ترامپ 2 شریک تجاری آمریکا در آسیا را تهدید کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ کد خبر: 146624 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه شنبه بار دیگر شرکای بزرگ تجاری امریکا در آسیا را تهدید کرد.

به گزارش فرانسه، وی هشدار داد که تحریم هایی علیه چین وضع می کند و ممکن است توافقنامه تجارت آزاد با کوریای جنوبی را لغو یا در آن بازنگری می کند.

ترامپ در جلسه ای با حضور شماری از قانونگذاران آمریکایی گفت که وی در حال بررسی تحریم هایی علیه چین است. وی افزود که «همه گزینه ها» از جمله اعمال تعرفه های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم از چین را بررسی می کند.

ماه گذشته میلادی، وزارت بازرگانی آمریکا 2 گزارش در مورد اعطای یارانه چین به صادرات فولاد و آلومینیوم به ترامپ داد. محتوای این گزارش ها تاکنون منتشر نشده است. دولت آمریکا دو ماه دیگر فرصت دارد تا در خصوص اتخاذ اقدامات تلافی جویانه تصمیم گیری کند.

ترامپ همچنین گفته که توافقنامه تجارت آزاد با کوریای جنوبی که سال 2012 منعقد شد، «یک فاجعه» است. او گفت که یا این توافق را لغو می کند یا در مورد یک «قرارداد منصفانه» به مذاکره مجدد خواهد نشست.

دولت ترامپ در ژوییه 2017 گفتگوهایی را به منظور مذاکره دوباره بر سر توافق تجاری با کوریای جنوبی آغاز کرد. واشنگتن گفته که این توافقنامه باعث شده که موازنه تجاری به نفع کوریای جنوبی رقم بخورد.

ترامپ اظهار داشت: ما یک توافق بسیار بسیار بد با کوریای جنوبی داریم. این توافق جز ضرر و زیان چیزی برای ما نداشته است.

ترامپ روز دوشنبه هم از کوریای جنوبی، چین و جاپان به دلیل مازاد تجاری که در روابط اقتصادی با آمریکا دارند، انتقاد کرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است