قرارداد جدید روسیه برای تحویل اس-400 به ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146708 منبع: پرینت

یک منبع دیپلماتیک از قصد مسکو و آنکارا برای امضای قراردادی در خصوص تحویل محموله دوم سامانه‌های اس-400 به ترکیه خبر داد.

ک منبع دیپلماتیک نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه و ترکیه در نظر دارند تا قراردادی برای تحویل دومین محموله سامانه پدافند هوایی «اس-400» در سال 2020 به امضا برسانند.

بنا بر این گزارش، این منبع به خبرگزاری «تاس» گفت، «پس از تحویل نخستین محموله در ماه می یا ژوین سال 2020، طرف‌های روس و ترکیه‌ای قصد دارند تا قرارداد جدیدی برای تحویل دومین محموله اس-400 در سال بعد از آن یعنی سال 2021 امضا کنند.»

به گفته این منبع، «فهرست محموله دوم نیز دقیقا مشابه قرارداد اول ترکیه با روسیه برای تحویل سامانه‌های اس-400 خواهد بود».

وی تاکید کرد، این سند جدید در نظر دارد تا به تقویت تولیدات داخلی ترکیه بپردازد چرا که شرکت‌های ترکیه‌ای قرار است برخی قطعات سامانه‌های «اس-400» را تولید کنند.

شرکت «روس‌تک» پیشتر اعلام کرده بود که در ماه مارس سال 2020 روسیه تحویل سامانه‌های موشکی «اس-400» به ترکیه را آغاز خواهد کرد.

چین نخستین کشوری بود که برای خرید سامانه‌های اس-400 از روسیه قرارداد امضا کرد. روسیه قرار بود در سال 2014 میلادی 6 سامانه «اس-400» را با قیمت نهایی 3 میلیارد دالر در اختیار چین قرار دهد. انتظار می‌رود که قرارداد تحویل سامانه‌های اس-400 روسیه به چین تا سال 2020 نهایی شود.

روسیه علاوه بر این قرادادهایی را نیز برای تحویل سامانه‌های اس-400 با هند و عربستان سعودی به امضا رسانده‌ است.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش‌هایی را درباره مذاکرات روسیه با مغرب، عراق، مصر، سوریه و سودان برای تحویل این سامانه‌ها به این کشورها منتشر کرده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است