بهتر است غنی از این توهم زدگی به در آید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۳۹۶/۱۲/۱ کد خبر: 147058 منبع: پرینت

تاریخ تحميل نمودن فرمان‌های دیکتاتورمنشانه گذشته است.

افغانستان امروزی دیگر در دوره‌ عبدالرحمان، نادر و امین قرار ندارد که از مرکز امر و نهی صورت بگیرد و هرچه به اصطلاح (سر لشکر قوای مسلح) از کابل تصمیم بگیرد و بر مردم در هر کجا تحمیل نمایند اینجا مردم قربانی‌ های زیادی داده‌ اند و چندین دهه مبارزه صورت گرفته تا دوره‌ی زورگویی، اختناق و دیکتاتوری درهم بشکند.

زمان آن گذشته است که پادشاه توپ و تانک دولتی را علیه مردم نشانه می‌ گرفت و فرمانروایی می‌ کرد مردم هزاران قربانی داده‌ اند تا آزادی، برابری و شهروندمحوری را به‌وجود آوردند. تنها نسخه‌ ای که قابل تطبیق است دموکراسی و مردم‌ سالاری است و باید سیاست ورزی و تصمیمگیری‌ ها در جهت خواست و اراده‌ی مردم صورت گیرد و بس.

اشرف‌ غنی و دار و دسته‌ اش به‌ یاد داشته باشند که مردم حافظه‌ی تاریخی‌ شان‌ را از دست نداده‌ اند. مشوره‌ی من به غنی و همباوران اش این است که دچار توهم نگردند و خود را نه داوودخان فکر کنند نه حفیظ‌ الله امین شما اشرف‌ غنی هستید و رییس توافقی حکومت وحدت ملی که 92 روز از ماموریت‌ تان باقی مانده است.

جایی که شما (غنی) امروز نشسته‌ اید و ادای زعامت در می‌ آورید محصول جانبازی و قهرمانی هزاران مبارزی است که به پادشاهی‌ ها و حکومت‌ های قومی و خانوادگی نه گفتند. آزادی بیان، مردم‌سالاری و حق داشتن حاکمیت مردمی ابزار دست شما و طعمه سیاست‌ بازی قومی و گروهی نیست بلکه ارزش‌ هایی است که به خون دل کمایی گردیده.

سیاست تحمیل خواسته‌ های فاشیستی و تمامیت‌ خواهانه به وسیله سر نیزه دیگر کارایی و مقبولیت ندارد تنها اراده‌ی مردم معیار برای تعیین سرنوشت است.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
تحمیل زور
نظرات بینندگان:

>>>   پیش ابلهان یخن پاره کردن سود ندارد انها سر ........لنگ خود سوار اند تا جاییکه بروی نخورند درک اوضاع را کرده نمیتوانند .

>>>   والی جدید سمنگان با حضور خدام معرفی شد.
غنی اینطور سیاست می کند، زیرا غنی منافع شخصی ندارد بلکه در رابطه به منافع ملی کار میکند. برعکس اعضای جمیعت اسلامی فقط منافع شخصی خود را مد نظر می گیرند. همین باعث می شود با گرفتن امتیاز های شخصی هرنوع مخالفت را کنار گذاشته در بدنۀ همین حکومت ذَوب می شوند.

>>>   تلاشى بود براى جنگ قومى تركمن و ازبيك !
________
از شایسته سالاری های ارگ ؛
عبدالطیف ابراهیمی والی سمنگان به خبرنگاران گفته است:
مه در کندز مصروف دهقانی بودم که حکومت برم زنگ زد گفت بیا والی سمنگان شدی و مه با مردم سمنگان شناخت دارم و برایشان خدمت میکنم .
منصور مرادی
"قيومى "

>>>   آقاى متعرف معرفى شده به همين اسم أين را بدانى كه مردم غيور و باشهامت أفغنستان كه وارثين اصلى أين سر زمين هستند دوشادوش آقاى اشرف غنى وتحت امر اشرف غنى برأى قلع وقم كردن اشخاص خودخواه ، وطن فروش و جاسوسان بيگانه اماده گى كامل دارند واز هيچنوع إيثار وفداكارى دريغ نخواه كرد

>>>   Feroughi
میگویند برای جلوگیری از تشنج بیشتر ، سفیر ایالات متحده ی امریکا در کابل خواهان توقف توزیع تذکره های نو شده است .
خبر دیگرمشعر است که در پیوند به این مساله ، اخیرن دهها جوان تحصیلکرده ی
از اقوام مختلف کشور ، با بدست گرفتن تصاویری از مولانا جلال الدین محمد بلخی شاعر و اندیشمند بزرگ جهانی ، از رهبران حکومت خواسته اند تا سیمای پراُبُهت و جهانی مولانا را منحیث نمادی از مردمِ صلحدوست و خرد ورز ما ، جاگزینِ قطارِ شتران در شناسنامه ها نمایند .
این جوانان بیدار دل که دو روز پیش این تقاضای شانرا دسته جمعی مطرح نمودند ، از رییس جمهور و رییس اجراییه صمیمانه خواسته اند که : « ...ما بدنبال جبهه گیری سیاسی در برابر حکومت نیستیم و طی بررسی هایی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیده ایم که از طریق مکتب و اندیشه های مولانای بزرگ بلخ که جامعه ی ملل هم به آن احترام و باور دارد ، میتوانیم اندیشه ی صلح محوری رادر افغنستان ترویج نماییم ... »
به باور این جوانان تحصیلکرده شامل اقوام مختلف کشور ، « ... افکار صلح طلبانه ی مولانا میتواند نقطه ی اتصال و پیوند هویتی شایسته ای میان تمام اقوام افغانستان باشد تا شتر که بیشترحیوان مورد استفاده در سرزمینهایِ عرب نشین بوده و در فرهنگ شرقی نمادی از کینه توزی است ... »

>>>   Zahir Ariaie
غنى نا مشروع ، تحميلى و غير منتخب است، بناً احكام او لازم به اجرا نبوده ونيست. موضوع شناسنامه تنها صلاحيت مجلس مردمى نمايندگان است نه صلاحيت ريس جمهور ان هم از نوع جعلى . حتى در سطح بركنارى يك فرمانده كندك و مامور عادى نبايد حكم غنى را اجرا كرد و جدى گرفت.

>>>   Paikan
در کشور من با این واژه گان چقدر بی رحمانه بازی میشود.
مردم:
هم دولت ، هم مخالفین و هم دشمنان مردم میگویند مردم افغانستان و نمیدانم که این مردم کی ها اند؟؟؟ که از تعداد شان بیشتر نماینده های شان است.
منافع ملی:
همه داد میزنند ولی تعریف مشخصی آن وجود ندارد.
شهید:
هم قاتل را شهید میگویند و هم مقتول را
قانون اساسی:
تمام سیاسیون تطبیق قانون اساسی میگویند و خود را حامی ، ناجی و تطبیق کننده اش اما .......
وحدت ملی:
وسیله یی برای توهین و تحقیر اقوام دیگر
به یاد همان گپ قدیمی می افتیم که دزد هم میگوید یا خدا و صاحب خانه هم میگوید یا خدا....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است