نفوس پشتون ها در کشور یک سوم جمعیت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146480 منبع: پرینت

تردیدی نیست که پاکستان سال های سال است که در پی تفرقه افکنی و نفاق افکنی و زهرپاشی در میان اقوام بردار در کشور ما است و در این راستا از هیچ ترفندی روگردان نیست.

چنین بر می آید که یکی از وظایفی که پاکستان در برابر حکمتیار گذاشته است همانا فراخ ساختن شکاف ها و گسست های زبانی و تباری در کشور می باشد چندی پیش او اظهار داشت که سهم پشتون ها در دولت و ساختارهای نظامی پنج درصد است‌ این در حالی است که بر اساس آمارهای ملل متحد اقوام پشتون 65 درصد نفوس افغانستان را تشکیل می دهند.

در این اظهارات حکمتیار آشکار دیده می شود که او در پی چاق کردن فتنه تنش های قومی و برانگیختن جوانان احساسی است بی چون و چرا حکمتیار آشکارا دروغ می بافد برعکس فرموده وی سهم پشتون ها در رهبری دولت در حدود 65 درصد است.

ادعای اکثریت 65 درصدی هم دروغ محض است سازمان ملل هیچگاه چنین آماری را نشر نکرده است. اگر کرده است، دا گز و دا میدان لطف بفرمایند سند ارایه کنید حقیقت این است که در کشور هیچگاه آمار دقیق گرفته نشده است. ادعای اکثریت تنها جعل و تحریف حقایق است برای توجیه عدم مشروعیت غصب قدرت سیاسی در غیر آن نفوس پشتون ها در کشور به گونه تقریبی در حدود یک سوم جمعیت است.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
حکمتیار
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   اغای اریانفر تو مهربانی کنید این امار که تو میگی از کجا کردی ریس احصایه بودی یا چطور نفاق افگن تو استی یا حگمتیار صاحب

>>>   حقیقت فیصدی نفوس ملیت ها افغانستان:
آنچه حاکمان قدر طلب امروز از بابت هویدا شدن حقیقت فیصدی نفوس ملیت ها بیشتر در هراس هستند ؛ در بابت حقیقت فصدی نفوس ملیت ها لسان در صفه 29 اتلس تحقیقاتی نقشه ملیت ها ولسان ها در ارتباط به محل زندگی بومی ملیت ها در این اتلس جهموری دموکراتیک افغانستان حقیقت فیصدی نفوس میلت ها و لسان آنها آشکار و هویدا است : بنا براین از تمام هموطنان آ گاه و قلم بدست خواهشم است که با دلایل روشن این تحقیق مستند سازی فیصدی ملیت ها را تاید یا نقد و برسی کنید ، مضمون نشر شده را همرای نقشه متلیت ها و لسانها و دو گراف دایره ای ویک جدول را بخوانید و تبصره کنید تا به قناعت گلبدین حکمتیار ، کمال ناصر اصولی و راضیه سعادت وکیل در پارالمان ، تاقت فاشیست حرامی ،ستار سعادت ناقل ملتانی ، اسماعیل یون طراح تروریست نخبگان اقوام غیر پشتون پر داخته شود . ممنون
منابع و موً خذ
اتلس جهوری دموکراتیک افغانساتن اداره عمومی جیودیزی و مارتوگرافی ( اتلس مقدماتی فریه جات افغانستان ادره مرکزی احصایه کابل 1975).

فیصدی نقوس ملیت ها لسانها افغانستان بر اساس حقیت گرافیک در نفشه اتلس تحقیاتی دولت
دیمو کراتیک.
تا جیک ( 30 فیصد ) هزاره ( 25 فیصد) افغان ( 24 فیصدی) ازبک ( 10 فیصد) دیگر اقوام ( 11 فیصد) .

>>>   سی و یک فیصد دقیق قوم پشتون هستند.اما مناطق وسیع را درطول زمامداری حکمرانان جابر ومستبد‌خود ها گرفته اند.الا لعنت الله علی القوم الظالمین.

>>>   اوغان ها اصلا از کوه سلیمان اند ، به غیر از کوه سلیمان ، در هر جایی اوغانستان که هستند ناقل هستند . تاریخ بخوانید .

>>>   خراسان با افتخار و بدبختانه افغانستان انتحار و انفجار و برده . اين يك أصل پذيرفته شده جهاني است.

>>>   اکنون شما بتاریخ خود مراجعه کنید که سرزمین خراسان مطلق بکدام اتباع هست؟
اگر پشتونها مانند ما تاجیکها قرامت دیرینه داشت درست که این کشور مال پشتونهاست.
در غیر صورت بقول بزرگان!
مهمان .........صاحب خانه را مگوید خوش امدی.
یک تعداد پشتونهای بی خبر از تاریخ و یا امیانه بگم بی اقل هست...!!!

>>>   دروغ ، جعل ، دسیسه ، شعار های اعوام فریبانه، افتخارات و القاب کاذب ، تحقیر و توهین اقوام ، زورگوئی برای تطبیق جهل و جهالت ، وطن و خاک فروشی ، غضب دارائی های عامه و اقوام
بد بختانه جز از عملکرد های حاکمان و تاریخ کشور ماست

>>>   ریاست جمهوری هم میراثی نیست که همیشه به دست یک قوم باشد ولو با تقلب و خیانت.

>>>   دستاورد این چهارصدسال چیست ؟
خیانت
معامله
دزدی
خاکفروشی وخودفروشی
یکبار مناطق جنوبی را مطالعه کن که در کدام عرصه مردمانش که اغلب از ملیت پشتون است پیشرفت کرده است ؟
مریض

>>>   پشتونها 25 درصد نفوس ندارند انهم طبق احصاییه های رسمی خودشان و دلیل اینکه شناسنامه های برقی راتوزیع نمیکنند همین است که درصدی اصلی شان آشکار میشود.

>>>   Qodoos Kazemi gedeeld.
جعل و تقلب فلسفه وجودی افغان ملت (پشتونیزم) را تشکیل می‌دهد.
اکادمی علوم دستگاه جعل و دستبرد تاریخ، هویت و فرهنگ در انحصار افغان ملتی ها می‌باشد؛ که با ارائه آمار و ارقام دروغ و خود ساخته؛ پشتونها را اکثریت، قوم برتر، با تاریخ و با فرهنگ و دیگر اقوام را اقلیت، مهاجر بی هویت و بی تاریخ معرفی میکنند.
یکی از تالیفات این دستگاه جعل؛ کتاب دایرةالمعارف آریانا می‌باشد؛ که ارقام ارائه شده در آن نمیتواند مورد قناعت هیچ انسان سالمی قرار گیرد.
یکی از عواملی که افغان ملتی ها مانع توزیع شناسنامه های برقی با هویت های اصلی میگردند؛ بیم آنها از افشای آمار های جعلی در این کتاب و برملا شدن واقعیت ها می‌باشد.

>>>   تقریبآ ۲۰ ولایت پر نفوس با اکثریت قاطع پشتون هستند و در دیگر ولایات نیز نفوس قابل توجهی دارند.
با توجه به اکثریت ولایات افغانستان و باتوجه به سکونت قابل توجه پشتونها در دیگر ولایات نفوس پشتونها در افغانستان حدود ۶۰ تا ۶۵ فیصد است.
لطفآ حقایق را نپوشانید و تفرقه اندازی هم نکنید.
با توجه به اینکه تقریبآ نیمی از پشتونها به زبان فارسی صحبت میکنند و همین موضوع برای بعضیها توهم ایجاد کرده.
هروی

>>>   از لقب "افغـان" خود چرا حاکمان پشتون تير نمى شوند?
علت و دليل و سبب و انگيزه حاکمان پشتون مبنى بر پافشارى ناميدن اين کلمه بيگانه براى خود و افغانسازى غير پشتونان چه مى تواند داشته بوده باشد.
چه افتخار را افغان دارد?
مفر و يا جمع دوتاى افغان چيست . از اقلام قلم است. از افغان "فغان" است.
از حکم احکام است. از جلسه اجلاس است
معنى کلمه "افغان" چيست?
افغان اسم جمع فغان است و فغان کردن و افغان کردن معنى ناله و زارى وفرياد است.
پس خى از کدام خاطر است که حاکمان پشتون روهيله و پټهان اين نام منحوس را بخود چسپانده وبه غير پشتون برچسپ مى زند.
دليل اش تف "افغانيه" و "افغانا" که از طايفه ساوول اقوام گمشده است
افغانتبار پشتون زمان پيروزى هيتلر نازييستي خود را آريايى آريانايى و
از قومهاى ايرانى گفتند. و خواستگاه خود را پشته شاهپور ابکان قلمداد کردند
اکنون که در پشت اسراييل مريکااستاده است. تف افغانهااز سوى دولت اسراييل آزمايش مى شود.
آيا اسراييلى آنقدر اهميت دارد از وحدت ملت?
يک شهر نشان دهيد که با پسوند "تون" پشتو باشد.باز ادعا مى شود که افغان اصلى است؟ شرم خوب است.

>>>   گلبیدین از یک طرف فتح مکه را دلیل می آورد و از طرف دیگردر فتح کابل خودش دست به سلاح برد و انسان های مظلوم را سهید ساخت.
فقط یک تعریف عمومی از گلبیدین مینوان ارایه کرد و آن اینکه
گلبیدین موجودی است که نه ترس از خدا دارد و نه سرمی از مردم.

>>>   تفرقه های قومی رادامن نزنید دربدرمیشوید

>>>   اوغان ها نظر به ادعای خودشان که 65درصد است
پس ازین ثابت می شود که 65 درصد بدبختی کشور هم ازین هاست یعنی به گفته خودشان اکثریت ، پس اکثریت بدبختی ازینهاست

پس اگر این اکثریت آدم و اصلاح شود کشور اصلاح میشود و آرام میشود.


شما بیایید بگویید که کدام انتحاری
تاجک بوده
ازبک بوده
هزاره بوده
یا ترکمن بوده به غیر از اوغان!!!!

>>>   همینطوریکه رهبر باند ترورست گلبدین حکمتیار بدون هیچ دلیل و سندی بند ترورستی ساخته شده اش توسط ای اس ای در خاک پاکستان را بنام حزب اسلامی گلبدین مزورانه قوله سر داده در حالیکه نه ثبت و راجستر وزارت عدلیه شده و علاوتن حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندی وال چهارده سال قبل ثبت و راجستر وزارت عدلیه است اما گلبدین جاسوسک ای اس ای بدون هیچ سندی از جانب وزارت عدلیه خودش را بجای ارغندی وال با بی شرمی و خود را رهبر حزب اسلامی جازده و افراد و هوا خواهانش انرا امیر حزب اسلامی میخوانند در حالیکه وزارت عدلیه بنام رهبر حزب اسلامی بنامگلبدین چیزی را نمی شناسد و واضح بیان کرده اما ارگ نسبت ارتباط قومی با شخص ریس جمهور غنی احمدزی غیر قانونی و بیشرمانه وخیانتکاران بنام رهبر حزب اسلامی ملیون ها افغانی را بخاطر امنیت جاسوس پاکستان ووسایط و تیل موتر خودش و اشخاص امنیتی ان بمصرف میرساند و دهملیون افغانی ماهانه طور نقد به گلبدین جاسوس دشمن مردم و خاک کشور که سالها در جنگ سپری کرد تا خاک کشور ما را به صوبه پینجم پاکستان مبدل کند و اکنون هم بدستور ای اس ای مصروف نفاق افگنی قومی و زبانی و نارامی کشور عمل میکند و ریس جمهور هم باوی همراه است.

>>>   اگرقبولداریدویاندارید،ماشماراباردیگر به کولاب میدوانیمبعدامیفهمید که کی اکثریت هست،مابذورویارضاحکومت میکنیم،دستتان خلاص


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است