قرارداد یک میلیارد دالری اندونزیا با روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146959 منبع: پرینت

یکی از مقام های اندونزیا اعلام کرد، این کشور قراردادی یک میلیارد دالری را برای خرید 11 جنگنده سوخو 35 از روسیه به امضا رسانده است.

توتوک سوگیهارتو، سخنگوی وزارت دفاع اندونزیا گفت، این قرارداد که در جاکارتا از جانب نمایندگان هر 2 طرف امضا شد، در مجموع به ارزش 1.14 میلیارد دالر است. وی افزود، 2 فروند از جت‌های سوخو در اوت 2018 تحویل داده می‌شوند و 6 جت باقی مانده نیز 18 ماه پس از اجرای این قرارداد ارسال خواهند شد، همچنین 3 فروند باقی مانده نیز 5 ماه بعد به اندونزیا می‌رسند.

این قرارداد پس از آن منعقد شد که اندونزیا در ماه اوت اعلام کرد، به ازای پول جت‌های جنگنده روسیه، روغن نخل، قهوه و چای می‌دهد و می‌خواهد تحریم‌ها علیه مسکو را به سرمایه تبدیل کند.

اتحادیه اروپا و آمریکا روسیه را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مساله کریمه تحریم کرده‌اند.

با این وجود، وزیر تجارت اندونزیا اظهار کرد، این تحریم‌ها می‌توانند برای کشور خبر خوبی باشند زیرا روسیه ناگزیر است که بازار جدیدی را برای واردات به کشور خود پیدا کند.

اندونزیا و روسیه، اوایل ماه اوت در مسکو تفاهم‌نامه‌ای را برای تبادل 11 جنگنده سوخوی ساخت روسیه در ازای کالاهای کلیدی امضا کردند. همچنین اعلام نشده است که پرداخت‌ها در این قرارداد به چه صورت انجام خواهند شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
اندونزیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است