این جنگ فاجعه و تباهى بسيار كلانی به بار آورد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146734 منبع: پرینت

درست 29 سال پيش از امروز لشكر 110 هزار نفرى بزرگترين ارتش و بزرگترين كشور استعمارگرايانه كمونيستى جهان پس از ده سال جنگ و خونريزى و كشتن و بستن و زدن و سوختن در برابر مجاهدين و مردم شريف مسلمان افغانستان شكست خورد و زانو زد و سرافکندانه و كمر شكسته و با درد و فرياد بيرون شد.

خدا را شکر اهداف شوم كفرى تجاوزگران شوروى با رهبران مزدور جنايتكار خلق و پرچم شان به پيروزى نرسيد گرچه با انقلاب كمونيستى حزب خلق و پرچم همه زير بناهاى آموزشى، پرورشى و نهادهاى علمى و قوانين مدنى با ارزش ها و گرايش هاى كمونيستى تغيير و تحميل شد. آرى اين تجاوز، اشغال و جنگ تحميلى لشكريان الحادى كمونيستى بيگانه فاجعه انسانى و ويرانى بسيار بزرگى را به مردم و كشور به بار آورد كه تاكنون آثار و پىامدهاى زشت اين تجاوز استعمارگرايانه وجود و ادامه دارد.

هجوم وحشيانه سربازان ارتش سرخ به شهرها و روستاها سبب كشتار صدها هزار مسلمان و تباهى و ويرانى خانه ها و آبادى هاى مردم شد. ماموران بلند پايه دستگاه هاى آدم كشى حكومت دست نشانده به نام خلق و پرچم روزانه هزاران انسان مسلمان و مجاهد دستگير كرده دست و چشم بسته به شكنجگاه ها و زندان هاى مرگبار دولتى مي بردند و پس از اندكى دسته دسته زنده زير خاک ساخته و سر به نيست مي كردند و يا اينكه با دادگاه هاى بيابانى مسلمانان مجاهد را با شليک چند گلوله مي كشتند و يا هم در كوچه ها و جاده هاى دور از چشم مجاهدين را با وسايل موتر و تانک زير مي گرفتند.

خلاصه اینکه هجوم وحشيانه ارتش سرخ به همكارى مزدوران حزب چپ كمونيستى به مردم و كشور در زمينه هاى گوناگون فاجعه و تباهى بسيار كلانی به بار آورد. افراد و توده ها ازجمله مجاهدين، روشنفكران مسلمان، دانشگاهيان، علما و روحانيون، خانواده هاى مسلمان طرفدار مجاهدين، متخصصان و... از لايه ها و اقشار گوناگون كشور کشته و قربانى شدند و ده ها هزار انسان معيوب و معلول و بيوه و يتيم و بى خانواده و بى خانه و مهاجر شدند.

اين جنگ زيربناهاى كشور، جامعه و نیروهای بشری جوان و متخصص و کارآفرین را نابود و ويران ساخت.

بها بقایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شوروی
جنگ
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است