توییت جایگزین کنفرانس خبری ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146847 منبع: پرینت

دونالد ترامپ تنها رییس‌جمهور آمریکا در حدود نیم قرن گذشته است که از زمان ورود به کاخ سفید فقط یک کنفرانس مطبوعاتی رسمی برگزار کرده است!

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تاکنون در موارد زیادی از جمله بالا رفتن نرخ بیکاری و سقوط بی سابقه ارزش سهام بازار بورس، رکورد شکنی کرده است. این بار هم یک رکورد جدید از ترامپ به ثبت رسیده است. وی تنها رییس جمهور آمریکا است که در نیم قرن گذشته از آخرین کنفرانس مطبوعاتی رسمی اش حدود یک سال می گذرد!

دقیقا یک سال پیش در چنین روزی رییس جمهور آمریکا اولین و تنها کنفرانس مطبوعاتی رسمی خود را برگزار کرد و از آن زمان تاکنون هیچ تصمیمی برای برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی نگرفته است.

بر اساس داده های موسسه «کالوین کولیج»، ترامپ از زمان «لیندون بی.جانسون»، سی و ششمین رییس جمهور آمریکا بین سال های 1963 تا 1969، تنها رییس جمهوری است که در یک سال گذشته هیچ کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده است.

باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا در سال نخست ریاست جمهوری اش، 11 کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. جرج دبلیو بوش و بیل کلینتون هم به ترتیب در یک سال نخست، 4 و 14 کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند. بوش پدر هم از این نظر رکورددار است و 26 کنفرانس مطبوعاتی در یک سال برگزار کرد.

ترامپ در حالی تاکنون کنفرانس مطبوعاتی دیگری برگزار نکرده است که خودش از جمله افرادی است که بیش از هر رییس جمهور دیگری از رسانه های اجتماعی استفاده می کند و از آن برای منافع سیاسی خود بهره می برد. ترامپ همیشه و به بهانه های مختلف از حساب توییتر خود برای انتشار بیانیه ها و اظهارات رسمی و انتقاد از مقام های و سران دیگر کشورها استفاده می کند.

به نوشته اینترنشنال بیزنس تایمز، اینکه وی در یک سال گذشته هیچ کنفرانس مطبوعاتی رسمی برگزار نکرده است، مورد پسند حامیانش است. آنها می گویند: خوب است. شما رسانه ها باید به دنبال او بدوید.

اما این کار به هیچ عنوان برای آمریکا مناسب نیست؛ زیرا برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی ریاست جمهوری برای سلامت دمکراسی کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. روسای جمهور آمریکا – چه ترامپ یا اوباما باشد و چه بوش یا کلینتون—شخصیت‌هایی بسیار قدرتمند و بانفوذ محسوب می شوند. تصمیماتی که آنها می گیرند بر زندگی مردم اثرات چشم گیری دارد. زمانی که شما چنین جایگاه قدرتمندی دارید، باید از طریق رسانه های مستقل به پرسش های مردم هم پاسخ دهید. درواقع باید کاملا در دسترس رسانه ها و پاسخگو باشید.

حالا نمی توان گفت که ترامپ هیچ گاه در دسترس رسانه ها نبوده است؛ در مواقعی که خودش بخواهد در دسترس است. در مواقع دیگر هم کنفرانس های مطبوعاتی مختصری در کنار سران دیگر کشورها برگزار می کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
توییت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است