ایران: امنیت افغانستان، امنیت ایران است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ کد خبر: 146472 منبع: پرینت

مراسم هایی جداگانه بمناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شماری از ولایت های کشور برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمود افخمی رشیدی سر کنسول ایران در ولایت هرات در مراسمی که به مناسب سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هرات برگزارشده بود، از آمادگی کشورش برای حل مسایل پیچیده بین المللی و منطقه ای بویژه در منطقه غرب اسیا صحبت کرد.

رشیدی بیان کرد که معضل تروریزم به به مشارکت جمعی و صادقانه و فراگیر نیاز دارد و در این مهم، ایران امنیت افغانستان را امنیت خود دانسته و برای همکاری در مبارزه علیه تروریزم و کمک به توسعه افغانستان اعلام آمادگی کرده است.

وی انقلاب اسلامی را تنها مربوط به ایران ندانست و تاکید کرد که این اتفاق بزرگ تاریخی، برای رهایی مردم مظلوم دنیا و به خصوص مسلمانان از چنگ مستکبران بوده است.

سرکنسول ایران تاکید کرده که برای مقابله با تکفیر و تروریزم باید ایتلافی صادق شکل بگیرد تا بساط این نابسامانی ها از کشورهای اسلامی و سطح بین الملل برچیده شود.

گفتنی است که اخیرا مقام های ارشد ایران برای مقابله با داعش در افغانستان بگونه جداگانه ابراز آمادگی کرده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انقلاب
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   Sharif.
وقتی که هزاره ها در افغانستان به خاطر انتقال لین برق راهپیمایی کردند هموطنان و دولت مردان پشتون ما آنها را متهم به جاسوسی ایران کردند و وقتی شهریان کابل در چهار راهی زنبق به خاطر انفجار تانکر بمب راهپیمایی کردند هم وطنان و دولت مردان پشتون ما آنها را لندغر، دزد ،اوباش و چوکی طلب و جاسوس خطاب کردند .
اما حالا هموطنان پشتون ما به حمایت از پشتون های پاکستان در کابل راهپیمایی کردند .
،حالا ما این ها را جاسوس هندوستان خطاب کنیم و یا جاسوس اسرائیل و بنگلادیش ؟؟
خیر از اوباش و لندغر و دزد اش میگذریم

>>>   Arianfar
فتنه بزرگ درحال چاق شدن است‌! درپی دیدارهای محرمانه غنی وحکمتیار ازعربستان، اکنون سیاف هم ازسوی سعودی برای حج عمره به عربستان دعوت شد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است