اصلاحات آری، حذف و تصفیه نه
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ کد خبر: 146679 منبع: پرینت

در حقیقت موضوع اصلاحات در هر جریان و پدیده‌ اجتماعی یک ضرورت مهم، اساسی و دایمی است اصلاحات لازمه‌ نیروبخشی، پویایی و تحرک در هر نهاد است.

با ذکر این مثال اگر جریان آب در یک آبگیر آنچنان متوقف شود که مدت های زیاد در همانجا بماند گندیده می شود و به محل زیست میکروب ها، انگل ها و سایر موجودات مضر و خطرناک مبدل می گردد و اگر جاری شود مطهر است و تطهیر کننده. حال اگر اصلاحات واقعا با نیت اصلاح و آوردن تغییرات مثبت در روند بهبود کاری ساختارها و سیستم های اداره‌ کشور به صورت دقیق مطابق با شرایط و با در نظر گرفتن واقعیت های اجتماعی انجام شود کار نیکو و پسندیده ای است که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

با تاسف باید یادآوری بکنیم که عدم شفافیت از یک سو و مقرری های غیر اصولی و حتی در مباینت کامل با راهکار های توازن قومی و مشارکت ملی در افغانستان شک و تردید های فراوانی را در مورد اصلاحات به وجود آورده تا حدی که بخش های بزرگی از افکار عمومی به این روند اصلاحات حکومت تا حدی بد گمان هستند که می گویند «مبادا اصلاحات بهانه ای باشد برای حذف و تصفیه».

سلمانعلی ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اصلاحات
حذف و تصفیه
نظرات بینندگان:

>>>   اصلاحات برای بهبود کاری وجابجایی صادقان بجای خاینان در ادارات دولتی صورت میگرفت تا سبب پیشرف و ترقی کشور میگردید در حالیکه چنین نیست حذف اشخاص از اقوام و بجای ان از قوم خاص و زبان خاص در نظر است گویای این حقیقت تلخ را شما در دو اسنادی مقرری های وزارت زراعت و مالداری و ریاست عمومی هوا شناسی که از طریق رسانهها پخش شده بخوبی نشان میدهد که بنام اصلاحات جابجایی قوم و زبان خاص در نظر است نهاینکه اصلاحات برای بهبود اداره دولتی و کاری و همچنان سند مخکش از داخل ارگ و مکتوب قوماندانی عمومی ضد شورش پولیس وزارت داخله مصداق دیگری از قومگرایی و زبان اندیشی ارگ نشینان را در جابجایی قوم و زبان شان گویایی واقعیت انکار نا پذیر دیگری از ارگ نشینان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است