ایتلاف مستقیم بین عربستان و احزاب راست اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147068 منبع: پرینت

ایتلاف مستقیمی بین عربستان سعودی و احزاب راست اسراییلی وجود دارد.
«ایمن عوده» رییس گروه فهرست مشترک عربی در کنست رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: نتانیاهو در روزهای پیش رو ضعیف‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد و هرگونه اشتباه از جانب وی حزب راست افراطی و روند شهرک سازی را با اختلال مواجه خواهد کرد. نتانیاهو تلاش خواهد کرد ظرف دو هفته آینده قانون قومیتی یا کشور یهودی را در پارلمان تصویب کند. احزاب صهیونیست درباره اصل یهودیت اسراییل توافق نظر دارند. طرح نتانیاهو و احزاب دست راست صهیونیستی، الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری به اراضی اشغالی است.

وی افزود: هرگونه صلح یا عادی سازی روابط را قبل از حل مسأله فلسطین نمی‌پذیریم. عربستان به طور مستقیم با احزاب راست افراطی اسراییلی همپیمان است. ایتلاف مستقیم بین عربستان و احزاب راست اسرائیلی محکوم و شرم آور است. بخشی از نظام‌های حاکم عربی پیش از آغاز روز نکبت در سال ۱۹۴۸ با جنبش صهیونیستی ایتلاف کردند. عربستان می‌خواهد حاکمیت نتانیاهو و احزاب راست افراطی اسرائیلی تدوام داشته باشد و نیروی آنها تقویت شود. باید از مواضع رهبران فلسطینی که به عربستان «نه» گفتند ستایش کرد. محمود عباس به پادشاه و ولیعهد سعودی «نه» گفت. نظام سعودی به رهبری محمد بن سلمان می‌خواهد از مسأله فلسطین برای تامین منافع منطقه‌ای و بین المللی خود استفاده کند. نقش عربستان در مسأله فلسطین شرم آور و مردود است.

ایمن عوده در ادامه سخنان خود افزود: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در راستای حفظ منافع خود در منطقه به رژیم اشغالگر اسراییل تکیه کرده است و هیچکس نمی داند که ترامپ دیوانه دنبال چیست.
وی گفت: تنها باید به مبارزه مردم فلسطین تکیه کرد و این مبارزه کوتاهترین مسیر برای دستیابی به حقوق است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
عربستان
ایتلاف
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است