سه میلیارد سفر در عید بهار چین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146486 منبع: پرینت

تازه ترین پیش بینی ها حاکی است که میزان سفرهای عید بهار سال نو به تقویم کشاورزی چین امسال به مرز 3 میلیارد سفر خواهد رسید.

به گزارش سازمان ملی گردشگری چین، دوره تعطیلات 40 روزه عید بهار چین از اول فوریه شروع شده است و تا 12 مارس ادامه می یابد.

پیش از این سازمان ملی گردشگری چین اعلام کرده بود میزان سفرها نزدیک به 2 میلیارد و 480 میلیون خواهد بود.

با این وصف به نظر می رسد از نخستین روز تعطیلات، ده ها میلیون نفر از مردم چین و دانشجویان این کشور به زادگاه خود برگشته اند.

از آنجا که عید بهار بزرگترین و مهمترین تعطیلات رسمی چین محسوب می شود فرصت خوبی برای وحدت بین خانواده ها و جمع شدن اعضای خانوارها در کنار یکدیگر است.

تعطیلات مذکور یک هفته طلایی نیز دارد که کلیه نهادها و ارگان های چین نیز در آن تعطیل هستند که از روز 15 فوریه شروع می شود و تا روز 21 فوریه ادامه می یابد.

انتظار می رود که بر اساس آمار روزنامه مردم، نزدیک به 390 میلیون سفر با قطار انجام شود که با این حساب 8/8 درصد بیش از دوره مشابه سال قبل خواهد بود.

دولت چین و وزارت راه آهن اعلام کرده اند برای پاسخگویی به نیاز مردم در این روزها 3 هزار و 819 قطار در روز در حرکت هستند.

بیش از 65 میلیون سفر در این ایام نیز با هواپیما انجام خواهد شد که با این حساب 10 درصد بیش از سال قبل خواهد بود و میلیون ها نفر نیز راهی سفرهای خارجی می شوند.

سازمان ملی گردشگری و نهادهای ذی ربط چین در این روزها آمارهای ضد و نقیضی درباره میزان سفرهای عید بهار منتشر کرده اند اما مشخصا هر سال میلیاردها سفر در این روزها در کشور به ثبت می رسد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
عید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است