تظاهرات علیه فساد نتانیاهو در تل آویو
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146786 منبع: پرینت

گروهی از صهیونیست‌ها علیه نخست وزیر اسراییل در قلب شهر تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، صهیونیست ها با تظاهرات در مرکز شهر تل آویو خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از سمت خود و تحویل وی به دادگاه شدند.

این تظاهرات در میان تدابیر شدید امینتی برگزار شد. پولیس اسراییل بعد از تحقیقات چندین ماهه، به تازگی به دادستانی کل این رژیم توصیه کرد که نتانیاهو را به دریافت رشوه، غشّ و خیانت در امانت متهم کند.

شبکه تلویزیونی 10 اسراییل گفت که پولیس و بازرسان واحد مبارزه با پولشویی این رژیم در جلسه خود تصمیم گرفتند تا به دادستانی توصیه کنند که نتانیاهو را در ارتباط با پرونده موسوم به "1000" مورد اتهام قرار دهد.

براساس پرونده 1000، نتانیاهو هدایایی به ارزش میلیون ها شیکل (واحد پول اسراییل) از جمله سیگارهای کوبایی گرانقیمت از یک بازرگان ثروتمند به نام ارنون میلتشین دریافت کرده است.

در خبرها آمده است که نتانیاهو ماهیانه حدود 15 هزار شیکل (5 هزار دالر) سیگار می کشد و براساس گزارش یاد شده، دریافت هدایا محدود به نتانیاهو نبوده است بلکه "ساره" همسر نتانیاهو نیز بطری های مشروبات الکلی دریافت کرده است که قیمت هریک از آنها حدود یکصد دالر است.

برپایه این گزارش، اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون اسراییل، او باید 10 سال زندانی شود.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم به "2000" درگیر است. این پرونده درخصوص تلاش نتانیاهو برای امضای قراردادی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به منظور دستیابی به یک پوشش ویژه خبری در جریان انتخابات سال 2014 میلادی است.

نخست وزیر اسراییل درگیر پرونده دیگری نیز هست که در آن یکی از نزدیکان وی در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان کمیسیون دریافت کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
نتانیاهو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است