سه شهر ترکیه در لیست گرانترین مکان ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147106 منبع: پرینت

روزنامه کارار چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد که سازمان تحقیقات و آمار آلمان اسامی یک صد شهر گران برای توریست ها را منتشر کرد که در میان آنها 3 شهر استانبول، آنتالیا و مارماریس ترکیه نیز دیده می شود.

به گزارش رسانه، سازمان تحقیقات و آمار کشور آلمان با انتشار گزارشی، اسامی یک صد شهر گران توریستی جهان در سال 2018 را معرفی کرد که 3 شهر استانبول، آنتالیا و مارماریس ترکیه در این لیست مشاهده می شود.

به نوشته این رسانه، شهرهای نیویورک، اسلو، لندن، ایبیزا، دوبلین، زوریخ، لس آنجلس، ونیز، آمستردام و کپنهاگ 10 شهر اول گران توریستی جهان معرفی شده اند.

کارار اضافه کرد: سازمان تحقیقات و آمار آلمان هزینه های اقامت در هتل، قیمت مواد خوراکی، هزینه های حمل و نقل و قیمت تفریحات گوناگون را معیارهای سنجش خود در معرفی شهرهای توریستی جهان اعلام کرده است.

ترکیه در سال 2014 در زمینه گردشگری بسیار پررونق بود، اما به دلیل بحران منطقه‌ای و حوادث تروریسم در سال‌های 2015 و 2016 به شدت از میزان گردشگر خارجی در ترکیه کاسته شد.

دولت ترکیه با انتشار برنامه 2018 خود اعلام کرد: هدف ما در سال آینده حذب 36.1 میلیون گردشگر و کسب درآمدی به مبلغ 28.3 میلیارد دالر از این طریق برای کشور است.

ترکیه در سال 2017 حدود 34.2 میلیون گردشگر خارجی داشت و درآمد گردشگری این کشور در سال گذشته میلادی به بیش از 26 میلیارد دالر رسید.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
استانبول
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است