اعلامیه ریاست اجرایی در پیوند به توزیع تذکره‌های برقی
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۸    ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ کد خبر: 146754 منبع: پرینت

ریاست اجرایی به این باور است که توزیع تذکره‌های برقی به عنوان یکی از قضایای کلان ملی نیازمند بحث و دقت بیشتر می‌باشد تا اجماع ملی و توافق همگانی در این زمینه به دست آید.

به این اساس و برای دست‌یافتن به اجماع ملی و توافق جمعی و جلوگیری از اختلافات بیشتر، ریاست اجرایی خواهان معطل‌شدن توزیع تذکره‌های برقی گردیده بود.

رییس اجرایی، روز شنبه در این زمینه با رییس‌جمهور صحبت می‌کند. قضیه توزیع تذکره‌های ‌برقی باید در سطح دولت افغانستان به بحث گرفته شود و حل ‌گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تذکره ها
توزیع
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada II
شناسنامه های خونین افغان و شناسنامه های خراسان
سه سال وقت کافی برای درک درست از خواستهای مشروع مردم بر علیه تحمیل هویت افغان وجود داشت که باید عاقلانه به خیر همزیستی برادرانه و ثبات کشور تصمیم گرفته میشد. اما فاشیزم لجوج و هویت کش راه خون و آتش را در پیش گرفته است.
مردم غیر افغان و یا پشتون در موقعیت دشوار قرار گرفته اند: یا هویت اجباری و منفور افغان را بجای هویت اصلی و تاریخی شان قبول کنند و یا راه و سر نوشت خود را برای همیش از سلطه افغان جدا ساخته برای خود هویت خراسانی در سر زمین خراسان بسازند.
شاید حالا فرصت طلایی حرکت بسوی ایجاد هویت خراسانی و دولت خراسان رسیده باشد.
نخستین گام درین راستا طرح و توزیع شناسنامه های خراسان با عکس مولانای بلخ ، نمادی هویت ما و ممثل انسانیت و معنویت خواهد بود. افزون بر آن بجای عکس شتر نمادی از جهالت و کوچیگری در سده بیست و یکم، اسپ نمادی فرهنگ بزکشی، هویت ورزش دلیرمردان و پهلوانان شمال مزین شود.
نام پول خراسان نیز باید در نظر گرفته شود.
بلخ بحیث کانون انقلاب آزادیبخش و رستاخیر علیه سلطه تروریزم، و جهالت افغان می تواند نقش تاریخی و سر نوشت ساز بازی کند. در بلخ باید نخستینن پارلمان ملی و دموکراتیک ساخته شود و بحث شناسایی دولت جدید با همسایگان و جامعه جهانی آغاز شود.
جمهوری خراسان برای دفاع از خود و مدیریت کشور باید هر چه زود تشکیل ارتش، ساختار تشکیلاتی و اداری دولت جدید را روی دست گیرد.
بگذارید فاشیزم با هویت بد نام افغان هر طور که می خواهد زندگی کند.

>>>   اوغان ها اصلا از کوه سلیمان اند ، به غیر از کوه سلیمان ، در هر جایی اوغانستان که هستند ناقل هستند . تاریخ بخوانید .

>>>   به چى نام افغان افتخار كنم به انتحاريش به وطن فروشى ......به نادانى افغان هايش به ايكه ميليون ها مهاجر داره به ايكه فاسدترين كشور جهان شناخته شد به ايكه وحشتناك ترين نام فعلا در جهان شده به چى نام افغان افتخار كنم هيچ بشرى انتحارى نمى كنه اما همي افغان هاى با افتخار انتحارى مى كنه

>>>   خراسان با افتخار و بدبختانه افغانستان انتحار و انفجار و برده . اين يك أصل پذيرفته شده جهاني است.

>>>   اگر افغان نيستى از كشور ما خارج شو"
در مقابل ان ناچار بايد گفت:"اگر خُراسانى نيستيد از كشور ما خارج شويد، ما خُراسان خود را دوباره ميخواهيم"

>>>   عطا صفوی
شاه شجاع برآت تاریخی خواهد گرفت....!
--------------------------------------
بی پرده وبدون هیچ نوع ملاحظه سیاسی......
اگرشناسنامه های برقی "افغانی" آغاز وعملی گردد ، پس در اینصورت بیشترین وبزرکترین افتخارات "هویت فروشی" اش درتاریخ این کشور نصیب عبدالله عبدالله، امرالله صالح ، یونس قانونی ؛ ادیب فهیم ، دین محمد جرات؛ محمداسماعیل ، صلاح ادین ربانی ، احمد ضیا مسعود ، احمد ولی مسعود ویس احمد برمک ، سرور دانش ، کریم خلیلی ، حاجی محمد محقق ، عطامحمد نور ...ونیز چند دانه مامور اجیر فروخته شده دیگرخواهد شد ، که لکه های ننگ وزخم های ناعلاج اش قرنهای قرن باقی خواهد ماند . بیاد داشته باشید که نسل امروز وفردای این سرزمین نورخورشید این سکوت مرگبار شما را واین جنایت اسفناک فاشیزم قبیلوی را که نابودی تاریخ وهویت یک سرزمین مقدس انسانی را درموجودیت شما نشانه گرفته اند هرگز نخواهد بخشید ، خدای ناخواسته اگراین جنایت ملی و بشری که هزاران مراتبه بدترو ننگین آفرین تر از خاکفروشی است اتفاق بیفتد ، درحقیقت روی شاه شجاع راسفید نمودید وباور داشته باشید همانکه بقول معروف " چوب خدا صدا ندارد.." ولی محاسبه مردم وتاریخ باشما هم بی رحمانه خواهد بود.

>>>   هموطن درد ديدم بيبين كه با تو و ارمانهايت يك مشت إنسان هاي كثيف چي مامله ها ميكنند

>>>   Abdul Hai Khurasani
تاجیک یک هویت فرهنگی و تمدنی است، و از طرف دگر بین پشتون/ افغان که از قبایل کوه سلیمان در سرزمین های قندهار، ننگرهار و حوزه جنوبغرب متوطن شده است و پشتو زبان / افغانی زبان ، فرق بسیار است.
زیرا هر کسی ایکه امروز در استان‌های قندهار، حوزه جنوبغرب و ننگرهار و کنر به زبان افغانی / پشتو سخن می گوید، لزوماً متعلق به قبایل کوه سلیمان و پشتون ها نیست.
نود درصد کسانی که در مشرقی بزرگ، قندهار پهناور و حوزه جنوبغرب به زبان پشتو سخن می گویند، تاجیک، قریش، کرد، عرب ، مشهدی، ازبیک، ترکمن ، قزل باش، بیرجندی و جدیدی هستند.
تمام کسانیکه از والدین مختلط متولد شده اند و به زبان فارسی سخن میگویند، می نویسند، مطالعه می کنند و به آن عشق می ورزند، تاجیک و خراسانی هستند.

>>>   Abdul Hai Khurasani
قطار صبر استراتیژیک را در دو راهی عزت و ذلت متوقف کنید، که فاشیسم زبان اندرز نمی فهمد، با او باید با زبان دیگر سخن گفت.
اینجا، همان توقفگاهی است که میبایست داکتر عبدالله با قاطعیت در برابر تیم فاشیست و تمامیت خواه ایستاده شود و از قانون مصوب مجلس نمایندگان با شدت دفاع نماید.
هیچ راه حلی بجز توزیع شناسنامه ها مطابق قانون مصوب مجلس نمایندگان وجود ندارد و نباید به بهانه های مصلحت ملی، منافع ملی و وحدت ملی که ترکیب های مردم فریب و پوپولیستی در جهت تثبیت منافع فاشیسم می‌باشد، قانون مصوب مجلس را زیر پاگذاشت .
دوست دارم فردا که فرمانروای کاخ سپیدار با اشرف غنی در ارگ کابل ملاقات می نماید، به او اولتیماتوم بدهد که یا شناسنامه ها مطابق قانون مصوب مجلس نمایندگان صادر می‌کردد و یا با خروج خود از حکومت وحدت ملی بر کتاب تهاجم فاشیسم نقطه پایان میگذارد.
فراموش نکنیم که ما صاحب اصلی این جغرافیا و تمدن هستیم و اینکه یک اقلیت سی درصدی تمام هویت و تاریخ و تمدن ما را به گروگان بگیرد و با خود کامگی و استبداد همه یی ارزش‌ها را زیر پا بگذارد، ذلت ابدی تاریخ است.
بالاخره یکجا باید ایستاد و به نظر من آن نقطه همین جاست، اینجا دو راهی عزت و ذلت است ....
یک هزار سال قبل بنیانگذار شاهنامه دقیقی بلخی سروده است :
به دو چیز گیرند مر مملکت را
یکی پرنیانی یکی زعفرانی
یکی زر نام ملک بر نبشته
دگر آهن آب داده بمانی
کرا بویه وصلت ملک خیزد
یکی جنبشی بایدش آسمانی
زبانی سخنگوی و دستی گشاده
دل همش کینه همش مهربانی
که ملک شکاریست کو را نگیرد
عقاب پرنده نه شیر ژیانی
دو چیز است کورا به بند اندر آرد
یکی تیغ هندی دگر زر کانی
به شمشیر باید گرفتن مر او را
به دینار بستنش پای ار توانی

>>>   Zahir Ariaie
منابع مختلف ، اعلاميه ريس اجرايه را عوام فريبانه دانسته ، معامله پنهانى در مورد توزيع شناسنامه ها رد نمى كنند. تحريم وزيران عبدالله جز از همين نمايش عنوان شده است.

>>>   Lalzad
آعلان تجارتی!
========
* «ریاست اجرائیه» یا «ریاست اعلامیه»؟
* شاید جلالتمآب عبدلله فراموش کرده اند که ایشان «رئیس اجرائیه» اند، نه «رئیس اعلامیه»...

>>>   Haidarzoda
افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان است
ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » در ( سال 1018 ه .ق ) ازکوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است.
و همچنان ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.

مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.

دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.»

هموطنان آگاه قلم بدست افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان است و افغانها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان با افغانستان ندارند بلکه بر ضد ان هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت راه نمی‌دهند.
تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و بی ایمان است

منابع و ما خذ : 1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 -- فرهنگ، میر محمدصدیق، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص 6

5 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
6 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 .
7—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات فرهنگ وارشاد اسلامی

>>>   Hamdard
این بار ذلت داکتر عبدالله را به کجا برد؟ ماهم اعلامیه میدهیم و داکتر عبدالله صدراعظم حکومت با قدرت نیم بدن حکومت هم چنان

>>>   Ariaie
از سر و روى اعلاميه رياست اجرايه كه از اين برگه نيز نشر شد، ضعف ميبارد . با كسى كه هيچ اهميتى به قانون و گفتگو نمى دهد خواهان گفتگو اند . در اين اعلاميه گفته ميشود كه بحث شناسنامه منحيث بحث كلان كشور نياز به گفتگو دارد. اين يعنى چى؟ بحث هويت از آب ذلال شفاف تر است و يك باند قانون شكن و زور گو ميخواهد هويت يك قوم ديگر را به زور بر ديگران تحميل نماييد و اين چى نيازى به گفتگو دارد ؟ هويت ها معلوم است و هزار بار شناسنامه توزيع نماييد هويت من تغير نمى كند.

>>>   عبداله خود ات سستى
قصه ات مفت اى
تذکره فغانى شدنى اى
خيانت ات مانند هميش رسوا شدنى اى
آخر نردبان شيطنت و ىهوديت شکستنى اى
هر چه بالا غرور کند افتاده نى اى
تذکره افغانيت همان قدرت سخت خراب شدنى اى
روى آن يک و دوميلون قرن همان آب پاش شدنى اى
در طياره ها ان برگ برگ پاره شدنى اى
بلاخرهتذکره فغان و ناله در تشناب افتاده نى اى

>>>   ریس اجرایه هر بد میکند ولی ریاست ارگ ما با متانت وچهره دستی فرامین صادره وتصامیم اتخاذ شده را در منصه ای اجرا قرار میدهد چون ظرف دوسال واند ریاست ارگ به مزاج نا متلون اجرایه ای خود بلد شده ونیک میداند که عبدالله جایزه ای صبر وبردباری را از خارجی ها بدست اورده واین امتیاز را به اسانی از دست نخواهد داد وهم منافع ملی از هرچیزدیگر نزد او مهم است بخاطر دو ورق تذکره وکاغذ این منافع را به مخاطره نمی اندازد اگر هم بی اندازد دندانهای اورا مانند دیگر دندانها پانسمان مینمایند علاوه برین باورهای معنوی یک موضوع مادی هم برای سفیدار نشینان حایز اهمیت است وان اعاشه واباته ای روز مره ومدو فیشن موجوده باز یک جهان جان فشانی وقربانی وسر سپردگی درکار تا دوباره تا اینجا برسند
زیدالله بیگ

>>>   ګلمرجان در هر چیزو هر موضع هردو پا را در یک موزه مکن که عاقب اش خراب است و این خاصیت ګلمرجانی را نیز دور کن.

>>>   تحمیل نام یک قوم کشور بر قوم های دیگر کشور یک خیانت است و خاموشی علیه این خیانت هم خودش یک بزدلی و بیغیرتی میباشد.
افغان، اپگان، اوغان پتهان، پشتون، پختون، همه یکی است و نام قومی پشتونها است۰ خود پشتونها بخود پشتون یا پختون میخوانند در حالیکه اقوام دیگر چون عرب، فارس، ترک، هندی و غیره به آنها افغان، اپگان، اوغان، پتهان یاد میکردند۰

>>>   به هيچ نوع اجماع ملى ضرورت نيست كارشكنى وسنگ اندازى نكنيد أين فيصله يك چيز واقعيت است

>>>   مار داخل استین دیگر قابل اعتماد نیست.

>>>   رییس اجرای یا رییس بیصلاحیت

>>>   غنی وتمش همه چیز را با لجاجت میخواهند به نفع خود رقم بزنند مگر فراموش کرده اند که ریکتاتور های دیروز آرمان قیادت و سیادت مطلق را به گور بردند.

مطلب دوم اینکه اقوام افغانستان بایدبر اساس یک تعریف قابل قبول برای همه از قوم مشخص شوند.
یک شرط اساسی در تعریف قوم مشخصه زبان است.
تاجک زبان فارسی
افغان زبان پشتو
بلوچ زبان بلوچی
پشه یی زبان پشه یی
نورستانی
ازبک
هزاره
ترکمن
شغنانی
و امثالهم اقوامی هستند که زبان خود را دارند
مگر توطیه بی در جریان است که تاجک ها را به چندین قوم مختلف تجزیه کنند در حالیکه همه زبان شان فارسی است.
و این حربه ره تیم ارگ در زیر هیاهوی سیاسی میخواهد عملی کند.
تمام اقوام زیر مجموعه های خود رادارد که نمیشود نام قوم جداگانه برایش داد مثلن
قمو افغان که زبانش پشتو است شامل زیر مجموعه های
غلزوی
درانی
احمدزی
بارکزی
سدوزی
سلیمان خیل
اندر
وردک
زدران
علیزی
ناصری
مندوزی
خروتی
و
و
و
که تمام این ها را فقط پشتون ثبت میکنند.
اما زیر مجموعه های تاجک مثل
فرملی
جمشیدی
تخاری
و امثالهم که همه به زبان فارسی گپ میزنند را زیر نام اقام مختلف تا در نهایت نشان بدهند که پشتون ها مثلن 24 فیصد هستند و تاجک ها کمتر از آن و این یک حربه خطر ناک است.
در غیر آن اگر آتش در گرفت تر و خشک میسوزد.

>>>   عبدالله آرام درجایت بنشین هم دردهل میزنی هم درنعل این معامله کلان نیست شما کلانش ساختین اگرخوش هستی تذکره بیگی واگرنمیگیری نگیر
رئیس جمهمورومعاونش تذکره گرفت بیغیرت باشند که به دیگران زود تذکره توزیع نکند اورئیس جمهور ترس نخور ماهمه پهلویت ایستاده ایم

>>>   معطل شود چرا
جواب 60 ملیون دالر رابمردم بگوئید که برای کیها ازکیسه خلیفه بخشیدید

>>>   دزدان کوه سلیمان میخواهند که بیانیه اعتراضی داکتر عبدالله عبدالله را نادرست و ضعیف در مقابل اجرای اخذ تذکره برقی که یک جانبه قومگرایانه و قوم اندیشانه تصمیم گرفته ضعیف و نادرستو فریبکاران وانمود کنند و میخواهند که از اصل مطلب برادران ما را دور سازند انگشت انتقعاد و تاخت وتاز بی مورد غیر عقلانی را بطرف داکتر عبدالله نشانه برند احتیاط برادران کسانی که انتقعاد و ایستادگی داکتر عبدالله را در مقابل زور گویی اشرف غنی احمدزی عوام فریبی توصیف میکنند انها از وابستگان ارگ طرفدار غنی احمدزی هستند فریب چنین کلمات خاینانه شیطانان رن رانخورید وبه ادرس داکتر عبدالله انگشت انتقعاد دراز نکنید شیطانت اینها بالاتر از شیطان کلان رانده شده از جانب الله ج هستند.

>>>   عملکرد های نادرست اشرف غنی احمدزی و قومگرایی های واضح و روشن ان سبب شده تا والیان یکی پی دیگری از امر ونهی غنی احمذی سرپیچیکنند و به اومر اندیگر اطاعت نکنند والیان بلخ و سمنگان شدیدا در مقابل فرمان غیر قانونی و امر خلاف توافقات امضا شده دو طرف دوران انتخابات که حکومت وحدت ملی شکل گرفت و پنجاه پنجاه تقسیم قدرت شد نا فرمانی های شانرا اعلان کرده بودند اکنونوالی ولایت بدخشان از طریق فیسبوک اعلان کرده که دیگر حکم و اومر و فامین اشرف غنی احمدزی در ولایت بدخشان قابل تطبیق نیست و مورد قبول ما نمیباشد این سومین والی ولایات است که نسبت تعصبات قومی و زبانی و منطقه ی و اوامر غیر قانونی ریس جمهور غنی عدم اطاعت شانا از شخص اشرف غنی احمدزی اعلان کرده اند و این نافرمانی ها روز تاروز گسترده خواهد شد مسول این همه بدبختی های سال های پسین اشرفغنی معتصب دروغگو است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است