آیا ملت سازی به این شیوه ممکن است؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147069 منبع: پرینت

گزارش هایی که از درون ارگ به شبکه های اجتماعی درز کرده است حاکی از آن است که ارگ دستور می‌ دهد که تمام کارمندان ارگ جبرا باید افغان شوند و شناسنامه برقی اخذ نمایند اما یک نفر تاجیک تبار و یک هزاره تبار حاضر نمی شوند که افغان شوند در نتیجه مورد لت و کوب پشتون ها قرار می گیرند که سرنوشت یکی از آنها به شفاخانه می کشد.

متاسفانه ارگ که اکنون جنگ را از بیرون ارگ به درون ارگ کشانیده است آن قدر در این امر شکست خورده است که یک امر بزرگ ملی را که باید داوطلبانه باشد با قوای قهریه و یا تطمیع و خریداری می خواهند عملی نمایند. در این روزها شبکه های وابسته به ارگ چند نفر تاجیک، هزاره و ترک تباران را تطمیع و خریداری کرده اند که در شبکه های اجتماعی بنویسند که ما افغان شده ایم بعدا شبکه های استخباراتی و پشتون های افراطی تکثیر می گردد و چه بسا مورد تعریف و تمجید قرار می گیرند.

این هویت فروشان فروتن نمی دانند که هویت نه معامله می شود و نه هم فروخته و اگر این پروژه کامیاب گردد افسار شتر اول در گردن همین ها انداخته می شود و بعد پالان شتر را در پشت آنها می گذارند چون آنها خود را فروخته اند و از خود هویت و اختیار ندارند.

به گمان اغلب ارگ نشینان راه خونین یوگوسلاوی سابق را انتخاب کرده است چه بهتر بود که به جای آن راه چکوسلواکی سابق را انتخاب می کردند که اگر ما نمی توانیم هموطن خوب باشیم پس بهتر است که همسایه بی ضرر باشیم.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
کارمندان ارگ
قومگرایی
درگیری
نظرات بینندگان:

>>>   شما این پرسش را نخست از کرزی کنید که چرا انتخابات شوراهای ولسوالی ها را برگزار نکرد تا زمینه برای برگزاری لویه جرگه به خاطر اصلاح قانون اساسی فراهم گردد؟ اکنون هم باید این پرسش را متوجه اشرف غنی بسازید که چرا او انتخابات شوراهای ولسوالی ها را برگزار نمی کند؟ روشن است در صورتی که همه درها را برای اصلاح قانون اساسی بسته اند و هیچ امکانی برای اصلاح آن نمانده اند، برای مردم چاره دیگری جز راه اندازی راهپیمایی هاو گردهمایی های مدنی اعتراض آمیز نمی ماند. پس چه کنند؟ آیا می توانید راه دیگری نشان دهید؟ هیچ مرجعی جز لویه جرگه صلاحیت اصلاح قانون اساسی را ندارد. اما بنا به اغراض خاص عمدا جلو برگزاری لویه جرگه را گرفته اند. این به آن می ماند که پاهای کسی را ببندبد و بگویید بدو یا دست های کسی را ببندید، و بگویید بنویس یا بخور! چگونه می شود قانون اساسی را بدون برگزاری لویه جرگه اصلاح کرد؟ مرجعی هم معلوم نیست که مواد قانون را تفسیر و توجیه کند. از این رو هرکس می تواند مطابق میل خودش تفسیر کند. از همین رو است که باید هرچه زودتر لویه جرگه فوق العاده ویرایش و اصلاح قانون اساسی برگزار شود. کسی مخالف کلمه افغان نیست. اما افغان نام دیگر پشتون ها است و نباید بر سر سایر اقوام تحمیل شود. افغان معنای دیگری جز پشتون ندارد. نام کشور افغانستان است. از این رو، ما همه افغانستانی هستیم. هر کس از افغانستان است، افغانستانی است، نه افغان. در گذشته نادرست می گفتند که هر کس از افغانستان است افغان است. حالا وقت آن رسیده که اشتباه اصلاح شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است