والی بلخ: نباید در امور پاکستان مداخله کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146471 منبع: پرینت

موضع گیری رییس جمهور در حمایت از پشتون های معترض در پاکستان واکنش های متفاوتی را بدنبال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطامحمدنور والی بلخ در واکنش به حمایت رییس جمهور از اعتراضات پشتون های پاکستانی در این کشور گفته است که همانطور که ما دوست نداریم، پاکستان در امور ما مداخله کند، نباید در امور این کشور مداخله کنیم.

گفتنی است که بسیاری از اگاهان سیاسی، موضع گیری رییس جمهور را دخالت در امور داخلی اسلام آباد گفته اند و معتقدند صحبت های رییس جمهور درحالی بوده است که کابل همیشه اسلام آباد را از دخالت در امور داخلی افغانستان نهی کرده است .

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
اعتراض پاکستانی ها
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی که موجودیت رهبران طالبان باشد و ارسال جنگجویان و حملات انتحاری،آنطرف سرحد خاک پاکستان است و دولت ادعا میکند که رهبران طالبان در خاک پاکستان است و حملات انتحاری نیز از آنجا رهبری میشود.
اما زمانی که موضوع پشتون و پشتونولی مطرح میشود.دولت افغانستان خط دیورند را به رسمیت نمی شناسد و میگوید که پشتنو لر و بر بودی و از مظاهرات پشتون های آنطرف سرحد برضد پاکستان حمایت میکند.
آخر ما نمی فهمیم که آنطرف سرحد جز خاک پاکستان است و یا افغانستان؟

>>>   حقیقت فیصدی نفوس ملیت ها افغانستان:
آنچه حاکمان قدر طلب امروز از بابت هویدا شدن حقیقت فیصدی نفوس ملیت ها بیشتر در هراس هستند ؛ در بابت حقیقت فصدی نفوس ملیت ها لسان در صفه 29 اتلس تحقیقاتی نقشه ملیت ها ولسان ها در ارتباط به محل زندگی بومی ملیت ها در این اتلس جهموری دموکراتیک افغانستان حقیقت فیصدی نفوس میلت ها و لسان آنها آشکار و هویدا است : بنا براین از تمام هموطنان آ گاه و قلم بدست خواهشم است که با دلایل روشن این تحقیق مستند سازی فیصدی ملیت ها را تاید یا نقد و برسی کنید ، مضمون نشر شده را همرای نقشه متلیت ها و لسانها و دو گراف دایره ای ویک جدول را بخوانید و تبصره کنید تا به قناعت گلبدین حکمتیار ، کمال ناصر اصولی و راضیه سعادت وکیل در پارالمان ، تاقت فاشیست حرامی ،ستار سعادت ناقل ملتانی ، اسماعیل یون طراح تروریست نخبگان اقوام غیر پشتون پر داخته شود . ممنون
منابع و موً خذ
اتلس جهوری دموکراتیک افغانساتن اداره عمومی جیودیزی و مارتوگرافی ( اتلس مقدماتی فریه جات افغانستان ادره مرکزی احصایه کابل 1975).

فیصدی نقوس ملیت ها لسانها افغانستان بر اساس حقیت گرافیک در نفشه اتلس تحقیاتی دولت
دیمو کراتیک.
تا جیک ( 30 فیصد ) هزاره ( 25 فیصد) افغان ( 24 فیصدی) ازبک ( 10 فیصد) دیگر اقوام ( 11 فیصد) .

>>>   ازین یلغم باش ای نورک که تو به به دامن انداختن پاکستان خودرا از قهر افغان نجات یابی! انجامت در چاه است!

>>>   اگر حمایت نمیکرد حالا می کفتند چرا حمایت نکرد !

>>>   نور صا حب راست می گوید باید مغز متفر یهودی در هر کار پا کستان چه حق دارد مداخله کند
این می خو اهد خود را نشا ن دهد که گویا من خلاف پاکستان هستم در حالیکه تو یهودی غلام حلقه به گوش امریکا هستی

>>>   همين مشورت عطاء بسيار سنجيده و بجا است، ما قدرت مداخله را نداريم، براي خود درد سر هاي جديد نخريم،

>>>   والی بلخ نباید در امور پاکستان مداخله کند

>>>   رهبری سیاسی خوب یا بد گذری است !؟
این‌گذر پر هزینه که تنها در شش روز بیشتر از ۱۵۰ تن در قلب کشور و درون گویا کمر بند سبز ، جان می‌ بازند و این‌تازه کردن زخم ناسور دیورند، و توهم‌ پشتونستانخواهی و گلبدین را بر گرده مردم سوار کردن و به او اجازه دادن ک که فتوای شرعی بودن انتحار را از روزنه تلویزیون صادر کند، را از نظر شما چگونه باید پذیرفت یا تحمل و تحلیل کرد؟

>>>   Wafa
آقای میر! نخیر من به لطف پروردگار هیچ عقده ای شخصی با هیچ کسی ندارم، برای من منحیث یک تاجیک هر کسی علیه تاریخ، زبان هویت و فرهنگم در تبانی با قبیله اوغان اوغان و منافع ملی منافع بگوید مثل همیشه می ایستم.
برای من منافع ملی این است که حاکمیت استبدادی قبیله کشته شود.
ساختار نظام متمرکز قومی تغیر کند تا قدرت توسط قدرت مهار شود، سرود به اصطلاح ملی(قومی ) بصورت بنیادین تغیر و به راستی ملی ، سرود ملی شود .
در بانک نوت های کشور زبان و هویت همه اقوام کشور در نظر گرفته شود.
بسا چیز های دیگر حوصله نوشتن اش کم از کم در همین لحظه نیست.
اگر منافع ملی از نظر شما اینست که یک آدم فاشیست متقلب مثل اشرف غنی احمدزی، سن خودش بالاتر از معیار قانونی باشد و ریاست جمهوری را با تقلب غصب کند، کاکای خویش و شماری زیادی از بسته گان خویش را بدون هبچ معیاری به هر سمت که خودش خواست بگمارد و بقیه اشخاص که از جمع قبیله خودش(اوغان ) نیستند به بهانه غیر متخصص بودن و سن و سال بالا داشتن فرمان بازنشتگی دهد.
اگر این رویه حاکمیت قبیله را شما در چهار چوب منافع ملی می‌بینید و باز هم به دیگران به حیث کارشناس نظامی توصیه مدهید که بخاطر منافع ملی سکوت کنند، سلام برشما!

>>>   محمد اسلم سلیم
تغیر خواست اکثریت مردم کشور !
نافرمانی عطا محمد نور والی بلخ خواسته های برحق و خفتهء مردم را بیدار نمود و حال تغیر به خواست ملیون ها شهروند در 34 ولایت کشور مبدل شده است .
حال غنی و کانون توطئه ارگ تنها با حزب جمعیت و ائتلاف نجات مواجه نیست بلکه با خواست ملیون ها شهروند مواجه است که خواستار تغیر در وضعیت کشور اند.
گروه مذاکره کننده های جمعیت با غنی نیز باید بدانند که :
تحقق عملی و کامل ، صد درصد توافقنامهءسیاسی تشکیل حکومت کنونی
تدویر مجلس بزرگ ملی برای تعدیل قانون اساسی
تغیر ساختار متمرکز به ساختار غیر متمرکز پارلمانی
تغیر در قانون انتخابات
تغیر ترکیب کمشنران کمیسیون انتخابات
توزیع شناسنامه های برقی به حکم قانون توشیع شده ثبت احوال نفوس
تدویر به موقع انتخابات مجلس نمایندگان وشورا های ولسوالی ها
تدویر انتخابات رئیس جمهوری مطابق زمان معین شده
قبل از آن اصلاحات کلی وتغیر مقامات در سکتور امنیتی کشور
کمترین خواسته های مردم کشور برای تغیر دروضعیت ومبارزه علیه تروریزم و فساد گسترده که توسط کرزی آغاز و غنی پیوسته به گذشته آن ادامه میدهد می باشد.
گروه مذاکره کننده جمعیت حال صلاحیت بخشیدن وعقب نشینی خواسته های اکثریت شهروندان کشور را ندارند و غنی باید به خواسته های مردم کشور تمکین کند درغیر آن مقاومت باید به فاز نوین گذار کند .
کشورهای خارجی نیز نباید درپروسه مذاکرات و خواسته های برحق مردم مداخله غیر موجه نمایند.
11.02.2018

>>>   تغییر نظام به فدرال یگانه راه است که از تک قومی بودند نجات میدهد تغییر نظام پالمانی دو 15 =3o است

>>>   Salam
تصور كنيد ، اگر يك رهبر تاجيك ، هزاره و ازبيك حملات انتحارى و استشهادى را براى بدست آوردن اهداف سياسى حلال مى دانست و از آن دفاع مى كرد، حال قبيله گرايان تماميت خواه زمين و زمان را خبر مى كردندو مساله را به شوراى امنيت ملل متحد واگذار مى نمودند و پرونده اش را به محاكم جهانى مى سپردند و سفير ان امريكا و انگليس هزار اخطار صادر مى كردند و خليل زاد گوش ترامپ را كر مى كرد.

>>>   گلا جان نام دارد. به عنوان ریس جدید کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شده است. از گذشته تا فعلن وابسته به شاخه حزب اسلامی حکمتیار است. گلاجان از مخالفین سرسخت استاد ربانی شهید و جبه مقاومت بود. امروز این آدم ریس کمیسیون انتخابات می شود. حالا فرض کنید، طرف نامزد عطا محمد نور باشد، پس دشمن مسعود و ربانی با نامزدی همسنگر مسعود.. چی طوری بی طرف، بی غرض، صادق باقی می ماند؟؟ گلاجان از کسانی است که دو آتشه اوغانیت می خواهد.
#احمد_شاه_فرید

>>>   Arwin
منظور ما این که در مقام رهبریت حکومت کی می آید نیست ، تنها هدف از بین برداشتن حکومت تحت امر غنی است ، که بایست تحول بوجود بیاید. بناً از داعیه برحق حمایت میکنیم

>>>   معلم عطا شخص برکنارشده است والی بلخ نیست نفوست که هرقدرباشد به اهداف شومت رسیده نمیتوانی بیغم باش

>>>   معلم عطا تورامیگویم توچیکاره استی
آرام درجایت بنشین وحفاظت دزدی هایت رابکو اگر بتوانی

>>>   نور بیغم باش که ّاکستان ترا به قدرت برساند اما ........را خواهد برد!

>>>   خواب فدرال را ازکله ات دورکن زیرا فدرال را دردهه 70 تجربه کردیم فدرال فقط زمینه دزدی برای دزدان این فدرال را که میخواهی ادامه همان فدرال دهه 70 میباشد ومردم ما میدانند که نتیجه نداد فقط دزدان چاق شدند که امروز ازقانون سرکشی میکنند

>>>   فدرالی شدن آینده کشور است، تو بخواهی یا نخواهی، چه امروز چه فردا.

>>>   آنکه مثال فدرالی شدن را دهه هفتاد یاد میکند معلوم است که اصلن نه از سیاست میداند و نه هم معنی فدرالیزم یا فدرالی شدن را.

>>>   شما چه گله دارید از یک شئونیست قومپرست و قبیله پرست. غنی این خائن و مریض بر روی معترضان کشور خودش گلوله میبارد و در زیر زنجیر های تانک بدن آنها را خورد و خمیر میکند ولی برای معترضان کشور بیگانه اشک میریزد و همدردی میکند چون با آنها ارتباط قومی دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است