وزیر دفاع پاکستان: به جنگ یمن ملحق نمی شویم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147136 منبع: پرینت

وزیر دفاع پاکستان هدف از اعزام مجدد نیروهای پاکستانی به عربستان را آموزش نیروهای سعودی اعلام کرد و گفت: حضور نیروهای کشورمان در این کشور، به معنای شریک شدن در جنگ یمن نیست.

روابط عمومی ارتش پاکستان پیش از این اعلام کرده بود که حتی یک سرباز پاکستانی به مرز یمن وارد نمی شود و نگرانی پارلمان و مجلس سنا در این زمینه بی‌مورد است.

ارتش پاکستان اعلام کرد که این کشور گروهی از نیروهای خود را برای انجام ماموریت‌های مستشاری و آموزش نیرو، به عربستان سعودی اعزام کرده است.

«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان با اعلام این خبر تاکید کرد که نیروهای پاکستانی هرگز در خارج از خاک عربستان حضور نخواهند داشت.

همزمان با اعزام نیروهای تازه ارتش پاکستان به عربستان مجلس ملی و مجلس سنای این کشور نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

سناتور «فرحت الله بابر» از اعضای حزب مردم گفت که اعزام نیروی نظامی به عربستان اقدامی حساس است و باید با دقت بیشتری انجام می‌شد.

«شیرین مزاری» نماینده حزب تحریک انصاف به محض آغاز اجلاس پارلمان گفت: نیروی نظامی بدون جلب اعتماد مجلس ملی به عربستان اعزام شده‌اند بنابراین نباید در برابر این موضوع سکوت کنیم.

«نفیسه شاه» نماینده حزب مردم در پارلمان در این زمینه گفت: هدف از اعزام نیرو به عربستان چیست و این اقدام چه سودی برای پاکستان دارد ابتدا باید این موضوع مشخص شود.

به گزارش دیلی اکسپرس، پس از ملاقات سفیر عربستان با قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان درباره اعزام نیروهای پاکستانی به ریاض توافق شد.

جنرال باجوا در یک سفر غیر منتظره بدون اطلاع قبلی به عربستان رفت و اوضاع اعزام سربازان پاکستانی به این کشور را بررسی کرد.

بلافاصله پس از آن، «رضا ربانی» رییس مجلس سنای پاکستان «خرم دستگیر خان» وزیر دفاع این کشور را احضار کرد تا در زمینه اعزام نیرو به عربستان پاسخگو باشد.

برخی اعضای مجلس ملی پاکستان نیز اعلام کردند که نیروهای پاکستانی برای شرکت در جنگ یمن به عربستان اعزام شده‌اند بنابراین پارلمان هرگز با این موضوع موافقت نمی کند.

'ایاز صادق' رییس پارلمان پاکستان اعلام کرد با ارسال نامه کتبی به وزارت خارجه نسبت به اعزام نیرو به عربستان توضیح قانع کننده می‌خواهد.

به گزارش منابع خبری پاکستان، 'خرم دستگیر خان' که برای جلب اعتماد نمایندگان مجلس سنا و به دستور 'رضا ربانی' رییس مجلس سنا، به نشست این مجلس فراخوانده شده بود، اعلام کرد: نیروهای پاکستانی به جنگ یمن ملحق نخواهند شد.

وی افزود:هم اکنون یک هزار و 600 نفر از نیروهای پاکستانی در عربستان حضور دارند و اعزام نیروی تازه نفس به عربستان با موافقت شخص نخست وزیر و با هدف آموزش نیروهای سعودی انجام می شود.

خرم دستگیر خان در عین از نمایندگان مجلس سنا خواست تا درباره محل دقیق اعزام نیروهای پاکستانی در عربستان و یا جزییات بیشتر درباره فعالیت این نیروها در خاک سعودی پرسش نکنند و تصریح کرد:حتی ما در این خصوص در اجلاس غیرعلنی (پشت درهای بسته) نیز نمی توانیم جزییات را ارایه دهیم.

وزیر دفاع پاکستان گفت: با اطمینان کامل اعلام می کنیم که نیروهای پاکستانی هرگز در جنگ یمن حضور نخواهند داشت بلکه نیروهای ما از حرمین شریفین حفاظت می کنند.

نخست وزیر پاکستان نیز روز سه شنبه در گفتگو با یک شبکه خصوصی اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور در عربستان، نقش مشاوره ای ایفا کرده و این نیروها آموزش های لازم را به نیروهای سعودی ارایه می دهند.

'شاهد خاقان عباسی' اضافه کرد که پاکستان حاضر است که تجربه های خود در جنگ علیه تروریسم را در اختیار هر کشور دیگری قرار دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است