اسپین غر: نام تغییرات تان را اصلاحات نگذارید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146802 منبع: پرینت

اقداماتی که حکومت بنام اصلاحات در امور انتخاباتی برداشته بیشتر رنگ و شکل تغییرات را داشته است و کیفیتی که می بایست در اداره انتخابات بیاید نیامده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جانداد اسپین غر کارشناس مسایل انتخابات در گفتگو با "محور" درباره سرنوشت انتخابات های پارلمانی و شورای ولسوالی ها گفت: با درنظرداشت وضعیت کمیسیون، حکومت و اوضاع کشور سرنوشت انتخابات از دو حالت خارج نیست؛ حالت اول این است که انتخابات قابل قبول و شفاف وقتگیر است و در زمان کم موجود حتی تا میزان 1397 نیز برای آن آماده نمی شویم.

اسپین غر بیان کرد: حالت بعد این است که اگر پشت اصلاحات نگردیم بدون اصلاحات هم می توان انتخابات برگزار شود اما پارلمان منتخب خروجی آن نخواهد بود.
این آگاه مسایل انتخابات، درخصوص اقدامات حکومت برای برگزاری انتخابات اظهار کرد: اقداماتی که حکومت بنام اصلاحات برداشته است بیشتر رنگ و شکل تغییرات را داشته است.

وی اضافه کرد: تغییراتی همچون تعدیل قانون انتخابات در کابینه و نه از مجرای پارلمان و مشورت با احزاب، ایجاد کمیسیون گزینش غیر شفاف، عزل و نصب رییس کمیسیون و بحث ها دربار رییس دار الانشا تغییراتی بوده است که نمی توان نام اصلاحات را بر آن گذاشت چراکه کیفیتی را که می بایست در اداره انتخابات بوجود بیاورد، نیاورد.

اسپین غر درخصوص احتمال یکجا شدن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی افزود: این موضوع حتی فکرش هم از نظر سیاسی چالش آفرین است چراکه هم اکنون نیز عین پتانسیل انتخابات 2014 را داریم و گروه های قوی سیاسی، قطب بندی ها را ایجاد خواهند کرد.

وی افزود:یکجا شدن انتخابات ها خطرناک است و انتخابات دو قطبی طبعا که پتانسیل جدی برای بحران را ایجاد می کنند .

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسپین غر
انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است