قدرت میراثی نیست برای رسیدن به قدرت باید جنگید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ کد خبر: 146670 منبع: پرینت

از تمام دوستان ام خواهش می کنم که کوشش کنید حرمت یکدیگر را نگهدارید برای منافع دیگران فحش ندهیم، ناسازا نگوییم و اخلاق مداری را بر همه آنها ارجحیت دهیم.

سیاستمداران به بازی خود مصروف اند گاهی برد و گاهی نیز باخت اما در نتیجه سر از یک دسترخوان در می آورند اینجا افغانستان است هر سیاستگری حق سیاست کردن دارد و هیچ کسی مانع او نمی تواند شود قدرت میراثی نیست برای رسیدن به قدرت باید جنگید امروز اگر عطا محمد نور برای حفط چوکی قدرت در مقابل ارگ و رییس جمهور و ریاست اجرایی قد علم می کند یک موضوع طبیعی است و اگر رییس جمهور و تیم کاری او بر عطا محمد نور و جنرال دوستم و برای حذف و یا انزوای آنان تلاش می کنند کاملا یک موضوع عادی است.

تمام اینها حاصل بازی های بین المللی است من بعید می دانم که این رخدادهای سیاسی میان دولتمردان اتفاقی و برگرفته از دیدگاه مستقل سیاسی اینها باشد بلکه بر این باور ام که مرحله به مرحله این حوادث ریشه در تصامیم خارجی ها دارد همچنان که استیو کول در کتاب ریاست s ریاست اجرایی را به رهبری داکتر عبدالله در سال 2009 و بر اساس یک طرح مطرح کرد که ریچارد هالبروک به کرزی فشار آورد اما کرزی موافقت نکرد؛ این موضوع نشان دهنده عمق تصمیم گیری دیگران در مورد ما است مائی که فکر می کنیم باید از حقوق قومی، نژادی و ملیتی خود به دفاع برخیزیم.

می خواهم بگویم دوستی ها ارزش مهره شدن اربابان برده داری فکری و اعتقادی مردم را ندارد امروز چرا ما بر طبل جنگ می کوبیم و همیشه عامل می شویم در حالیکه می دانیم رهبران، خود مزدور و جیره خوار دیگران هستند، چرا انرژی های خود را برای تولید رهبران صادق و کاریزماتیک به خرج نمی دهیم آیا زمان آن فرا نرسیده که به این رهبران مسخ شده با شکم های فربه از ایدیولوژی های منحط وارداتی نه بگوییم؟

ما هستیم که آنها بر منافع خویش طبل جنگ و سرود پیروزی را می خوانند چه ارگ و چه بازیگران محلی آنها و چه اپوزیسیون های سفارشی در مدار یک پروژه تعیین شده هم ما را می کشند و هم ما را استعمال می کند و هم برای ما وعده های یک روز خوب را می دهند این را زمانی خواهیم دریافت که بار دیگر پس از ده سال یکی از مامورین CIA باز هم کتابی در مورد معامله های شوم این رهبران برای ما بنویسند و ما با خوشحالی تمام با اندوخته خود این کتاب را خریده و با ولع خاص آن را بخوانیم که باز هم چه فریب بزرگی از سوی رهبران خورده ایم.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاستمداران
مامورCIA
نظرات بینندگان:

>>>   صد در صد با این نظر شما موافقم عالیجناب!
اولین بار است که در نوشته های شما صداقت و راستکاری مشاهده می کنم، بدور از همه قوم پرستی ها و تضاد ها.
(جوانمرد قصاب)

>>>   قدرت میراث نیست و باید طوری جنگید که تاجکان در مقابل روس جنگید و بخارا را بی جنگ تسلیم کرد! بدون رستم افسان چیزی در تاریخ دارید؟
ما همیشه به جنگ حفظ وحدت و کشور اماده هستیم!!!!1

>>>   میراثی است ومیراثی خواهد بود جنگیده هم نمیتوانی غیرتت معلوم شده فرار میکنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است