برکناری ها از جانب غنی، غرض ورزانه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱ کد خبر: 147034 منبع: پرینت

در ادامه تنش ها میان حکومت و جمعیت اسلامی این حزب فرمان برکناری عبدالکریم خدام را از ولایت سمنگان رد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بشیر بیژن، آگاه امور سیاسی در برنامه «آخر خط» گفت: برکناری والی سمنگان آقای خدام که از فعالان جمعیت اسلامی است و جمعیت اسلامی یکی از ارکان تشکیل دهنده همین حکومت است و گزینش آقای ابراهیمی یکی از کادرهای فعال حزب اسلامی به عنوان والی نشانه هایی را به نمایش می گذارد.

وی افزود: وقتی پیشینه این دوجریان سیاسی را مرور می کنیم و برخورد رییس جمهور را می بینیم بسیار به سادگی وانمود می شود که آقای رییس جمهور به هر دلیلی که هست درصدد ایجاد دوباره تش های سنتی، تنش ها و مخالفت های سیاسی، میان جریان های سیاسی است.

بیژن، در خصوص برکناری والی سمنگان و علت مخالفت جمعتی می گوید: این حکومت در اشتراک با حزب جمعیت در قید یک قرارداد بوجود آمده است. پس برکناری ها هم با اشتراک این حزب باید انجام شود. درست است که برکناری ها از صلاحیت مستقیم رییس جمهور است. این موضوعی است که نمی شود از آن عبور کرد. ولی نوع برخورد رییس جمهور در حوزه صلاحیت ها و مسوولیت هایش شک برانگیز بوده است. حساسیت برانگیز بوده است. یعنی رییس جمهور از ابتدا دربرخوردهایش به عنوان یک مدیر مدبر تبارز نکرده بلکه به عنوان یک فرد غرض ورز و منفعتجویانه کارکرده است. البته ناگفته نماند که عین همین انتقادات به آدرس داکتر عبدالله هم وارد است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برکناری ها
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا چنین است ریس جمهور افراد ناشایسته دزد وچپاول گران را ازوظیفه اش برکنار میکند که مورد حمایت اکثریت مردم افغانستان است تنهابرای خزب لندغران نیست.

>>>   به نظردهنده اول:
رئیس جهور غنی زور میزند و زور میزند و زور میزند ولی بالاخره از ترس اینکه روده "قاقش" صدمه نبیند یک دزد را بجای دزد دیگر والی مقرر میکند!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است