تنش در اسراییل تیلرسون را به تل آویو کشاند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146489 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا در تور خاورمیانه‌ای خود علاوه بر ترکیه، اردن، مصر و لبنان ممکن است سفری هم به فلسطین اشغالی داشته باشد.

رسانه‌های اسراییلی خبر داده‌اند «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا ممکن است در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه، در سفری غیرمنتظره به فلسطین اشغالی برود.

یک منبع به روزنامه جروزالم‌پست گفت تیلرسون در تور خاورمیانه‌ای خود علاوه بر ترکیه، اردن، مصر و لبنان ممکن است سفری هم به فلسطین اشغالی داشته باشد.

صبح شنبه 21 دلو (10 فوریه)، رسانه‌های اسراییلی مدعی ورود یک پهپاد ایرانی به حریم هوایی فلسطین اشغالی شدند. آویخای ادرعی سخنگوی عربی‌ زبان ارتش اسراییلی با اعلام این خبر، گفت که یک چرخبال اسراییلی این پهپاد را ساقط کرده است.

دقایقی بعد ادرعی از 2 خلبان اسراییلی خبر داد که مجبور شده‌اند جنگنده اف-16 خود را در آسمان جولان اشغالی ترک کنند تا جان خود را نجات بدهند. لحظاتی بعد روشن شد که پدافند هوایی ارتش سوریه با تجاوز این جنگنده مقابله کرده و موفق شده آن را با موشک بزند. اسراییلی‌ها ساعاتی بعد، نوع موشک‌ها را از سامانه «اس.200» اعلام کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که «دشمن اسراییلی اقدام به تجاوز به یکی از مقرهای نظامی در منطقه میانی کرد و پدافند هوایی سوریه با آن مقابله و بیش از یک پرنده را هدف قرار داده است».

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
تل آویو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است