نور زمان راه اندازی اعتراض های گسترده را اعلام کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146468 منبع: پرینت

اعتراض های گسترده در 15 ولایت و مخصوصا در کابل، در حال سازماندهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطامحمد نور، رییس اجرایی جمعیت اسلامی روز شنبه 21 دلو 96 در سخنرانی میان باشندگان ولسوالی شکردره و کوه دامن ولایت کابل گفته است که حرکت ملی گسترده در اعتراض به بی عدالتی ها از اواخر ماه فبریه و از روزهای هفتم یا هشتم ماه حوت آغاز خواهد شد.

نور بیان کرد: حرکت های ملی برای باز کرن گوش های کر، چشم های کور و بیدار کردن کسانیکه خود را به خواب غفلت زده اند صورت می گیرد تا شاخ استبداد را بشکنیم.

والی بلخ درخصوص نتایج مذاکرات جمعیت با ارگ اظهار کرد: تا هنوز بجز چند ماده ساده، خواسته های مهم جمعیت از سوی حکومت پذیرفته نشده است و جمعیت حتی از یک خواسته هم عقب نشینی نمی کنند و نباید هم عقب بنشیند؛ بحیث ستون فقرات نظام و حکومت حق ما است که به حقوق مان دست بیابیم.

وی از هواداران اش خواست تا بگونه گسترده در اعتراض ها شرکت کنند.

اشتراک کنندگان در این نشست تاکید کردند که تجربه تقلب انتخابات گذشته ثابت کرده است که قانون انتخابات نیازمند تغییر است و برای رسیدن به این تغییر نباید عقب نشست.

گفتنی است که در روزهای اخیر خبرهای مختلف مبنی بر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات این حزب با حکومت منتشر شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
اعتراض ها
نظرات بینندگان:

>>>   اگرواقعا خود مختارهستی لاف نمیزنی چرا درکندهاررفته نتوانستی بیغم باش هیچ کاری کرده نمیتوانی

>>>   به امید خدا ریشه فاشیسم قبیله کنده خواهد شد.

>>>   بااین حر کات ها وضع بدترمی شود نه بهتر وای به حال مظلوم بی چاره که به لقمه نان صبح وشام اولاد ش در مانده ،

>>>   این تاریخ را بخاطر انمتحاری ها اعلان کرده که آماده باشند ؟؟؟
خداکند که خود استاد عطا درصف پیشروی تظاهرکنندگان قرار بگبرد تا مردم بدانند که براستی با جرئت است

>>>   افسوس که این جهادیهای خ. زود باسلحه دست میبرند در غیر آن بگذارید "ایزارهای یکدیگر را بکشند و کو.... گنده ای خود را به نمایشذ بگذارند"!!!

>>>   نور صا حب بی غم باش هچ کاری کرده نمی تو انی زیرا با تو خدا و مردم همکار است مگر با ارگ ترا مپ و یهودی ها کمک می کند زیرا حالا زنان بر عکس تغیر کرده ترامپ خدا همه جها ن شده است

>>>   عطاء برادر متوجه باشي كه اكثر سران فعلي جمعيت مطلب آشنا و چلباز هستند، تنها با زور خود پلان بريز و به اتكا بخداوند، كله خام ها و چوكي خواهان شايد بدردت نخورند، و در دوران جهاد و ما بعد آنهم شاهد همچو وقائع در جمعيت و متحدينش بوديم، هوشيار باش.

>>>   جناب آقای میر،
کاش شما و دوستان دیگری که به جریان قضایای 2009 و 2014 نزدیک بوده و صاحب درک و تحلیل درستی استید، آن قضایا را جمعبندی می کردید. چرایی و چونی رسیدن مردم ما از اوج به حضیض درین 8 سال را ارزیابی می کردید. از خود و موقفهای احتمالی خود نمی ترسیدید. (منظور من مشخصا شما نیستید). حقایق را به روشنی می نوشتید. مردم را آگاه میکردید تا در تصمیمگیری های آینده شان دچار اشتباه نشوند.

شما خود از یک ترس صحیت می کنید. ترس این که مبادا 2009 و 2014 تکرار شود. در این ترس همه شریکیم. چرا نخبه های سیاسی را جمع نمی کنید. سینمناری (خصوصی) می گیرید و سیر و پودینه کاررواییهای از خودو بیگانه را برون نمی اندازید؟

با این آش و کاسه یی که من می بینم و بارها گفته ام انتخابات آینده بیاید یا نیاید ما به همین راهکارهایی که داریم محکوم به قهقرا و نابودی استیم. عملا دیگر در هیچ جایی صاحب اقتدارسیاسی و سهم در تصمیمیگیری های بزرگ ملی نیستیم. حتی در وزارتخانه یی که وزیرش شدیم، توان مقرر کردن و برطرفی یک چپراسی را نداشته ایم. حاکمیت قومی به شدت تطبیق می شود و ما حتی توان و برنامه دفاع از خود را نداریم چه رسید به این که مسیر دشمن را تغییر بدهیم.

می ماند این که دوست کیست و دشمن کنیست. شما بهتر می دانید که در سیاست منافع تعیین کننده دوست و دشمن است. تغییر منافع تغییر دوست و دشمن را در پی دارد. ما یک ملت واحد نیستیم که دوست و دشمن مشترک داشته باشیم. دوست و دشمن حاکمیت تمامیتخواه پشتونی با دوست و دشمن من تاجیک فرق می کند. هرگونه نیرومندی حاکمیت پشتونی سبب بربادی و اسارت من می شود. حالا من حق دارم با هرکسی که این حاکمیت دوست باشد دشمنش باشم و با هرکسی که دشمن است دوستی کنم.

پس: یا حکومت عادلانه و دموکراتیک و بر مبنای حقوق شهروندی و حق تعیین سرنوشت و اشتراک مردم در امور شان با تقسیم قدرت وتمرکززدایی یک ملت واحد با منافع مشترک واحد ایجاد می کنیم و یا با هرکسی- ولو شیطان رجیم- متحد می شویم تا دشمن خانگی خود را از تجاوز بر حقوق خود باز داریم.

من چنین می اندیشم، تا توضیح و نظر جنابعالی جه باشد

>>>   خدا به همرایت مرد بزرگ

>>>   TZ Bakhshi Bakhshi Zafari
هشدار!!!
اگر موضوع شناس نامه از مذاکرات جمیعت خارج ساخته شود؛اینبار با شعار "مرگ به جمیعت"-"مرگ به استاد عطا" به جاده ها خواهیم ریخت.

نکته: این که نخست خانه ی کدام معامله گر به آتش کشیده خواهد شد گپ بعدیست.

>>>   با گذشت هر روز و دست پا انداختن استاد عطا به این طرف و انطرف وحتی خشم و قهر و اخطار هایش ، وزن سیاسی و عدم پختگی اش را مانند افتاب روشن میکند
اشرف غنی که در سازمان سیاه امریکا پرورش شده با زیرکی دقیق و سنجیده شده ، در مقابل غالمغال و به اصطلاح لچری استاد عطا ، صدا نمیکشد و خاموش
است چون میداند که خاموشی اش در مقابل سیاستمدارانی چون استاد عطا به مراتب مدبرانه تر و کاری تر است
چنانچه دیده میشود با گذشت زمان وزن ها معلوم و جل ها ار آب میبراید.
احمدشاه هروی

>>>   Arwin
منظور ما این که در مقام رهبریت حکومت کی می آید نیست ، تنها هدف از بین برداشتن حکومت تحت امر غنی است ، که بایست تحول بوجود بیاید. بناً از داعیه برحق حمایت میکنیم

>>>   جمیعت ها اعطا بیچاره را پیش کرده و او را به دهن .......... میندازد و انها قرار شیسته است دولت داری میکند این چلبازی از پنجشیریهای .........است اعطا بیچاره نه به سیاست میداند و نه علمیت دارد ازین قهرمان جنک تیار کرده بسیار بی .....است کمی باید ترین شود
عبدالله از مزار

>>>   بنام الله مهربان
فرک میکنم که اقای نور بال کشیده
سخت یک شخص که تحلیل درست از جامعه ما ندارد ویا تحلیل ان در ورای شرایط کنونی کشور به دور از حقیقت های عینی جامعه میباشد که دراصل چهره خودرا به همه گان هویدا ساخت که گراف سیاسی ان وتحلیل ان به چی مقدار سیر نزولی دارد وممکن با تداوم این سیر خود چی که افراد نخبه جمیعت را در ورا ویا سیمای نور که ارزیابی گردد به چی مقدار زیرسوال برده هست درست هست که یک چند سخن عوام فریبانه اقای نور افراد مانند خودرا ویا به وسیله زور زر خودهمرکاب نماید مگر کشورومردم ما صرف درمحور اقای نور ویا جمیعت خلاصه میشود اینگون سخن ها طمطراقها را مردم ما دیده اند وسخت از انها متنفراند اقای نورباید اولا زمان کافی ضرورت دارد تا یک چهره سیاسی شود بعد میتواند درکشاکش سنگ سیاست عرض اندام نماید نجات کشور مردم مستلزم بینیش سیاس خودرا طلب مینماید نه طمطراق ها
بااحترام
محمد کبیر

>>>   خواست ما یک حکومت عادلانه و دموکراتیک و بر مبنای حقوق شهروندی و حق تعیین سرنوشت و اشتراک مردم در امور شان با تقسیم قدرت وتمرکززدایی می باشد یک ملت واحد با منافع مشترک باساس اصول بین الملل و واحد ایجاد می کنیم و یا با همه نیروهای ملی و و وطن دوست متحد می شویم تا دشمن خانگی خود را از تجاوز بر حقوق خود باز داریم.
صابر از کابل

>>>   قوت فاشیزم را از پدرت تان بپرسید! ورنه ........ خواهد رفت!

>>>   میگویند که :
جرت وفرتیش حلال دیگیش گوشت خوک
بروبیادردستت خلاص باتمام بادارانت

>>>   در زمان جهاد میگفتند ما فی السبیل الله مقابل کفر والحاد جهاد میکنیم.
حال جمعیتی ها ادعا دارند که وارث جهاد بوده و همه قدرت دولتی و اختیارات اداری مملکت باید از ایشان باشد آیا مردم دیگر که عضو حزب جمعیت نیستد حق خدمت به ادارات بلند دولتی را ندارند.

>>>   هرکسیکه درین تظاهرات اشتراک میکنندوکشته میشوند شهیدنمیشوندبلکه ازدونیا مردارمیروندزیرا عطاچور مردم را فریب میدهند،او قاتل،دوزد،بی ادب،بی حیا،خام کله،ومزدور ایران است

>>>   مگر پدركلان پشتون ها كه پنجابي باشه مرده باشه كه خودت شاخ ميده كني
برنده ميدان كسي است كه نطقه ضعف نداشته باشه اغاي عطا
پشتون با تن ناموس و همچو خود وارد جنگ است تا حق و حقوق ديگران را پايمال كنه با كمك از امريكا وووو
شما فكر نكنم امادگي اينهم بازي را در ميدان نبرد داشته باشين
احمد از كابل

>>>   نور میخواهد به این پوکری های خود در بین مردم عدم برادری ونابسامانی و اقوام افغانستان را با هم دیگر جنگ بیندازد دیگر هیچ دستاورد از دست اش پوره نیست ،توصیه من به همه اقوام افغانستان این است که فریب این سرمایه اران را مخورید چون دولت وحزب مخالف او به سرکردگی نور میخواهند اختلاف بزرگی را به راه ان ازند و آب را خت کنند از آن ماهی گیرند یعنی در بین مردم اختلافات ایجاد میکنند. ومرامنامه های شوم خود. را دولت بی اعتبار افغانستان ودزدان سرمایه دار که باهم به توافق رسیده اند مردم را خوار وزار کنند
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است