چراغ سبز ترامپ به روسیه در انتخابات 2018
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146692 منبع: پرینت

«ند پرایس» مدعی شد رییس‌جمهور آمریکا هیچ تلاشی برای متوقف کردن «دخالت روسیه» در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره نمی‌کند.

«ند پرایس»، تحلیلگر سابق سازمان سیا و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به دلیل بی توجهی به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 انتقاد کرد.

وی گفت: ما شنیده ایم که پرزیدنت ترامپ خودش شخصا هیچ کاری برای کمک به امنیت ملی کشور و توقف دور بعدی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نکرده است. این مساله می تواند برای همه ما مشکل ساز شود.

وی خاطرنشان کرد: همه کارهایی که او انجام داده و کارهایی که انجام نداده است، نشانه هایی واضح برای مسکو هستند. نشانه هایی که به معنای چراغ سبز آمریکا به روسیه برای ادامه کارش است.

پرایس این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که مقام های ارشد اطلاعاتی در کنگره درباره خطراتی که امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند – از جمله احتمال دخالت روسیه در انتخابات آتی آمریکا—گفتگو کردند.

دان کوتس، اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد: «هیچ شکی نیست که روسیه متوجه تلاش های موفقیت آمیز گذشته اش شده است و به انتخابات میان دوره ای 2018 به عنوان یک هدف برای آغاز نفوذ خود نگاه می کند.»

وی همچنین در گفتگو با قانونگذاران مدعی شد که روسیه ممکن است حمله های سایبری بیشتری را علیه انتخابات آتی آمریکا برای تضعیف دمکراسی این کشور انجام دهد.

مایکل راجرز، رییس آژانس امنیت ملی آمریکا هم ادعا کرد که تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا تغییر نخواهد کرد و متوقف هم نخواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرد که به هیچ عنوان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله نکرده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که معتقد است وقتی پوتین می گوید در انتخابات مداخله نکرده است، حقیقت را می گوید. ترامپ همچنین یکبار دیگر اعلام کرد که به نظر نمی رسد روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده باشد و اگر چنین اتفاقی افتاده است، باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا باید جلوی آن را می گرفته است.

ند پرایس در ماه فوریه سال 2017 پس از بیش از یک دهه خدمت از سمت خود به عنوان تحلیلگر سابق سیا استعفا کرد و گفت: با وجود کار کردن با افتخار برای روسای جمهور دمکرات و جمهوری خواه، متاسفانه من به این نتیجه رسیده ام که دیگر نمی توانم به این دولت خدمت کنم.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است