با درج قومیت درصد اصلی نفوس کشور معلوم می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146947 منبع: پرینت

دلیل اصلی جلوگیری از درج قومیت ها و نوشتن کلمه افغان بجای آن در تذکره های الکترونیکی جلوگیری از تثبیت نفوس واقعی کشور و افشا شدن افسانه اکثریت و اقلیت است.

یک پرسش اساسی: چرا در گذشته همه تذکره داشتیم اما هیچ جار و حنجال نبود اما اکنون این همه هنگامه سازی می شود؟
پاسخ بسیار ساده است زیرا در گذشته قومیت هر کس را می نوشتند اکنون قومیت را کنار گذاشته و بجای آن ملیت همه را افغان نوشته اند. دشواری در اینجا است که ما هنوز به ملت واحد مبدل نشده ایم. از این رو اقدام دولت ناشیانه و از سر ناآگاهی و پیش از وقت است.

یعنی به دست خود خانه زنبور را تور دادند‌ و فتنه را چاق کردند هیچ ضرورتی به این کار نبود‌ از اینرو اقدام باند اوباشان ارگ نشین ابلهانه و از سر کله شقی و یک دندگی است که مرتکب خطای محاسبه و خبط بزرگی شدند که پیامدهای بسیار خطرناکی دارد و می تواند کشور را به سوی تباهی و بربادی ببرد.

دلیل اصلی این است که ارگ می ترسد که با درج قومیت درصد اصلی نفوس کشور معلوم شود و افسانه اقلیت و اکثریت فاش شود. از اینرو از درج قومیت جلوگیری و بجای آن کلمه افغان را آوردند تا همه چیز در زیر چتر آن پنهان بماند و مساله احصاییه نفوس کماکان سر در گم بماند.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قومبت
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   کاملا درست نوشتی، کاملا حمایت می کنیم.

>>>   من دیگربعدازاین میخواهم که باهویت خودم زندگی کنم وبارگران یک هویت بدنام وفاشیستی رادیگر بدوش نمیکشم این حق واقعی من است اشرفغنی وطایفه اش هیچ کاری کرده نمیتوانند امریکایها و شوروی هم هیچ کمکی به این طایفه ادمکش دراین عرصه نمیتوانند چونکه حق بامردم است.تاجک.هزاره.ازبیک

>>>   نام خدا چی تحلیلی در تذکره ملت و قوم درج میشود که واقیعآ اکثریت و اقلیت معلوم میشود

>>>   همه کس میداند که اگر در کشف ارگ و طرفداران ارگ ریگ نیست چرا قانون توشیح شده را بیشتر از دو سال گروگان میگیرند و به اجرایی شدن یک فرمان غیر قانونی تعصب بار نفاق افگن تاکید دارند و به اینکار کسانی بجای قانون به تطبیق فرمان ناقض و غیر قانونی تاکید دارند کهمدعیان بدون کدام سند نفوس بالایی را در کشور دارند و رهبری حکومت و دولت را از ان خود میدانند اگر مطابق قانون توشیح شده تذکره های برقی توزیع گردد چلوصاف دروغگویان از اب بیرون میشود به همین اساس تطبیق فرمان غیر قانونی را محکم گرفته اند .

>>>   واقعا تحلیل بجا و دقیق و جواب واضح برای انعده متعصبین و کور دلان قبیله گرا که خودرا به نافهمی زده اند .

>>>   بیش از هزاران کمنت داده شده که درج قومیت از افغان گرفته تا تاجک ، هزاره ، اوزبک ، ترکمن ، ایماق ، بلوچ و سایر اقوام بروی تذکره ضرور نیست .بالای
تذکره به سه لسان نوشته شده جمهوری اسلامی افغانستان
دیگر مشخصات در داتا بیس جمع میشود نه ذکر دین و مذهب لازم است
و نه قوم و قبیله . اما مشکل افزایی از طرف غنی است . چون انتخابات نزدیک است میخواهد بین اقوام تفرقه بیندارد و ازین آب خت ماهی بگیرد .
اما این یک بازی خطرناک است هم آب می خشکد و هم ماهی و ماهی گیر.
ناظم بختیار خان آباد کندز

>>>   شما ادعا میکنید که قومیت را ذکر نمی کنند, برعکس در تذکره های جدید قومیت اشخاص ذکر میگردد که رهبران جمیعت که قبلآ بخاطر ذکر آن پافشاری میکردند, حالا میگویند که قومیت ذکر نگردد. پس معلوم است که از احصاییه دقیق نفوس کشور هراس دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است