست صدام نشد،تا بالاخره خمینی مجبور شد جام زهر صلح را بدون هیچ امتیازی با صدام حسین بنوشد و چند وقت بعد پدرود حیات بگوید.
اما جورچ بوش پدر به یک حمله صدام را از کویت کشید و جورج بوش پسر عراق را از تصرف صدام خلاص کرد و صدام را دستگیر و اعدام کرد.
رژیم آخوندی ایران نه توسط انقلاب،بلکه به فرمایش امریکا خمینی از فرانسه به ایران آورده شد و شاه سرنگون و در عوض اس خمینی را رهبر ساختند.
میدانی بخاطر چی؟
بخاطر آن که بعد از انقلاب ثور در افغانستان،افغانستان تیر تسلط روس ها رفت و خطر جدی انقلاب از طرف توده بی ها نیز در ایران متصور بود که منجر به رفتن ایران نیز زیر تسلط توده بی ها میشد.
حالا نیز امریکا از موجودیت رژیم آخوندی ایران در منطقه در رقابت های سیاسی بین اعراب و ایران استفاده میکند و در نتیجه پایگاه های نظامی خود را در کشور های عربی حفظ میکند و سلاح و مهمات به کشور های عربی میفروشد.
ورنه از بین بردن رژیم ایران برای امریکا ساده تر از رژیم صدام است.
رضا شاه یگانه کسی بود که در ایران با تشکیل اوپک همراه با کشور های عربی و بلند بردن قیمت نفت،ماشین تولیدی غرب را به مشکل مواجه کرد و سرمایه سرسام آور برای ایران بخاطر پیشرفت بدست آورد و ایران به سرعت به پیشرفت اقتصادی و تخنیکی ادامه میداد،اما در غرب در اثر قیمت شدن بنزین ساهراه ها خالی از ماشین و ماشین های فابریکه ها بدون بنزین ماندند.
درین حالت بود که جیمی کارتر لا سفر خویش به ایران و تجلیل سال نو مسیحی در ایران با رضاشاه پهلوی و شهبانو و با شهبانو قول به قول داخل شدن به تالار و بلند کردن جام شراب و رقص با شهبانو،زمینه نا رضایتی مردم و ملا ها را در ایران فراهم کرد و در نتیجه پادشاه را خلع و خمینی را به ایران آورد.

>>>   مصدق پارسا:
مرتضوی با نوشتن «حافظهٔ تاریخی نداریم؟» مردم را از بازگشت کشور به دههٔ ۷۰ ترسانده است.
برادر، در همان دههٔ تاریک و چند سال جنگ داخلی مستقیم، بر اساس آمار حداکثری ۶۰ هزار تن آسیب دیده‌اند.
اما تنها در سال ۲۰۱۷ زیر نظر قوماندان اعلا و با حمایت قاطع امریکا و غرب، تنها با شمارش خبرهای خبرگزاری پژواک، نزدیک ۲۵ هزار کشته و زخمی داشته‌ایم. دقیق‌تر بگویم از اول جنوری تا ۳۱ دسمبر، بر اثر ۲۰۵۰ حملهٔ دشمن، ۲۴۸۷۷ تن، شامل ۱۴۶۰۰ کشته و ۱۰۲۷۷ زخمی. (تنها در یک سال؛ با میانگین هر روز ۶۸ انسان).
بهتر نیست در چنین شرایطی اگر درایت و اهلیت نداریم بشرمیم و سکوت کنیم؟
مردم را بیشتر از چی می‌ترسانیم؟ شرم نداریم؟ شرف نداریم؟ شعور نداریم؟

>>>   TAJiK QAWMI MOVEMENT PAKISTAN

آنانى كه تاريخ نمى خوانند، بايد آن را تكرار كنند!
در سالِ ١٩٢٩ پشتون های هندى تبار با مهر زدن بر قرأن تعهد کردن . و برای امیر حبیب الله کلکانی تاجیک فرستادن .و گفت که بیا با هم صحبت می کنیم . و امیر حبیب الله کلکانی تاجیک چون یک آدم مسلمان و پاک بود .به حرف و امضا کردن در قرآن . نادر غدار پشتون اعتبار کرد .و آمد تا با نادر حرف بزند .اما نادر پشتون . به وعده و امضا خود که در قرآن کرده بود . وفا نه کرد .و امیر حبیب الله کلکانی تاجیک را با جمله دوستانش . و هزاران جوانِ تاجيك را از دمِ تيغ كشيد. ...... و حكومتِ نوپاى تاجيكان را سر به نيست كرد، ..... پس باید همه تاجیک هااز این خیانت پشتون ها . درس بگیرند ...و به حرف پشتون ها هیچ وقت اعتبار نه کنید ..

>>>   راجع به این موضوع کی چی فکر میکند؟
اینروزها یاقبلتر تعداد فارغان دانشگاه ها یا پوهنتون ها به عریضه نویس ها یا مامورین مسن سابقه مراجعه میکنند که جهت شمولیت درکار برای شان ورقه عرض بنویسند !!!!
من خودم بچشم خود دیدم فارغ انجنیری دانشگاه خصوصی به یک مامور مراجعه واز او خواست تا یک ورقه عرض برایش بنویسد !
پس نتیجه آن دوازده سال پیش از دانشگاه واین چند سال مصروفیت دانشگاه چی شد؟؟؟
وقتی نمیتوانند حتی برای خود یک ورقه عرض بنویسند چی آموزش دیده اند وچی آموخته اند؟؟؟
فارغان صنوف ششم زمان ظاهر شاه معلم یا میرزا میشدند از صنف دهم معلم ومامور میرزای پخته صاحب قلم بیرون میشدند
ازهمین فارغ انجنیری ساختمانی که برای نوشتن ورقه عرض آمده بود صد فیصد باور کنید که من از او سوال کردم طول وعرض استندرد یک خشت چند است جوابش نادرست بود
حالا ازین انجنیر چی استفاده صورت گیرد؟؟؟

>>>   علت أصلي آن راه ندادن أقليت ها است، در غير آن حالشان بدتر از ما ميبود، حكومت پوليسي ملا ها هيچ سني ، كرد، ترك، آذري، عرب، بلوچ ، بهائي ها را داخل قفس نگهداشت، كه اي كاش در افغانستان هم با أقليت ها همين كار ميشد، و بر علاوه براين حتي كساني كه پيرو خط امام بودند، و بچه خوانده هاي امام و فرزند أصلي امام حق مخالفت با حكومتي ها را نداشتند و به نوع از صحنه كنار زده شده و حتي از بين برده ميشدند، در افغانستان متأسفانه بعد از تشكيل حكومت مجاهدين اولين توطئه و حمله از طرف أقليت هزاره به امر آخوند هاي ايران شروع شد، جنگ هاي كابل از كجا سر چشمه گرفت، و اگر مانند رژيم مستبدانه كار ميكرد، حال ما هم بهتر ميبود.

>>>   انقلاب شکوهمند ثور ما با ده ها مشکل مواجه شد تا آنکه شکست خورد عین شگل انقلاب ایران درمراحل مختلف با دشواری ها و مخالفین زیادی روبرو شد
تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب ۵۷، تعدادی از گروه‌هایی که مخالف رژیم شاهنشاهی بودند با حکومت جدید اختلاف پیدا کردند و در سالیان بعد، اعضای آنها بازداشت و اعدام شدند و یا به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند
پس از آن نیز نوبت به سازمان هایی مانند حزب توده ایران و سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) رسید که در مواضع خود از حکومت حمایت می کردند. بسیاری از اعضا و رهبران این سازمان ها بازداشت و در دهه ۶۰ زیر شکنجه کشته و یا اعدام شدند.
در این حال، به دنبال برخورد با گروه های غیردینی، جریان‌های دینی از جمله نهضت آزادی از حاکمیت حذف شدند و این در شرایطی بود که ابوالحسن بنی صدر، اولین رئیس جمهوری ایران، نیز در ماه های نخستین سال ۱۳۶۰، با رای مجلس که اکثریت آن دراختیار هواداران آیت‌الله خمینی بود، برکنار شده بود
پس از حذف همه گروه های منتقد آیت الله خمینی، در سال‌های بعد نیز بین حامیان آیت‌الله خمینی که به جریان مشهور به چپ و راست اسلامی تقسیم شده بودند، اختلافات شدیدی رخ داد و این موضوع همچنان ادامه دارد
در سال ۸۸ نیز تعدادی از اصلاح طلبان و معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شدند و میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران معترضان، از بهمن سال ۸۹ تاکنون همچنان در حصر خانگی به سر می‌برند.
در همین حال،‌ اقلیت‌های دینی در ایران از تصدی سمت‌های بالای دولتی محرومند. همچنین بهائیان از تحصیل در دانشگاه محرومند و پس از انقلاب ۵۷، ده‌ها بهایی اعدام و ترور و صدها بهایی بازداشت و زندانی شده‌اند

>>>   Zahir Ariaie
چهار تن از كارمندان امنيت ملى كه در واقع براى دشمن كار ميكردند ، بيش از شانزده تن از همقطاران دولتى خود را تير باران كردند.
اين واقعه عمق فاجعه و نفوذ دشمن در داخل دولت به ويژه نهاد هاى امنيتى مانند امنيت دولتى كه شاهرگ امنيت و دولت محسوب ميشود، را نشان مى دهد. ايا زمان ان فرا نرسيده است كه ريس امنيت ازمقامش استعفا و غنى اين دومين مغز متعفن دنيا و باند جنايتكار حاكم در قدرت اش ، قوم بازى خود را كنار بگذاردند!

>>>   کودتای 7 ثور را انقلاب نامیدن اشتباه بزرگ است.

>>>   در انقلاب ایران هیچکسی دخالت نکرد ولی در انقلاب افغانستان بلوک شرق و بلوک غرب هردو دخالت کردند

>>>   Salam
تصور كنيد ، اگر يك رهبر تاجيك ، هزاره و ازبيك حملات انتحارى و استشهادى را براى بدست آوردن اهداف سياسى حلال مى دانست و از آن دفاع مى كرد، حال قبيله گرايان تماميت خواه زمين و زمان را خبر مى كردندو مساله را به شوراى امنيت ملل متحد واگذار مى نمودند و پرونده اش را به محاكم جهانى مى سپردند و سفير ان امريكا و انگليس هزار اخطار صادر مى كردند و خليل زاد گوش ترامپ را كر مى كرد.

>>>   Arianfar

فتنه بزرگ درحال چاق شدن است‌! درپی دیدارهای محرمانه غنی وحکمتیار ازعربستان، اکنون سیاف هم ازسوی سعودی برای حج عمره به عربستان دعوت شد!

>>>   من انسان تو انسان از نسل انسان صدا کن
مسلمانیم «تاجک ؛ افغان ,هزاره , ترکمن» به ایمانم صدا کن
من آریایی , باختری پتهان در این خطه
فقط با اسم افغان , تاجیک , هزازه , ترکمن صدا کن

>>>   رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران رهبران بزرگواری مانند امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری می باشد که متاسفانه در کشور ما نبود رهبری و به جان هم افتادن رهبران و نوکری برای امریکا و پاکستان و سعودی ما را تاکنون بیچاره کرده است .
عایشه از ایران

>>>   واقعا فکر میکنی امریکا خمینی رو رهبر ایران کرد؟؟
چقدر غافلی پس.اینکه درگیری بخواد بین ایران و امریکا پیش بیاد بله امریکا پیروز میشه.اما هزینه ی این کار برای امریکا چقدره؟؟؟؟
همه خوب میدونیم که امریکا خیلی وحشی و خون ریز تر از اونی هست که به چشم میاد و هر جا وارد شده پیروز میدان بوده آن هم با حداقل هزینه.
اما این موضوع در برابر ایران خیلی متفاوته.ایران بزرگترین قدرت موشکی خاورمیانه ست لازمه امریکا فقط کوچکترین غلطی بکنه تا تمام پایگاه های منطقه ایی امریکا رو به اتش بکشه اونم با صد ها هزار نفر امریکایی
تو اگر دیدی امریکا عراق و افغانستانو به اسانی گرفت چون وسیله ایی برای جبران حملات نداشتند.اما ایران خیلی فرق داره.
برای همین ایران وقتی دید نمیتونه جنگ به صورت مدرن رو داشته باشه روی به جنگ های نامتقارن اورد.
که اتفاقا هم بسیار موفق بود.
برای همینه که الان چند ساله از گرینه نظامی حرف نمیزنند.چون میبینند بخواد جنگی بشه سپاه پاسداران و ارتش و بسیج ایران خیلی فرق دارن با بقیه کشورهای دیگه.
سربازان ایران سربازان اسلام حقیقی و امام زمان هستند و از هیچ نمیترسند.
دوست عزیز جنگ بین ایران و عراق زمانی که رخ داد ما با کمبود سلاح مواجه شدیم طوری که فشنگ هم بهمون نمیدادن.
بر خلاف نظر شما امام خمینی جام زهرو نوشید چون امریکا دخالت مستقیم کرد تو جنگی که بهش ربطی نداشت.وگرنه ما میتونستیم تا بغداد بریم.
ما اون زمان در جنگ با عراق دستمون خالی بود هیجچ نداشتیم.موشک های دانه ایی 180 هزار دلار رو کره شمالی و یا لیبی به صورت بسیار بسیار محدود اون هم با هزینه ایی بسیار بالاتر یعنی دونه ایی 2.5 میلیون دلار در اختیار ایران میزاشتند که اصلا کفاف نمیداد.اما در اون طرف چند کشور به عراق به مستقیم و غیر مستقیم کمک کردند؟؟کشورهای عربی چند ده میلیارد دلار برای این جنگ کمک کردند و سلاح و حتی افراد نظامی در اختیار عراق گذاشتند.(پس فکر میکنی جنگ بین عراق و کویت در اثر چه بود؟؟)
جنگ شهر ها بین ایران و عراق رو بخونید تاریخ را بخوانید تا بیشتر بدانید.
اما امــــــــــــــا حالا ایران هر چه که دارد را خودش میسازد.اون زمان با دستان خالی عراقی رو تا شکست کامل پیش بردیم که به ما هیچ نمیدادن طوری که لشکر 8 نجف اشرف ما باید می رفت کمین میکرد تا بتواند اداوات نظامی دشمن را به غنیمت بگیرد و با همان غنیمتی ها بتواند با دشمن بجنگد ما این بودیم و این شدیم.در حالی که همین کشورهایی که الان ادعای حقوق بشر رو دارند سلاح های شییمیایی دادند به عراق(حادثه سردشت را بخوانید).
حساب نظامیون ما با مسئولین فاسد دولتی های ما به طور کامل جداست.
جنگی صورت بگیره امریکا چنان تاوانی پس خواهد داد که در عمر 400 ساله این کشور هرگز رخ نداده باشد.
توصیه من به شما بردار عزیز هم مطالعه بیشتر و انتخاب کتب تاریخی مستدل هست وگرنه قرار باشه حرفی رو که امریکا و اسرائیل میزنه باور کنی که کلاهت پس معرکست.

>>>   ازین بیغم باشید که باز به دهه 70 برگردیم! این مرتبه تمام افغانها جانفشانی تاریخی خواهد کرد و با قهر تاریخی ّشتونها مواجه خواهید شد! شما چای ناخورده گان از تاریخ خالی تاجک خبر ندارید!در بخار چه کرد در ّّپنجده چه کرد! هیچ چیز برایشان نمانده!

>>>   بـه ( آنانى كه تاريخ نمى خوانند،.....
به وساطت علی احمد خان والی کابل حبیب الله کلکانی بالای قر آن سوگندیاد کرد که دیگر برضد حکومت کار ینمیگکند ومخصوصا دزدی نمیکند اما فردایش بالای السوالی حمله وغارت کرد

>>>   حملات اتشهادی در اسلام جایز است!
اگر با مردمی چون مسلم شیرزادویچ این فرزند گرزی تزار روبرو شویم ما همه استشهادی سرزمین افغانها هستیم!
به ایرانی !
کم مانده تا باد اسلام ایرانی براید!
اگر به یاد داشته باشید در زمان طالبان بام فرستاندن قوای نظانی به سمت افغانستا تنها لویه پکتیا در سه روز اماده 1000000 مسلح ودر کل 3000000 مسلح زمه واری گرفت که ایرانیان با شنیدن ان دست از بزرگی برداشت !

>>>   اگر مداخلات انمپریالزم در راس امپریالزم امریکا واستنگگرهایش نمیبود وارتجاع عرب با پول های بیشمار خود وچین مرتد با میزائیل هایش وپاکستان با آی اس آیش به اشرار ما کمک نمیکردند حالا ما هم سطح پاکستان بودیم
انقلاب ما تحت رهبری نابغه شرق رفیق نورمحمد تره کی وقوماندان سپیده دم انقلاب ثور رفیق حفیظ الله امین هر روز فرامین انقلابی صادر وبیسوادی دختر فروشی منع اراضی مساویانه بین مردم تقسیم وهمه از وزیر تا مدیر حقوق مساوی داشتند
یک وزیر با یک عراده والگای روسی به شعبه رفت و آمد میکرد ومدیر توسط موتر 302 وماهانه منظم معاش وکوپون میگرفت اجناس تجارتی وکوپونی ارزان قیمت میگرفت

>>>   افکار ساده لوحانه و خام اندیشانه برخی پشتونهای متعصب و متکبر که با اصرار خود را افغانها میگویند در سالهای آینده معلوم میشود.
تعریف و تمجید های عجیب و غریب از آمریکا و ضعیف نشان دادن ایران از عقده مندی و حقارت نفس ایشان نسبت به فرهنگ عظیم فارسی و تشیع میباشد اگر در آینده نزدیک دیدی که ما اسرائیل را با خاک یکسان کردیم آن روز انگشت به دهان میمانی و از شرم و ترس در زمین فرو میروی!
و جایی برای یاوه سرایی و توهین و تهمت افکنی و چاپلوسی آمریکا برایت باقی نمیماند او آدم جاهل همین ایران بود که با سربازان آمریکایی در خلیج فارس کاری کرد که اشک از چشمانشان درآمد و شلوارهای خود را خیس کرده مزین به ادرارشان نمودند سخن از قدرت نرم و سخت ایران در منطقه برایم ساده است اما به علت ملاحظات سیاسی و امنیتی اطلاعاتی کلام را طولانی نمیکنم
ما منتظر نبرد کبراییم.
آرمان ایمان

>>>   مشكل افغانستان با كودتاي هفت ثور كه از طرف شوروي توسط چند ................. كه تنها روسيه را ديده بودند، شروع شد، لك ها إنسان تحصيل كرده و وطن دوست از طرفدجلادان مزدور نيست و نابود شدند، و يگانه كناه شان عقل و دانش شان بود كه كمونيزم را قبول نميتوانستند.
و بعد از سقوط خلقي ها مجاهدين اشتباي بزرگ شان عفو عمومي بود، بايد خلقي مجازات ميشدند، كه نشد، و حالا هم بقاياي كثيف رژيم كمونيستي سبب أصلي تمام انفجارات، و ترور ها هستند، نام از طالب است اما طرح از روسيه، و ايران. اكثر نظاميان طالب خلقي ها بودند و هستند و حالا از رفيق به مولا بدل شده اند،
نابود باد تمام خائنين وطن فروش و خون آشام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است