مرز دوغارون-اسلام قلعه باز شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۱    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146987 منبع: پرینت

روز گذشته مقارن ساعت 11 صبح در سالن خروجی مرز دوغارون یک کپسول گاز که توسط مسافرین افغانستانی در حال عبور به سمت افغانستان بود بر اثر بی احتیاطی منفجر شد و به کپسول‌های دیگری که در آنجا بود سرایت کرد و باعث انفجار سالن شد که بلافاصله با استفاده از امکانات مرز و آتش‌نشانی تایباد آتش مهار شد و در همان ساعت اولیه سالن تخلیه شد.

حسین شرافتی فرماندار تایباد ایران در گفتگو با فارس گفت: خوشبختانه با توجه به خلوت بودن سالن فقط یک نفر تبعه افغانستانی مجروح شد که به بیمارستان منتقل و سرپایی درمان و مرخص شد.

فرماندار تایباد با بیان اینکه آماده‌سازی سالن از روز گذشته بعد از ظهر توسط نهادها و سازمان‌های پایانه مرزی، گمرک و گذرنامه شروع شد، ادامه داد: با توجه به آسیبی که به زیرساخت‌های مخابراتی و برق وارد شده بود، با تلاش شبانه‌روزی مجدد برق‌کشی و کابل‌های مخابرات وصل شد و سیستم‌های گذرنامه نیز آماده شد.

شرافتی بیان کرد: ترانزیت موترهای خروجی در مرز دوغارون از ساعت 10 صبح امروز به سمت کشور افغانستان راه افتاده، ورودی نیز مشکلی ندارد و پذیرش انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به حجم انفجار تلاش شد که به وضعیت عادی برگردد، تصریح کرد: سالن مسافران مرز دوغارون به دلیل اینکه باید بسترش آماده و خروجی و ورودی تفکیک شود، از امروز بعد از ظهر پذیرش مسافر شروع می‌شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرز
دوغاورن
اسلام قلعه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است