هشدار والی بلخ به ارگان های دولتی کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ کد خبر: 146575 منبع: پرینت

اگر ارگان های دولتی مکتوبات والی بلخ را در کابل اجرا نکنند، مکتوب آنها نیز از همان لحظه در بلخ نافذ نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطامحمد نور والی بلخ روز دوشنبه 23 دلو 96 در همایشی میان باشندگان بلخ خطاب به نهادهای دولتی در کابل گفت: وزارتخانه ها، ارگان ها و نهادهای کابل که مکتوب من را اجرا نکنند از همان لحظه امر و مکتوب شان در ولایت بلخ نافذ نیست.

نور، جامعه جهانی را به سکوت در برابر ظلم متهم کرده و بیان کرد: دیگر نمی توان به بهانه مصالحه و اینکه بحران خلق نشود سنگ آسیاب دنیا را بر سر مردم خودمان بچرخانیم؛ ما چون پامیر استوار می شویم و در برابر حریصان قدرت و افراد ضعیف النفس که توانایی مدیریت و زعامت کشور را ندارند می ایستیم.

والی بلخ بار دیگر تاکید کرد که تازمانیکه به توافق نرسیم و حکومت به آخرین روز کارش اش نرسد، در حکم والی بلخ می مانم و امر من نافذ است.

گفتنی است که والی بلخ تاریخ برگزاری تظاهرات سبز را آخرین روزهای ماه میلادی جاری اعلام کرده و قرار شده است کاروان های مردمی از 15 ولایت بطور همزمان در کابل جمع شوند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
اعتراضات مدنی
نظرات بینندگان:

>>>   Haidari
رییس جمهور آینده اگر واقعا شخص صادق باشد، باید این اشرف غنی را به خاطر تمام جنایات و بزرگترین آن آوردن گلبدین حکمتیار فابریکه انتحاری در داخل کابل و در بیخ گوش مردم رنجدیده ما، محکمه کرده و اشد مجازات را برایش تعیین کند.
دست آورد های این مغز متفکر
۱. بیشتر شدن حملات انتحاری در کشور
۲. طرح ترور شخصیت های ملی بالاخص کسانیکه علیه برنامه های او اند.
۳. آوردن رهبر فابریکه استشهادی یعنی حکمتیار در کابل و آسان کردن کار او در انجام حملات انتحاری و حمایت بیشتر دولت از او در راستای تطبیقی کشتار مردم بیچاره.
۴. ایجاد نفاق ملی در سراسر کشور
۵. به جیب زدن پول های گزاف کمک شده از طرف جامعه جهانی بالاخص اروپا.
۶. معامله بر سر مهاجرین رنجدیده در اروپا با دولتهای کشورهای اروپایی
۷. معامله با آرای پاک مردم در انتخابات گذشته.
۸. دروغ گفتن و خاک بر چشم مردم زدن. زیرا در کامپاین انتخاباتی اش خیلی وعده های چرب به مردم داده بود اما متاسفانه ۵ در صد از آن وعده ها را عملی نکرد.
۹. بیشتر شدن بیکاری در کشور و فرار مغز ها و مردم به بیرون از کشور بخاطر زنده ماندن.
۱۰. خیاینت بر حق مردم ازبک و دسیسه ساختن برای دوستم در حالیکه بیشترین رای را در انتخابات از مردم ازبک داشت.
۱۱. ملیونر شدن اشخاص وابسته به او در حالیکه قبل از ریاست جمهوری وی حتی یک بایسکل نداشتند.
و هزاران جنایات دیگر که نوشتن آنها از حوصله این كامنت و خواندن دوستان خارج است.
به امید ثبات و امنیت در کشور رنجدیده ما افغانستان بیچاره

>>>   برای اشرار هدف آماده میکنید که باز جوی خون جاری کنند؟؟؟
بکابل چرا می ایند درولایت خود اختراض کنند

>>>   Feroughi
بن بست -
حکومت وحدت ملی به بن بست رسیده است .
فساد اداری در تمام ارکان دولت رخنه نموده و مردم در هیچ محلی - حتا در قشله های نظامی مصوونیت ندارند .
رییس جمهور غنی ، بجای مبارزه ی قاطع در برابر طالبان و داعشیان وبجای کوشش صادقانه بخاطر تامین ثبات و صلح در کشور ، خود اش را با کشمکشهای شخصی در برابرمعاون اش ، با والی ، قوماندان و شریک حکومت اش ( جمعیت اسلامی ) مصروف نموده است .
عدم توانایی حکومت در حل قضیه ی برکناری والی بلخ و ادامه ی سخنرانی های تند انتقادی عطامحمدنورعلیه حکومت ، عملاً رژیم دست نگر کابل را به تضعیف تباه کننده ای روبرو نموده است .
ایالات متحده امریکا و ناتو که به بهانه های بزرگتری برای مداخله ی جدی در قضیه ی کابل - بلخ نیازمند اند ، آگاهانه ، از میان ماجرای بلخ پا پس کشیده و به نظاره گران بیطرف مبدل شده اند .
عقب نشینی امریکا از قضیه ی کابل - بلخ ( با وجود سه بار تهدید و غُرابه بروالی سرکش و با وجود شدت بخشیدن بمباردمان شمال کشور توسط طیاره های بی 52 ) میتواند علت ها و دلایل زیادی داشته باشد . که به گمان اغلب محتمل ترین دلیلِ آن پیوندهای محکم خارجی - منطقوی عطامحمد نور و کسب حمایت روز افزون محلی - منطقوی وی خواهد بود ــ پیوندهایی که تاکنون امریکا را از برخورد قاطع و فیصله کن در برابر والی برکنارشده ی بلخ بازداشته است .
شاید امریکا آرزو نداشته باشد که در اذای حمایت از دولتی فاسد و نا کاره ، دردسری بیجا و جبهه ی تازه ای بروی خود باز نماید .
ناظران به این باوراند که این سردرگمی سیاسی در کشور ، خود سبب تضعیف بیشتر حکومت شده ، امریکاییان را وادار خواهد ساخت تا از حمایت دولت ضعیف و بیکاره ی وحدت ملی دست کشیده ، راه های دیگری برای ادامه ی حضور گسترده و دایمی شان جستجو نمایند ــ راههایی که هنوز مسیرآن بخوبی شناخته نشده است .
هم اکنون سیاستمداران امریکایی درک نموده اند که نه امریکا و نه حکومت وحدت ملی ، هیچکدام از کوچکترین حمایت مردمی برخوردار نیستند.
مردم به سیاست زورگویانه ی دونالد ترامپ و در نهایت به بُرد امریکا در جنگ باور ندارند.
مردم میدانند که استراتژی جدید جنگی امریکا ، نه برای پایان بخشیدن به جنگ چهل ساله ی افغانستان بلکه برای حفظ حالت بی ثباتی در افغانستان است .

>>>   حالی باورم شده که یک پلنگ خفته بوده

>>>   این ........ در حال دیوانه بودن است الی اخیر ماه جاری خطا دیړانه میشود. و چتلی خودرا با کلوخ خواهد زد.

>>>   عطا محمد نور رفت و آمد وسایط به کابل را خوب سروی نموده است، ایشان میگویند که در روز تظاهرات ده هزار واسطۀ نقلیه به طرف کابل حرکت خواهند کرد، دقیق آماریکه روزانه به کابل میآیند، آقای نور لطفاً عابرین و مسافرین عادی را در شما مظاهره کننده گان طرفدار تان به حساب نیاورید، هرچند شاید پول زیادی را به مصرف رسانده باشید

میهن زرغون

>>>   اقای نور با از دست دادن چوکی ولایت بلخ عقل خودرا هم از دست داده است او مانند ولگرد ها صحبت میکند مثال او به داکتر عبدالله گفت دندان هایت را میکشم به غنی در هرات گفت دشمن قریب است تنبانت را بکشد مانند ان صد ها حرفهای بازاری دیگر حال امضای وزا را قبول نمیکند باید گفت فرق بین تو ویک والی خود خوانده طالب وداعش چی است
مومن

>>>   سلام به نظر دهنده اول باید گفت که از تحی دل تمام مردم افغانستان گفتی برادر واقعا به این نظرت سلامی میزنم گل گفتی لالا غلام محمودی از هرات محاجر در ایران

>>>   سلام بر همه هموطنان !
يك نفر در افغانستان نيست كه از اين عطا خان پرسان كند كه محترم ان روزي كه همراه أمريكاي ها از سمت شمال طرف كابل در حركت بودي اين فكر هاي امروز را ميكردي ان روز ها كه غرق در گرفتن قدرت بودي نه در فكر اينده أمريكاي هاي شيطان بودي ونه در فكر مزدوران اش اين هم نتيجه اش همه اي همسنگر هايت را دانه دانه بهشت روان كرد حالا نوبت تو وأمثال توست خود كرده را پشماني نيست !
اين يك نظر بود ونظر دوم شايد عطا خان خودت هم مزدور وعالت دست امريكا باشي فقط وفقط اب خيت گل الود كنيد ماهي بيگيريد تا كه بادار هايتان به أهداف اش برسند !!!
بدبخت مردم افغانستان بكشد هر چي باشد
فقط خدا از شما فردا قيامت بازخًاست كند كه ميكند ان شاالله !!!!!!!!!

>>>   من از نور صا حب حمبر پا خو اهد کردایت می کنم اله که یک تحول را بر پا خو اهد کرد

>>>   عطاچور،طالب،داعش همه یکیست

>>>   گلبدین انتحاری را جایز میداند با آمدن او به کابل انتحاری هم شدید تر شده وکشتارمردم بیگناه زیاد شده با این همه کشتار های بیرحمانه گلبدین هیچ عکس العمل مثبت یا منفی نشان نداده فقط که هیچ چیزی نشده.گفته میشود که در آوردند انتحاری ها کمک میکند.افراد اوهم درکشتار مردم درجبهات جنگ ذیدخل اند.

>>>   معلم عطا نه خودت ونه مکتوبت نزد ما باندازه یک توت هم ارزش ندارد زیرا میدانم که میگویند :
گوساله که میپرد بزور میخش میپرد ما تورا هم میشناسیم میخت را هم میشناسیم وهم تمام جهانیان میشناسد بدان که همرای میخت که توبالایش مینازی دروقت کم بخیر بدورانداخته میشوی خاطرجمع باش پولهایت را جابجا کن که گم میشود

>>>   نور مثل احمد شاه مسعود تکروی نباید بکند منم منم. اگر تفکر ملی دارد باید ملی صحبت .کند

>>>   بی كفايتی اشرف مردم افغانستان را بيدار ساخت در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی.

>>>   سترجنرال استاد دکتور عطامحمد نور والی مقتدیر بلخ و کاندید در انتخابات ریاست جمهوری سال 1397، پیروزی شان را درین انتخاب سرنوشت ساز به مردم افغانستان از پیشگاه حق خواهانم.

رئیس ستاد انتخاباتی "نور"

>>>   ازموده را ازمودن خطا است.استاد عطابنام جهاد ومقاومت ومنحیث والی کل اختیاربلخ صدها میلیون دالر را دزدی نمود،که بهترین ثبوت ان موجودیت چندین شهرک، ده ها بلند منزل، شرکتهای تجارتی، حسابهای بانکی میلیون دالری در دوبی وسایر کشورهاوغیره.....بنابراین این شخص بایدبه پنجه قانون سپرده ودارایی هایش به بیت المال تحویل داده شود،لهذامطابعت ازوی جرم نا بخشودنی میباشدواز ان پرهیز صورت گیرد.
نورالحق از خیرخانه کابل

>>>   ما مردم کابل با استاد نور هستیم. زنده و سرفراز باد استر جنرال عطا محمد نور.

>>>   .......استاد نسبت به این کوچی دیسانتی شرف دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است