مشروعیت زنگ زده و تلاش حکومت ورشکسته
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146529 منبع: پرینت

تاریخی ترین فرصت طلایى افغانستان طى سه سال و نيم اخير به منظور شكستن تابوى انحصار، تبعيض و تماميت خواهى در رسیدن به آرمان شهر عدالت و مسیر تازه در سپهر سیاسی کشور به دست رهبران دولت موجود بر باد رفت.

در دو سال اول حكومتدارى شان بگومگوهاى بى حاصل در تقسيمات مكانيكی چوكى هـا و حالا در اين فصل پايانى قدرت تفاهـم بخاطر قاپيدن یک دور جدید قدرت همه امکانات و فرصت های یک نسل را سوزاند، کشور را به زانو نشانید و دروازه های امید یک ملت را برای مدت نامعلوم بست.

اکنون وعده های فریبکارانه رهبری حکومت بخاطر آزاد كردن توافقنامه (حق رای به گروگان گرفته شده میلیون ها انسان) و موازى به آن تلاش در تشويق عده ای از رهبران سنتی هر دو از یک آبشخور آب می خورند و آن تحميل حکومت ذلت بار و غیر مشروع شان براى چند سال ديگر می باشد باید خاطر نشان ساخت که امروز 23 دلو تا اول جوزای سال جدید که 100 روز می شود عمر حكومت موجود قانونا به پایان میذرسد و یک روز و یک ساعت بیشتر از آن خیانت به حق مردم تلقی می شود.

شاید رهبران حکومت به آنچه طی سال ها در راستای آجنداهاى شخصی خود انجام داده اند احساس پیروزی نمایند اما دریغا که درد و رنج چندین نسل را برای سالیان دراز بيمه كردند.

احمدولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت افغانستان
مردم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است