احضار وزیر دفاع پاکستان به سنا
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146795 منبع: پرینت

رییس سنای پاکستان، وزیر دفاع این کشور را برای پاره ای از توضیحات در خصوص عدم هماهنگی ارتش با سنای پاکستان برای اعزام نظامیان بیشتر به عربستان به جلسه آینده این مجلس احضار کرد.

به گزارش داون نیوز، متعاقب اعلام روابط عمومی ارتش پاکستان مبنی بر اعزام نظامیان بیشتر به عربستان سعودی، نمایندگان مجلس پاکستان در سنای این کشور اعتراض خود را به عدم هماهنگی ارتش با مجلس و همچنین عدم اخذ رای اعتماد از این نهاد در این مساله، اظهار داشتند.

در ابتدای این نشست «فرحت الله بابر» نماینده ارشد «حزب مردم» در مجلس پاکستان ضمن اظهار نگرانی از اعزام نظامیان این کشور به عربستان گفت که ارتش پاکستان اعلام کرد که تعدادی نظامی به عربستان اعزام می کند در حالی که هیچ گونه اطلاعاتی در مورد تعداد دقیق این نظامیان ارایه نداده است.

وی افزود: این تصمیم پس از دیدار جنرال «قمر جاوید باجوه» فرمانده ارتش پاکستان با سفیر عربستان در این کشور اعلام شده است در حالی که باجوه پیش از این نیز یک سفر از پیش تعیین نشده به عربستان داشت و در جریان این سفر دیدارهای بسیار مهمی با سران ریاض داشت.

بابر در ادامه تاکید کرد که برای اعزام این نظامیان به عربستان، ارتش هیچ گونه رای اعتمادی از مجلس سنای این کشور نگرفته است.

متعاقب اظهارات نماینده ارشد حزب مردم، «رضا ربانی» رییس سنای مجلس پاکستان نیز ضمن اظهار نگرانی از این موضوع، «خرم دستگیر خان» وزیر دفاع پاکستان را برای ارایه پاره ای از توضیحات در خصوص این مساله، به جلسه آینده سنای پاکستان احضار کرد.

لازم به ذکر است که ارتش پاکستان طی بیانیه ای اعلام کرد که اسلام آباد قصد دارد در راستای گسترش همکاری های دفاعی خود با عربستان، نظامیان بیشتری را به این کشور اعزام کند.

در این بیانیه آمده است که این نظامیان جدید و همچنین نیروهایی که از قبل در عربستان حضور دارند، هرگز در مرزهای خارجی عربستان مستقر نخواهند شد و نوع ماموریت آنها متفاوت خواهد بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است