تاثیر بازیگران هالیوود بر افزایش خودکشی در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146482 منبع: پرینت

رسانه دولت آمریکا اعتراف کرد که آمار خودکشی در آمریکا طی سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و نوشته که بازیگران سینمای آمریکا نیز در افزایش این آمار تاثیرگذار هستند.

صدای آمریکا در این گزارش نوشت: نتایج یک پژوهش علمی در آمریکا نشان می‌دهد، خودکشی ستاره‌های بزرگ دنیای هنر و سرگرمی تاثیر منفی در جامعه داشته و باعث افزایش تعداد قربانیان می‌شود.

پژوهشگران مرکز بهداشت عمومی در دانشگاه کلمبیا با انتشار مقاله‌ای در جورنال پزشکی «پلاس وان» نتایج تحقیقات جامع خود را منتشر کردند، این نخستین باری است که درباره تاثیر خودکشی ستاره‌های مشهور بر جامعه در عصر دیجیتال تحقیق می‌شود و به همین دلیل از اهمیت خاصی برخوردار است.

پژوهشگران پس از خودکشی «رابین ویلیامز» بازیگر و کمدین محبوب آمریکایی در سال 2014 به بررسی آمار و ارقام خودکشی در ایالت‌های مختلف پرداختند و فهرست کاملی از قربانیان تهیه کردند. نتایج تحقیقات اولیه نشان داد در 4 ماه نخست 1841 نفر در آمریکا خودکشی کردند، یعنی افزایشی در حدود 10 درصد که باعث شگفتی پژوهشگران شد. این افزایش در تمامی رده‌های سنی یا جنسیتی محسوس بود و به باور پژوهشگران ارتباط مستقیم با مرگ رابین ویلیامز داشت.

به عقیده آنها پوشش گسترده خبری رسانه‌ها و بیان جزییات مرگ چهره‌های مشهوری مثل رابین ویلیامز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل مهم این پدیده اجتماعی است. به این معنا که آگاهی از جزییات چنین حوادثی باعث تشدید افسردگی، ناامیدی و سایر مشکلات روحی بیماران شده و آنها را به خودکشی با روشی مشابه تشویق می‌کند.

پژوهشگران باور دارند مرگ ستاره‌های بزرگ در دهه‌های گذشته به دلیل عدم وجود شبکه‌های اجتماعی تاثیر چندانی بر جامعه نداشت و تغییر خاصی در میزان خودکشی ایجاد نمی‌کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
بازیگران
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است