در حکومت توافقی و عزل و نصب هم باید توافقی باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147140 منبع: پرینت

خدام والی برکنار شده سمنگان گفته بود که حکم رییس جمهور برای برکناری اش را محکوم می کند و به کار خودش ادامه می دهد و منتظر توافق جمعیت می ماند. این توافق صورت گرفت و وی به عنوان یکی از معاونان شورای صلح انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داوود ناجی عضو هیات رهبری محور افغانستان در برنامه «تحول» گفت: وضعیتی که پیش آمده برای هیچ کسی وضعیت خوشایندی نیست و هر روز بحران امنیتی که افغانستان دارد بحران اقتصادی و بیکاری و وضعیت بد معیشتی مردم زیاد می شود و بحران سیاسی هم روز بروز به مرحله ای می رسند که به نظر می رسد حکومت وحدت ملی توان مهار و اداره امور را ندارد و این وضعیت در مجموع به سود هیچ کسی نیست.

وی، در خصوص صلاحیت اشرف غنی در عزل و نصب بی رویه والی ها بیان داشت: بحران های کنونی ریشه در بحران مشروعیت حکومت دارد که از اول از آن برخوردار نبود. همیشه ارگ استدلال می کند که رییس جمهور بر اساس قانون حق دارد که والی خود را عزل یا نصب کند این درست است. اما این رییس جمهوری که باید از صلاحیت های قانونی برخوردار باشد چه کسی است؟ چه الزاماتی دارد و چه شرایطی دارد؟ بی شک اشرف غنی از هیچکدام از آنها برخوردار نیست. این حکومت توافقی است و عزل و نصب در آن هم باید بر اساس توافق باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خدام
حکومت توافقی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است