با شورای صلح، به تنش های بیشتر رسیدیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147151 منبع: پرینت

مساله صلح در افغانستان پیچیده تعریف می شود و در این مورد تلاش های زیادی هم صورت گرفت که تا به حال ما نتایج ملموسی بخصوص از گروه طالبان نداشته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید جمال خورشید، سخنگوی جریان آجندای ملی در برنامه «پس از خبر» گفت: بحران امنیت، بی ثباتی و بی ثباتی مرزی در افغانستان چیزی نیست که ما در مورد آن خوشبینانه صحبت کنیم و بگوییم که طالبان شکست خورده اند و کنترل جغرافیای سیاسی دست ما است.

وی، در خصوص شورای عالی صلح و کاکرد منفی آن بیان داشت: سیستم شورای صلح به عنوان یک واحد بودجه ای و یک ساختار و یک سیستم با راهبردهای کلان امنیتی و نظامی باید وارد میدان می شد و پای مخالفان را به میز مذاکره می کشاند. اما دیدیم که ما نه تنها تیرگی و تشنجات داخلی را از بین نبردیم بلکه هر روز قربانی دادیم و جغرافیای سیاسی را از دست دادیم و حتی مهاجرت و آوارگی به عنوان یک فرآیند تباه کننده و ویران کننده نصیب شهروندان افغانستان شد.

خورشید گفت: ما با انواع و اقسام کارها و نشست ها از سوی شورای صلح به جای آرامش نسبی و ثبات منطقه ای به بحران و تنش های بیشتر رسیدیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
تنش
نظرات بینندگان:

>>>   شورای صلح یا شورای حیف و میل پول بیت المال برای کوچیها

>>>   بعضی ها میگویند شتر چی است که در تذکره می آید حالا بخوانید:
مقامات عربستان سعودی، صاحبان 12 شتری را که با جراحی پلاستیک و بوتاکس شتر های شان را برای مسابقه زیبایی آماده کرده بودند جریمه نمودند.
آنها به صورت حیوانات شان تزریق بوتاکس را جهت بهبود بخشیدن شکل بینی و لب های آنها انجام دادند.مقدار این جریمه 30 هزار دالر تعیین شده است.
دوازده شتر امسال به دلیل استفاده از بوتاکس از حضور در مسابقه زیبایی شتر‌ها در عربستان محروم شدند. هر ساله مسابقه زیبایی شترها در عربستان برگزار می شود و شرکت کنندگان برای رسیدن به جایزه 57 میلیون دالری دست به تقلب می زنند. بنابراین در حکمی جدید اعلام شد شترهایی که به لب آنها تزریق شده باشد، برخی از نقاط بدن آنها رنگ شده باشد یا در حالت طبیعی آنها تغییراتی ایجاد شده باشد اجازه شرکت در این رقابت را ندارند
اینها درحقیقت مانندورزشکاران روسی دوپنگ کرده بودند
ر

>>>   Bagramian
امروز در سراسر دنیا خواسته و یا ناخواسته واژه افغان با انتحار، طالب، کشت و قاجاق مواد مخدر، وحشت، دهشت ،جهالت، بدویت، خرابکاری، برادر کشی و پدرکشی، کینه و دگر ستیزی ،فساد و تقلب و ... مساوی و برابر شناخته و پنداشته میشود !
همچنان، کسی قبول کند یا کند واژه های دینی و لاهوتی اسلام و اسلامیت امروز با نام القاعده، داعش، بوکو حرام ، حزب اسلامی و ده ها سازمان و گروه دهشت افگن و تروریستی در جهان عجین و مترادف شده است!
پس ، با این همه، حاجی غنی احمدزی با لجاجت قبیلوی ، اوغانیت و اسلامیت را مساوی به انسانیت میداند!
خدا یا چنان کن پایان کار
تو خشنود باشی و ما رستگار!

>>>   محمد همایون صادقی
اگر هموطنان اوغان ما میگویند که اوغان نام قوم پشتون نیست پس چرا این نام مضحک و زننده را برای خود و اقوام دیگر انتخاب کرده اند .
پس بگذارند که نام کشور خراسان هویت ملی همه خراسانی باشد .
در شناسنامه ها هویت قومی و زبانی هر قوم نیز باید درج شود .
پشتون خراسانی ، اوزبیک خراسانی ، تاجیک خراسانی ، هزاره خراسانی ، سادات خراسانی چهار ایماق خراسانی ، بلوچ خراسانی ، پشه ای خراسانی ، هندوی خراسانی ، عرب خراسانی ، ترکمن خراسانی ، جت خراسانی ، غلجایی خراسانی ، ابدالی خراسانی ، نورستانی خراسانی و ....درج شود و این یگانه گزینه و راه رسبدن عادلانه بدون خون ریزی بسوی ملت و دولت ملت شدن است .
خورآسان ترکیب دو واژه است .
خور یعنی خورشید
آسان سرزمین
یعنی سرزمین خوزشید .
افغان یعنی غنی غنی یعنی چیغ غالمغال ، خشونت ، مستبد ، خونخوار ، انتحاری ، طالب و داعش .
در خارج از کشور هنهء اوغانتبار ها خود را نمیگویند که ما اوغان استیم .
فارسی زبانان ایشان مبگویند ما ایرانی و یا تاجیک استیم و پشتو زبانان ایشان خود را پشاوری پاکستانی می نامتد .
با این شیوه که به زور شمشیر انگلیس و آمریکا بخواهند سر ها ببرند و همه را اوغان سازند کاملن ناممکن است .
در این بازی عاقبت بازنده اصلی اوغان ها استند .
فکر نکند که با کشتار اقوام غیر اوغان از تن آنها خون جاری میشود و از اوغان ها آب که دوباره آنرا با آب پر کنند .
این عمل فاشیستی زمامداران اوغان ، قیام همه اقوام را برمی انگیزد ، آنگاه که به تمام کشور های جهان پناه ببرند تا کمک ایشان کنند باپشتبانی باداران خارجی ایشان نمیتوانند مقاومت کنند .
ناگزیر به دیار پدری ایشان یعنی کوه های سلیمانی مسکن گزین شوند و مهمانی قریب به سه قرنه ایشان در این سرزمین و خاک پاک خراسان پایان میابد .

>>>   Salam
پشيمان خواهيد شد و دير خواهد بود اگر براى دفاع شمال و شمال شرق ، ساختار و نيروى نظامى مقاومت شكل ندهيد ، روس ها در عدم موجوديت نيرو هاى بومى نا چار شده اند تا طالبان را تقويه نظامى كنند تا سدى براى داعش باشد ، حكومت غنى ظاهرن از اين كار روس ها ناراضى است اما در واقعيت اين پروسه را توسعه مى بخشند و از نظر استراتيژيك موافق اند ، زيرا قوت گرفتن طالب ها در دراز مدت به نفع سياست هاى شوونيستى شان است ، رهبران سياسى تاجيك صحنه را در اين حوزه كاملن به دشمن سپرده اند و معلوم مى شود عمق اين فاجعه را درك نكرده اند و بى تفاوت اند .

>>>   Amirzada II
وداع به "قهرمان یک روزه" سمنگان
به نظر می رسد در شرایط افغانستان قهرمان شدن برای چند دقیقه و یا چند ساعت خیلی آسان است و حفظ مقام قهرمانی در برابر چالش ها خیلی دشوار است. زمانیکه جناب عبدالکریم خدام والی سابق سمنگان جسورانه و مثل نور بلخ در برابر خود کامگی و توطئه های ارگ ایستادگی کرد و گفت به جز از "تصمیم مردمم و جمعیت اسلامی به کسی تن نمی دهم"، همه او را بحیث ظهور قهرمان جدید نگاه کردند. جمعیت اسلامی نیز بی درنگ از آن حمایت کرد. اما در ظرف کمتر از ۲۴ ساعت نه جمعیت به وعده هایش وفا کرد و نه آقای خدام. بدین ترتیب آقای خدام لقب قهرمانی و افتخار مردم ترکمن را به حریفش تسلیم کرد.
چنانچه او خود کلید دفترش را به والی تحمیلی ارگ با شکوه خاص تسلیم کرد. در بدل آن مقام معاون شورای معروف به طالب پرستان فاسد را از آن خود کرد. کجا شد قهرمان آرمانهای مردم محروم ترکمن؟
شورای مفت خوران طالب پرست کجا و مقام ولایت سمنگان کجا؟
واقعیت اینست که جمعیت اسلامی افغانستان یک نام میان تهی، فاقد جسارت سیاسی و ستراتیژی است. رهبری جمعیت اسلامی در زیر فشار سفیر آمریکا "بادار" اشرف غنی رئیس جمهور پوشالی کشور بد بخت افغانستان، والی خود را قربانی والی گلبدینی دشمن قسم خورده خود کرد.

>>>   تبريك ؛ قانون أساسي ما هم قران شد ههه

>>>   Rawi
قانون اساسی آن کاغذ نوشته نیست که توسط چند روبا نوشته و توسط چند شغال تائید و تصویب شده باشد ؛ افغانستان قانون فاشیستی دارد نه قانون اساسی ؛ اولین چیزی که باید نفی شود همین قانون فاشیستی افغانستان است ! هرکس براساس قانون اساسی استدلال می کند فاشیست است ؛ معیارسنجش و استدالال نیرو های ضد فاشیزم منافع مردم و عدالت اجتماعی باید باشد نه قانون فاشیستی !

>>>   Mutaref
کسانی‌که اشرف‌غنی را «پدر» می‌خوانند، «جان‌کیری» را چه می‌خوانند؟ حتمن می‌گویید «پدر‌بزگ»:)

>>>   فتنه را اشرف غنی و برادران پشتون ( افغان ) چاق کردند ورنه این کشاکش
بالای این کلمه بین مردم در گزشته نه بوده .
علم یزدانی

>>>   شوراي صلح يك نهاد منادين و براي فريبكاريست،مسائل صلح و جذب طالب،گلبدين در دست أتمر و همكاري ستانكزي قرار دارد ،
<<<<<مهاجر كابلي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است