مالزیا اولین پول دیجیتال اسلامی را معرفی کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147154 منبع: پرینت

شرکت "هلو گلد" مالزیا اعلام کرده که پول دیجیتال خود را اسلامی کرده و گواهی‌نامه "تطابق با شریعت اسلام" را هم برای آن دریافت کرده است.
نام این رمزنگار که حالا به عنوان اولین پول دیجیتال اسلامی شناخته می‌شود "گلداکس" است و بر خلاف سایر رمزنگارهای عادی پشتوانه آن طلا است.
یکی از ویژگی‌های این رمزنگار محدودیت زمانی معامله است و خرید و فروش آن حتما باید در بازه مشخص زمانی صورت بگیرد.

سقوط قیمت بیت‌کوین به کمتر از ۸ هزار دالر
بیت‌کوین به ۱۷ هزار دالر رسید
بانک مرکزی ایران درباره خرید و فروش بیت کوین هشدار داد
ونزوئلا پول مجازی عرضه کرد
این شرکت مالزیایی گفته است در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) با راه‌اندازی سامانه‌ای در تایلند معاملات آنلاین را راه‌اندازی می‌کند.

شرکت هلوگلد در اواخر سال گذشته میلادی رمزنگار خود گلداکس ( GOLDX) را رونمایی کرد ولی گواهی‌نامه "انطباق با شریعت اسلامی" اخیرا توسط شورای مشاوران مالی مالزیا صادر شده است.

رابین لی، مدیر عامل این شرکت گفته است: "هلوگلد با دریافت اولین گواهینامه تطابق با شریعت اسلامی برای گلدکس (رمزنگار این شرکت) در را به روی میلیاردها مسلمان برای دسترسی به یک محصول جدید مالی باز کرده است."
صدور گواهینامه اسلامی به رمزنگار جدید به این معنی است که مراحل حسابرسی مالی منطبق با شریعت اسلامی خواهد بود.
حدود دو ماه پیش قیمت پول‌های دیجیتال بخصوص "بیت‌کوین" بصورت نجومی بالا رفت. در ایران هم عده زیادی به معامله آنها روی آوردند.

بیت‌کوین یک روش پرداخت دیجیتال است که بر مبنای رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود. بیت‌کوین ارزی نیست که بانک مرکزی داشته باشد و نقل و انتقال‌ها با تایید در شبکه ممکن می‌شود.
اعضای این شبکه می‌توانند با حل مسایل ریاضی بیت‌کوین‌های جدید استخراج کنند.
هر بیت‌کوین زنجیره‌ای دیجیتال از سوابق تراکنش دارد (blockchain) که به صورت توزیع‌شده روی شبکه ذخیره‌سازی و به روزرسانی می‌شود.
اواخر ماه نوامبر ۲۰۱۷ ارزش هر بیت‌کوین از ۸ هزار دالر تا نزدیکی ۲۰ هزار دالر در اواسط دسامبر پیش رفت اما در اوایل فوریه به حدود ۶ هزار دالر رسید.
این ارز دیجیتال در ژانویه ۲۰۱۷ حدود هزار معامله می‌شد.

با سقوط ارزش ارزهای دیجیتال در ماه جاری (فوریه) بعضی از بانک‌ها و موسسات مالی در کشورهای مختلف جهان خرید بیت‌کوین با کارت‌های اعتباری را ممنوع کردند.
علت این ممنوعیت این بود که در ماه‌های اخیر و در تب و تاب صعود قیمت ارزهای دیجیتال، عده‌ای با کارت‌های اعتباری اقدام به خرید اینگونه پول‌های مجازی کردند.
موسسات مالی نگران بودند که مشتریان نتوانند بدهی کارت‌های اعتباری خود را پرداخت کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مالزیا
پول الکترونیکی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است