امارات پایگاه هوایی خود در شرق لیبیا را توسعه داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147129 منبع: پرینت

گزارش سازمان ملل حاکی از نقض مکرر تحریم های بین المللی لیبیا، توسط امارات و توسعه پایگاه هوایی نظامی این کشور در 100 کیلومتری بنغازی وساخت واحدهای مختلف و تجهیز آن به هواپیما است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، نقش امارات در لیبیا از زمان ظهور جنرال بازنشسته خلیفه حفتر در صحنه از ثود 1393 به بهانه مبارزه با تروریسم ومشارکت در عملیات کرامه در بنغازی پر رنگ شد.

به گفته منابع نظامی پایگاه نظامی اماراتی 'الخادم' واقع در 65 کیلومتری جنوب شهر المرج و 100 کیلومتری شهر بنغازی، پایگاه محرمانه ای است که رژیم سابق لیبیا آن را در دهه هشتاد قرن گذشته میلادی تاسیس کرد.

مساحت تقریبی پایگاه نظامی امارات در لیبیا 10 کیلومتر مربع است که در آن هواپیماهای مختلف از جمله 2 هواپیما آنتونف و بقیه هواپیماهای شناسایی و دیگر هواپیماها است.

لیبیا از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 1390 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

این کشور اکنون 2 دولت موازی دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبیا (دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی» که از جنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور حمایت می کند.

پارلمان لیبیا از دولت موقت که در شرق این کشور مستقر است حمایت می کند. یک دولت دیگر به نام دولت نجات ملی نیز در طرابلس وجود دارد اما قدرت و اثرگذاری چندانی ندارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لیبیا
امارات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است