دخالت ها در گزینش روسای ولایتی کمیسیون انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146859 منبع: پرینت

دخالت های سیاسی گزینش روسای ولایتی کمیسیون انتخابات را متوقف کرد.

طلوع نوشت، دخالت های بیرونی و سیاسی در کار آوردن اصلاحات در کمیسیون انتخابات ماه ها است روند گزینش روسای تازه را در بیش از 10 ریاست ولایتی این کمیسیون، متوقف ساخته است.

اعضای تازه کمیسیون انتخابات در نخستین روزهای کارشان در این نهاد، کرسی های سرپرست روسای ولایت های کابل، لوگر، وردک، بغلان، سرپل، جوزجان، فاریاب، هرات، کاپیسا، پنجشیر، زابل، نیمروز، خوست و کنر را به رقابت گذاشت اما منابعی می گویند که حلقه هایی در حکومت و پارلمان با آوردن فشار تلاش دارند تا نام های این سرپرست رییسان را در فهرست نخستین برگزیده شدگان برای این کرسی ها جا بدهند.

وسیمه بادغیسی معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات نیز کندی در روند اصلاحات در این نهاد را پذیرفته و می گوید که اموری انجام می شود که اندکی اصلاحات را با کندی رو برو کرده است.

منابعی می گویند که تمامی سرپرست روسای ولایت های یاد شده، بیش از 10 سال است که در کرسی های ریاست های ولایتی کمیسیون انتخابات کار می کنند؛ در حالیکه بر بنیاد قانون انتخابات، رییسان ولایتی کمیسیون نباید از ولایتی باشند که در آن رییس هستند و برخی از این سرپرست رییسان از همین ولایت ها هستند.

همزمان با این، شماری از نهادهای ناظر بر انتخابات نیز از مداخلات سیاسی در کمیسیون انتخابات نگران هستند.

در همین حال مقام های نهادهای ناظر بر انتخابات از مداخلات از آدرس حکومت در کار کمیسیون اظهار نگرانی می کنند و می گویند که در سطح ولایت ها کسانیکه در راس حکومت هستند تلاش می کنند افراد مورد نظر خودشان را بعنوان مسوولان کمیسیون در آنجا مقرر کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
روسای ولایتی کمیسیون
نظرات بینندگان:

>>>   در کاپیسا شخصی بنام عبد الرحمن فرید یک خاین دزد در کمیسون است وهیچ تغیری هم نمیکند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است