جمعیت به شهامت خدام خيانت كرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147109 منبع: پرینت

اگر توافق حزب جمعيت با دولت در بركناری عبدالكريم خدام بدون مشورت ترک تباران، دوستم و محقق بوده باشد اشتباه ديگر اين حزب سست عنصر را نشان می دهد اما بنظر نمی رسد بدون مشورت حزب جمعيت با ديگران اين توافق صورت گرفته باشد.

متاسفانه هر چند اين موضوع را جمعيت با تركمن ها، محمد محقق و دوستم درميان می گذاشت و از موضوع خدام همه دفاع جانانه می كردند بهتر بود اما افسوس نشد كه نشد در واقع حزب جمعيت فاقد اهداف و برنامه های بلندمدت و آينده نگرا است اين يكی از چالش های فراروی حزب جميعت است.

چطور نمی توانند از افراد خود در برابر فاشيسم غنی دفاع كنند؟ اما اگر عبدالله در بركناری مصمم بود بحث جداگانه است زیرا عبدالله جلاد صدای بخشی از مردم در مجامع بين المللی در دولت محسوب می شود.

شرايط عطا باخدام متفاوت است احتمالا از گزينه نظامی عليه خدام استفاده می كردند شايد بدين علت نتوانستند دفاع كنند موافقت صورت گرفته است هر چه باشد ایتلاف نجات در موضوع والی سمنگان باخته است و اينها پله های شكست آنها را نشان می دهد شايد ديگر صدایی عليه غنی بلند نشود.

وقتی كسانیکه نمی توانند از حق دوستان و همكاران خود مثل خدام كه اين همه تركمن تباران در كنارشان بودند دفاع كنند چگونه ديگران به اينها اعتماد كنند؟

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خدام
حمعیت
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   این یک پدیده نو نیست عمرش درمعامله تیرشده ودرآینده نیز

>>>   برادران جمعيت خبر نداريد كه سيل بربادي وطن و عالم اسلام آمده، اين حكومت نه به گپ ع و غ ميچلد و نه سخن رباني جائي دارد، مستعمره أمريكا است آنچه كه ميشود امر از أمريكا است، بزودي شاهد تغير بزرگ در قبال عطاء محمد هم خواهيم بود، أمريكا گلبيدين را آورده كه رئيس جمهور بسازد، و خانه بخانه جنگ در گيرد، و مردم آنقدر محتاج شوند كه ديگر نگويند ما مجاهد، مسلمان و افغان هستيم، ما إبر قدرت ها را شكستانديم، ما تاريخ داريم. و مصاحبه ساختگي اخير حكمتيار را با چنل تلويزيون خودش، شمشاد يا تلويزيون اي اس اي، صراحتاً ميگويد كه در انتخابات آينده مردم همه براي حزبش رأي ميدهند، چون چانس ديگر ندارند، ديگران را تجربه كرده اند، و ميخواهند حزب را انتخاب نمايند، اين خودش نماينگر أوامر أمريكا براي رياست آينده او است.

>>>   جمعیت هیچګاه جمعیت نبوده بلکه یک باند مفسدین است!.....!

>>>   ما از داعیه عدالت خواهی ستر جنرال عطامحمد نور والی بلخ حمایت میکنیم
اما درین فصل مشکل سال وحوادث طبیعی سالنگ ها ودلایل دیگر از جمله دسایس نا امن سازی ارگیون
راه پیمایی تا کابل را آسیب پذیر میدانیم . دوام نا قبولی های مدنی را
در مقابل حکمدار فاسد و جا به جا بودن در ولایت ها رابهتر میدانیم .
مواضع باید در ولایات محکمتر و گسترده تر شود .
عده ای از موی سفیدان

>>>   ما بعضی سر گروپان و مجاهدین سابق جمعیت اسلامی همین حالات در منطقه دی ویران قندز جمع هستیم و شکر است که یکی از جوانان فعال پیام مارا مینوسد ارزوی جدی ما این است محترم صلاح الدین ربانی به تشکیل نظامی جمعیت توجه کند ماهمین حالا هم مناطق و قریه ها را در هر جا در دست داریم و عسکر دولت بسیارش از خود ما است منتها ما به نظم ضرورت داریم از ما فقط طلبیده شود ما با یونیفرم نظامی بیرق های جمعیت را بلند کرده بر سر جیپ ها منطقه دی ویران و ولسوالی بورکه و ولسوالی نهرین را در یک حرکت میگیریم ما اماده هر نوع مقاومت بر علیه حکومت فاشیست اشرف غنی هستیم
قمندان حسن جلگر و قمندان شاه ولی رئیس صمد شاه و غیره

>>>   جمعیت در طول موجودیت خود چیزی جز خیانت نکرده است. از همین خاطر است که جمعیت در سالهای جنگ داخلی با تمام تنظیمها بار بار جنگ براه انداخته است.

>>>   نه جمعیت کاملن منسجم و بدون مشکل است، و نه هم دشمنان جمعیت باید درینجا اضافه روی جشنگیری کنند.
جمعیت، با هر حالش، قویترین و منظمترین جریان سیاسی کشور است با مقایسه با تمام حزب ها و جریان های سیاسی دیگر موجود در کشور.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است