کمیسیون انتخابات: ارگ کارشکنی می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ کد خبر: 146558 منبع: پرینت

با توجه به دستور صریح ماده هشتاد و سوم قانون اساسی کشور مجلس نمایندگان سال هشتم یا یک دور کامل را در فقدان مشروعیت سپری می‌ کند و همینگونه بر اساس ماده شصت و یکم قانون اساسی تا 100روز دیگر اشرف غنی باید ارگ را به یک رییس‌ جمهور منتخب و مشروع تحویل دهد.

در حالیکه این هرج و مرج و قانون‌ شکنی لجام گسیخته غیرانکار است هراس از دموکراسی و هراس از رفتن به انتخابات سبب شده است، اشرف غنی و دار و دسته نامشروع اش همواره از برگزاری انتخابات فرار کنند و زمان را با راه اندازی بازی‌ های مهندسی شده به مصرف برسانند.

اینکه معاون کمیسیون به اصطلاح "مستقل انتخابات" از بی پاسخ ماندن نامه‌ های رسمی این کمیسیون از سوی ارگ لب به شکایت گشوده بیانگر این است که داعیه داران تمامیت‌ خواهی همزمان که برای فریب افکار عمومی و جامعه جهانی شعارهای دروغین برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری می‌ دهند و از برگزاری سالم انتخابات پارلمانی سخن دروغین تحویل مردم می‌دهند هیچ نیت برای رجعت به مشروعیت ندارند.

یک: هفته گذشته رییس کمیسیون از "تغییرات اندک در تقویم برگزاری انتخابات" خبر داد اما مشخص نکرد این تاخیر اندک چند ماه یا چند سال را در برخواهد گرفت.

دو: بر اساس آمارهای انتخابات 2010 و انتخابات 2014 از کل جمعیت کشور در حدود 12 تا 13 میلیون واجد شرایط رای دهی داریم. هنوز روند ثبت نام رای دهندگان آغاز نشده است اینکه کمیسیون با چه مکانیزم و در چه مدت زمان فهرست رای دهندگان را تهیه و تکمیل خواهد کرد هنوز معلوم نیست.

سه: کمیسیون ادعا دارد که 10 ماه قبل طرحی را به هدف تنظیم حوزه‌ هایی انتخاباتی به ارگ فرستاده اما تا هنوز پاسخ رسمی دریافت نکرده است.

چهار: کمیسیون از طرح تغییر در حوزه‌ های رای دهی سخن می‌ گوید اما اینکه با چه مکانیزم مرزبندی حوزه‌ های جدید و دورن ولایتی تعیین خواهد‌ شد هیچ سخنی مشخصی نگفته‌ اند و همینگونه از مدت زمانی که صرف مرزبندی حوزه های جدید خواهد شد نیز چیزی نمی‌ گویند.

حالا وقتی این همه را که کنار هم بگذاریم نتیجه این می‌ شود که اساسا تیم تمامیتخواه و دموکراسی ستیز قرار بر برگزاری انتخابات ندارند. تمام این بازی‌ ها برای مصرف زمان و سرگرم کردن مردم به بحث‌ های فورمولیته به اجرا گذاشته‌ می‌ شود.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون انتخابات
حکومت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است