وزارت دفاع گزارش تلفات ملکی یوناما را تایید کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146738 منبع: پرینت

بین گزارش یوناما و آمار ثبت شده وزارت دفاع از تلفات ملکی تفاوت چندانی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی صبح امروز پنجشنبه 26 دلو 96 درخصوص گزارش سالانه یوناما و ملل متحد از تلفات ملکی در افغانستان گفت: از طرف وزارت دفاع و داخله بخاطر گزارش یوناما و ملل متحد تشکر می کنم.

وزیری بیان کرد: همانطور که یوناما هر روز تلفات ملکی را ثبت کرده است وزارت دفاع نیز روزانه آمار را ثبت می کند و یک نفر هم بدون ثبت نمی ماند.

سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه میان آمار تلفات وزارت دفاع و گزارش یوناما تفاوت چندانی وجود ندارد گفت: یوناما درگزارش خود مجموع تلفات ملکی را 10 هزار و 428 نفر در سال 2017 ثبت کرده است و آمار وزارت دفاع، 9 هزار و 143 نفر است و اختلاف چندانی میان دو آمار وجود ندارد.

اظهار خرسندی سخنگوی وزارت دفاع از نزدیک بودن آمار این وزارت به گزارش یوناما درحالی است که نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در حین ارایه گزارش یوناما از بیش از 10 هزار تلفات افراد ملکی در جنگ اظهار نگرانی کرده است و خاطر نشان کرده است که اگر طرف های در جنگ به مردم ملکی توجه نکنند، این آمار در سال پیش رو افزایش خواهد یافت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت دفاع
گزارش یوناما
نظرات بینندگان:

>>>   سخنگوی وزارت دفاع جنرال وزیری خرسندی اش از نزدیک بودن امار تلفات اشخاص ملکی با دفتر یوناما کرده اما اینرا درک نکرده که این تلفات چند هزار فامیل را بی پدر و بی مادر نان اور خانه کرده یتیم و در بدر کرده وچند هزار خانه را داغدار فرزند کوان و طفلش کرده انهای که پارچه پارچه شدند ازبین رفته اند تعداد انها نا مشخص است اگر یکی از اعضای فامیل جنرال وزیری شهید میشد باز خوشحالی اش به غم مبدل میگردیدو از نزدیکی ارقام تلفات مسرور نمیگردید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است