مماشات پاکستان با تروریست‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146706 منبع: پرینت

مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: پاکستان با وجود همکاری ضد تروریسم با واشنگتن در برابر تروریست‌هایی که داخل این کشور هستند انعطاف نشان می‌دهد و به گروه‌های افراطی سخت نمی‌گیرد.

«دن کتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: پاکستان با وجود همکاری ضد تروریسم با واشنگتن در برابر تروریست‌هایی که داخل این کشور هستند انعطاف نشان می‌دهد و به گروه‌های افراطی سخت نمی‌گیرد.

کتس در جلسه کمیته اطلاعات سنای آمریکا گفت: با وجود درخواست‌های مکرر واشنگتن برای اقدامات بیشتر، ارتش پاکستان فقط تلاش می کند نشان دهد در حال انجام اقدامات سختگیرانه بیشتر علیه طالبان و شبکه حقانی است.

به گزارش دیلی اکسپرس، دن کتس تاکید کرد: گروه های تروریستی مستقر در پاکستان از مخفی‌گاه امن خود در این کشور برای انجام حمله های علیه هند و افغانستان استفاده می‌کنند که این موضوع منافع آمریکا را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: اقداماتی که ارتش پاکستان علیه گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد نشان دهنده فشار بر این گروه‌ها نیست بنابراین بعید به نظر می‌رسد اثری پایدار داشته باشد.

دن کتس خاطر نشان کرد: عوامل اطلاعاتی آمریکا معتقدند پاکستان ضمن حفظ همکاری ضد تروریسم با آمریکا روابط محدود خود با گروه‌های افراطی را حفظ خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت کشور آمریکا در تصویب بودجه سال 2018 و 2019 نام پاکستان را به عنوان کشوری که باید تامین مالی و نظامی شود به فهرست هزینه‌ها اضافه کرده است.

کمک‌های مالی مشروط و غیر مشروط آمریکا به پاکستان یکی از محورهای تعیین بودجه آمریکا است که تبادل نظر در این زمینه ادامه دارد.

قبل از این وزارت خزانه داری آمریکا 3 تبعه پاکستان را به اتهام همکاری با گروه های تروریستی مستقر در خاک این کشور مورد تحریم قرار داد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: قصد قطع ارتباط با پاکستان یا عملیات نظامی در خاک این کشور را نداریم و آماده ازسرگیری کمک‌های مالی به اسلام‌آباد هستیم.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توییتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دالر به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
تروریست
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است