والی ها باید انتخابی باشند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱ کد خبر: 147048 منبع: پرینت

در تعیین والی‌ ها معمولا فهرست بسته‌ ای از افراد نزد حکومت وجود دارد که عمده‌ ترین مشخصه‌ی آن وفاداری و سرسپردگی به‌ حاکمان کابل است.

مثلا یک آدم بی‌ کاره که به‌ زور مردم بخاطر بی‌ کفایتی از یک ولایت فراری می‌ شود روزی دیگری از یک ولایت دیگر بعنوان والی سر بلند می‌ کند و یا وقتی یک والی فاسد در یک ولایت دزدی می‌ کند و در اثر فشار مردم ممکن است برای چند روزی خانه‌ نشین شود اما روز بعد در یک ولایت دیگر گماشته می‌ شود.

این چرخه‌ی باطل هم در حکومت گذشته و هم در حکومت فعلی در حال گردش است. آنچه در این میان به آن توجه نمی‌شود رای و نظر مردم همان ولایت در تعیین مسوولین است. مردم دقیقا نمی‌ دانند معیار و مبنا برای گزینش و تبدیلی والیان چیست. این وضعیت در اکثر موارد باعث گردیده تا بیشتر ولایت ها صاحب مسوول بی‌ کفایت شوند و بخاطر درماندگی و بیچارگی آنها شیرازه زندگی مردمان آن ولایت از هم بپاشد و تروریستان طالب و داعش در آن قوت بگیرد.

در بیشتر ولایاتی که طالب و داعش در حال گسترش هستند دلیل اصلی آن گماشتن افراد فاسد و بی‌ کفایت از سوی حکومت کابل در آن ولایت است بنابراین والیان باید انتخابی باشند مردم حق دارند تا مسوولین درجه یک ولایت خود را خود انتخاب کنند زمان آن گذشته است که با توپ و تانک یک آدم فاسد را بر گرده‌ های مردم سوار کنید.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی
مردم
نظرات بینندگان:

>>>   در همين شرايط تغير والي ها و هر يك از اوركان هاي حكومتي جه ضرورت دارد و عجب كار هاي شده كه ما استقبال كنيم اين نوع تغيرات را فقط سركرم نكهه كردن مردم است اين بلان هاى شوم و همه اين كار ها در حقيت خودش جنك است و بس و فوق العاده حالت ضعف مملكت را نشان ميدهد در حاليكه عمري كوتاه از حكومت مانده و همه دسيسه ها بخاطر بر كردن مهره در جا ها بخاطر انتخابات است نه خدمت بمردم

>>>   همین را می خواهید، که هرفرد قاچاقبر و دزد پولدار به مردم منطقه پول و پلُو بدهد و به حیث والی انتخاب شود؟

>>>   فاشیستان کرگ نشین از انتخابی بون والیان و شاروال ها ترس دارند که هدف خاینانه شانرا بدست اورده نمیتوانند در غیر ان اکثریت مردم انتخابی بون والیان و شاروالها را میخواهند اما یک عده مشت قلیل غاصب چوکی و قدرت اینکار را برایشان خطر احساس میکند ب همین خاطر انرا عملی نمیکنند اگر چنین کار عملی گردد دیگر دست غاصبین و مفسدین و قومگرایان بسته میگردد به همین خاطر کوشش میکنند تا جلو اینکار گرفته شود.

>>>   این پایه سنگ کچ از دوران عبد الرحمن قاتل به
ارث ماندن از دوران انکلیس شیطان به نوکرانش
کر خشت را نهد معمارو کچ
تا به ثریا رود دیوار کچ
هم وطن مهاجر انسانم آرزوست وسلام

>>>   بايد والي ها ، شاروال ها حتي ولسؤالها هم انتخابي باشند

>>>   انتخابی یاانتصابی.تا وقتی "حال واحوال"همینست از دست دزدان خلاصی نداریم!!! فهمیده شد آقای معترف!!!

>>>   یکی را در قریه نمی ماند گفت اسپم را در خانه ملک بسته کنید!
این همه خوابهای تزاری است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است