سقوط دولت وحدت ملی در آينده نزديک
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146929 منبع: پرینت

در طی دو ماه گذشته اينک سه ولايت شمال افغانستان هر يک بلخ، سمنگان و بدخشان از كنترل و حاكميت دولت وحدت ملی خارج می شود و واليان اين ولايت ها خودمختاری شان را رسما اعلان نموده اند كه گويا دولت مركزی در كابل در برطرفی، مقرری و يا تبديلی شان نظر به تفاهمنامه سياسي 2014 از هر نوع صلاحيت فاقد و هيچ نقشی ندارد.

بدون شک اين قدرت نمايی واليان از طرف اکثريت مردم افغانستان مورد استقبال گرم قرار گرفته است و روزانه صدها مهمان از سرتاسر كشور داخل ولايت بلخ می شوند و طرفداری عميق شان را از استاد عطا نور والی پر افتخار بلخ ابراز می دارند ناگفته نبايد گذاشت كه جنرال رازق فرمانده امنيه قندهار در جنوب افغانستان از چند ماه به اين طرف ارتباطات اش را با كابل قطع نموده است و تعلقات اش را با سران و بزرگان ولايات شمال افغانستان برقرار نموده است.

سوال در اينجا است كه تا چه وقت و زمان اين حالت رقتبار سياسی در افغانستان جريان دارد و چرا سران دولت وحدت ملی از مردم فاصله گرفته اند و به تفاهمنامه سياسي 2014 پایندی نشان نمی دهند و بالاخره در مجموع يک خلای بزرگ سياسی را در كشور ايجاد نموده اند. بايد به صراحت گفت كه اگر وضعيت به همين منوال به پيش برود سقوط دولت وحدت ملی در آينده نزديک پيشگويی خواهد شد.

نادر صیقل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والیان
حکومت وحدت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   عطا نور این ارمان به گور خواهد برد اولا اگر شورش شود خانه نور چور میشود

>>>   این دولت را هچ کسی سقوط داده نمی تو اند زیرا این دولت به خوش امریکا و جانکری به وجود امده است خاطر جمع باشید

>>>   صیقل خان, تا زمانیکه حکم امریکایی ها در بین نباشه ای خو جمعیت است که صد پدر جمعیت از گور بر خیزد هم کاری از دست شان پوره نخواهد اگر میکردند باید وقت شروع میکردن چون اینها هم گوش به فرمان باداران شان اند بناً بسیار دشوار است که دست به کدام عمل بزنند که در آن مشوره امریکا نهفته نباشه. اگر نی میگی برو امتحان شان کو.. معلوم میشوه.

>>>   با اين تبصره هاي زير متن بايد گفت كه حكومت افغانستان سگ زنجيري خارجي و به ميخ خارجي ميپرد،......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است