ظلم و ستم اساس افراطیت را بنا گذاشت
وقتی مردم با مرمی هدف قرار گرفتند و مظاهرات شان خاموش شد کسی به طرف مقابل با وجود وحشت آفرینی و ظلم، افراطیت نگفت، آنوقت کسی با سنگ در خیابان مظاهره می کند را چطور افراطی خطاب می کنید 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۶    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146740 منبع: پرینت

مراسم نشست بین المللی هم اندیشی مبارزه با افراط گرایی با حضورمعاون دوم ریاست اجرایی، رییس حزب اسلامی، اندیشمندان، عالمان و شماری از آگاهان سیاسی در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالهادی ارغندیوال رییس شاخه جدا شده حزب اسلامی امروز پنجشنبه 26 دلو 96 در نشست بین المللی هم اندیشی مبارزه با افراط گرایی در کابل گفت: افراطیت در هر جامعه ای وجود دارد اما متاسفانه که امروز آن را با مسلمانی و اسلام گرایی تعبیر می کند.

ارغندیوال بیان کرد: قبل از اینکه راجع به افراطیت صبحت کنیم باید درباره علت و عوامل بوجود آورنده آن را مورد بررسی قرار دهیم.

رهبر شاخه حزب اسلامی، با بیان اینکه افراطیت در ده های اخیر رشد چشمگیر داشته است اظهار کرد: افراطیت در داخل چوکات اسلام نیست و اسلام دین اعتدال است اما چه عواملی باعث شد عوامل افراطیت رشد کند؟

وی در این خصوص به اشغال شوروی بالای افغانستان اشاره کرده و گفت: ملت ما با عقیده راستین در برابر ظلم مبارزه کرد و امید قطعی داشت که خداوند نصرت را نصیب شان می کند و کسی به افراط گرایی نپیوست ولی در جوامع دیگر اسلامی ظلم بی حد، جفا و خیانت علیه مسلمانان به حدی رسید که افراطیت خودش زمینه رشد پیدا کند.

این سیاسی کشور افزود: وقتیکه اطفال مردم در مقابل چشم شان جان می دهند، خانه هایشان ویران می شود و بمباردمان های مختلف بر سرشان می شود، این بمب های خشونت و ظلم افراطی نیستند و مردمی که بخاطر عدالت در برابر ظلم بلند می شوند افراطی هستند!

ارغندیوال بیان کرد: افراطیت در هر مقطعی از زمان وجود داشته است در جنگ جهانی دوم وقتیکه حملات بالای جاپان صورت گرفت آنان پیلوت ها و طیارات خود را بالای کشتی های آمریکایی ریختند چون چاره ی دیگری جز این برایشان نمانده بود؛ جوامع اسلامی ظلم و استبداد زمینه رشد افراطیت شد و کسانی مردم مایوس را اغفال کردند و بخاطر اهداف افراطی خود آنان بکار گرفتند.

رهبر حزب اسلامی تصریح کرد: اساس افراطیت در نتیجه ظلم و استبداد بوده است و مردم در طول تاریخ از این ظلم به افراطیت پناه بردند.

وی، از علما و دانشمندان خواست تا تحلیل های خود را در مقوله افراطیت همه جانبه انجام دهند تا جوامع مسلمانان به افراطی بودن متهم نباشند و در این مورد افزود: وقتی سرزمین مردم اشغال شد، با مرمی به طرف آنها شلیک شد و مظاهراتشان خاموش شد کسی به طرف مقابل با وجود وحشت آفرینی و ظلم، افراطیت نگفت و آنوقت کسی با سنگ در خیابان مظاهره می کند را چطور افراطی خطاب کنیم؛ این نظام ظالمانه عجیب نیست؟!

این فعال سیاسی افزود: تازمانیکه نظام ظالمانه در جهان ختم نشود افراطیت و از حد گذشتن ها وجود خواهد داشت. کنترل کردن احساسات کار درستی نیست و باید عدالت تامین و حقوق مردم مراعات شود؛ موجودیت افراطیت تا زمانیکه ظلم باشد یک بخش از فطرت انسانی است و برای مبارزه با آن باید ظلم را در جوامع انسانی از بین برد.

ارغندیوال به جنگ کشورهای شرق میانه اشاره کرده و اظهار کرد: در اثرظلم کشورهای سوریه، عراق و لیبیا به خاکدان مبدل شدند و افغانستان نیز در تجاوزات یکسره بر باد رفت، آن زمان جوامع بشری کجا بودند که بگویند حقوق حقه ملت مسلمان افغان باید داده شود؛ وقتیکه خانه های ما ویران شد و دو میلیون کشته دادیم چرا جوامع بین المللی در اینباره صحبتی نکردند و حق مردم را نگرفتند.

وی افزود: اول مسوولین امور خود ما مسوول بودند و دوم جوامع بین المللی و کسانیکه مدافع حقوق انسانی هستند و بحث های قوی می کنند مسوول هستند.
رهبر حزب اسلامی تصریح کرد: وقتی کسی مایوس شود و ظلم و ستم غوغا کند و حاکم شود چاره ای جز افراطیت نمی یابند و اساس افراطیت در این نهفته است و میدان برای کسانیکه افراطیت را وسیله ابزار شوم خود قرار می دهند مساعد می شود.

اغندیوال افزود: امیدواریم روزی برسد که همه ملت ها بخاطر تحقق عدالت، آزادی و قیام کنند و نگذارند کسی به آنها ظلم کند و عقیده نجات بخش بر جامعه بشری در جهان حاکم شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارغندیوال
افراطیت
نظرات بینندگان:

>>>   نظرات ارغندیوال صاحب همیشه مانند شخصیتش نرم معتدل ومنصفانه است ، خدا مارا ازان گرگ دیگر نجات دهد فهمیدید کی را گفتم ؟؟

>>>   اقای ارغندی وال رهبر حزب اسلامی ثبت شده وزارت عدلیه افغانستان در مصاحبه روز پیشترات که از طریق یکی از رسانه های تصویری کشور پخش شده شما از یک قاتل خونخوار که تنها در یک زمان معین ۶۵۰۰۰ کلبی مردمان ملکی را با راکت پراگنی هایش بقتل رسانده است و سه حمله خونین انتحاری که بگفته خودش استشهادی را در شهر کابل یکی دو سال قبل انجام داده و خود معترف هم است و درین حمله های انتحاری افراد نفوذی اش ده ها مسلمان پیرو جوان طفل وزن کشته شده واز منافقت ها و قومگرای و زبان اندیشی و جاسوسی ان به پاکستان بخوبی و مکمل اگاهی دارید بازهم شما در سخنان تان در دفاع از عملکرد گلبدین راکتیار مشهور به قصاب کابل تا حدی دفاع نمودید ایا یک کسیکه ادعای رهبری یکی از احزاب اسلامی را دارد جایز است که بخاطر پنهانکاری خاینانه ضد اسلامی وانسانی یک شخص قاتل منافق دفاع کنید ایا این نوع عمل خشونت محسوب نمیگردد اینرا هم میدانیم که قبل از شانزده سال با قصاب کابل هم کاسه بودی مسلمان نباید بخاط شناخت و رفاقت از ظالم دفاع کند اگر واقعا مسلمان است .

>>>   شما به تاریخ آغازین ادیان و از جمله اسلام رجوع فرمایید و باز نظر بدهید .
انجنیر عاشور

>>>   تضاد اساس تکوین است و قدرت جویی و برتری خواهی سنگ بنای افراطیت .
فتح علی هزاره

>>>   آیا میدانید که آن وقت امر نظامی حزب که بود آقا ارغندیوال بود .

>>>   بلاخره روند توزیع شناسنامه های اوغانی را آغاز کردند!
آیا این زورگویی و هیچ شمردن دیگران نیست!؟
لحظاتی قبل اشرف غنی،حنیف اتمر، رولا غنی و با حتمال خیلی زیاد استانکزی نام هایشان را در سیستم شناسنامه ها ثبت کردند؛
همین است استبداد، زورگویی،برتری جویی و تمامیت خواهی پشتونیست های مداری، مطمئن باشید خواست این شوونیست ها تنها و تنها دشمن سازی 80% ملت افغانستان با افغانها است و پیچکاری اندیشه برتری جویی و صاحب وطنی در رگ رگ پشتونهاست که تا اینجای کار موفق هم به در آمده اند؛ با این حال هم یک تعداد تاجیکان ما هستند، که هنوز هم به ماهیت و خواستهای پشتونیست های درون ارگی و برون ارگی پی نبرده اند؛ من به این می اندیشم که این طبقه تاجیکان با احتمال زیاد قربانی اصلی این منافقت و شوونیستی پشتونیست های ارگی و برون ارگی باشند.
Edris Khurasani

>>>   اقای ارغندیوال مانند امیر سابقش از روس وتجاوزاتش بیان داشته اند جانب اشغالگران فعلی را دیوار گرفته اندشاید به لحاظ نزاکت ویا مصلحت مجرمین واقعی وقاتلین اصلی ملت هارا تذکار نداده اند درست است که روسها در افغانستان با همکاری حزب دموکراتیک خلق تجاوز نمود وملیونها افغان را به قتل رسانید ولی در پهلوی ان در عمران وابادانی کشور نیز سهم گرفت واردوی مجهز وسلاح های بیشماری را بجا گذاشت که دران هنگام اگر تاثیرات دسایس مهمانهای جدید نمی بود امروزه مجهز ترین اردو را در منطقه ما داشتیم
ارغندیوال صاحب چنان وانمود کرده اند که گویا اوضاع فعلی عادی وکشورش تحت اشغال نیست تنها روسها بودند وامدند ومشکل خلق نمودند وتروریزم را در اثر مظالم خود بنا نهادند در حالی که قدرت های که طالب ساختند والقاعده بنیاد گذاشتند وداعش را به ثمر رسانیده در جا جا ها ازانها استفاده به عمل می اورند وباز فریاد ضد تروریزم سر میدهند تا هر جا اسلام است ومسلمان وجود دارد قتل عام نمایند هیچ اسمی از انها نبرده اند حتی از اسرایل که یک رژیم صهیونیستی وغاصب است بخاطر مراعات حال مهمانهای ناخوانده ای خود هیچ اشاره ای ندارند ولی باز نسبت به امیر حزبش با انصاف به نظر میرسد چون نزد ان اقا همه مظالم بشریت را تاجک انجام داده وپنجشیری وازین محدوده قدم بیرون نمی گذارند وگاهی اسمی از سوریه وعراق وفلسطین ومصر وتونس والجزایر وصومالی نمی برند فقط از حقوق حقه ای پشتونها !!! یاد اوری مینمایدکه بیش از دوصد سال در قدرت اند وهنوز میان خود در بسط وتسلط سلطه ای نا مشروع شان در جدال وکشمکش هستند جنجال به پا کرده اند

کرینکار از کندوز

>>>   همین عبدالهادی ارغندیوال ریس حزب اسلامی جداشده شاخه ی از گلبدین امر نظامی تنظیم جنگی گلبدین بود ودر قتل ۶۵۰۰۰ مردم کابل به اثر پرتاب راکت های کور شان که از ای اس ای گرفتهبودند همگام وشریک و مسول در قتل های مذکور با با گلبدین قصاب کابل میباشد گلبدین قصاب و ارغندیوال شاگرد قصاب شاگرد و خلیفه کدام فرق زیادی ندارد و همین محمدخان معاون اول داکتر عبدالله ریس امنیت باند تباه کار گلبدین قصاب کابل بود همه اینها دستنشانده های ای اس ای و خاینین وجنایتکاران کشور ما بودند وهستندهمین طبقه مردم بخاطر کسب قدرت و زر و سرمایه به هرچیزی تن میدهند وبا وقت و زمان چهره شانرا تبدیل میکنند حالا ارغندیوال حرف از ضد خشونت میزند اما تا دیروز که بدستور ای اس ای با راکت پراگنی های شان مردم ملکی زن و طفل را بقتل میرساندند خشونت نبود امر بادار شان برایشان واجب بود و ارزش داشت انسان بی شرم.

>>>   محترم ارغندیوال شخصیت قابل احترام است و همه ایشان را با نیکویی یاد می کند این برایش خیلی ارزش دارد. تعصب قومی در وجودش نیست یک افغان با شخصت و نیک است. با عزت و سر فراز باشند!

>>>   واقعیت میگویی قبلا هم ظلم وستم بود وازدهه 70 تا بامروز باوج خود رسیده

>>>   کرینکار صاحب !
شما از چی زمانی با رهبران حزب اسلامی شناخت دارید ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است